Pas Jadi Musuh No 1 Muslim Dan Melayu

Ahad 8 Mei 2011, KOTA BHARU - Jika hubungan kerjasama DAP-Pas diteruskan, Pas akan dilihat sebagai musuh dalam selimut kepada orang Islam dan Melayu di negera ini.

DAP sebuah parti komunis dari Singapura, didakwa cuba menjadikan kristian sebagai ugama rasmi dan melantik Perdana Menteri daripada beragama itu.

Niat jahat DAP terbongkar apabila Utusan Malaysia melaporkan aktiviti itu hari ini yang turut dihadiri seorang Ahli Parlimen DAP. Sudah nyata niat DAP itu sama dengan sejarah yang berlaku kepada rakyat Filipina apabila Sepanyol menakluk negera itu dan memaksa rakyat Filipina menukar agama Islam kepada kristian atau terima hukuman bunuh.

Justeru, maklumat didedahkan media itu menimbulkan rasa kurang selesa dikalangan orang Melayu dan muslim. Malahan kenyataan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menganggap laporan itu sebagai fitnah adalah sikap yang menimbulkan keraguan pada pihak lain.

Apa tidaknya, Nik Aziz sepatutnya berkata beliau akan menyelidiki perkara itu atau mengadakan pertemuan bagi mendapat penjelasan, namun Nik Aziz menolak dengan bersahaja seolah-olah yakin dengan DAP. Maka rakyat melihat Pas cuba menjaga hati DAP bukan perjuangan Parti sama seperti Pas menanguhkan dasar negara Islam apabila DAP membantah.

Lambat laun orang Islam dan Melayu akan melihat Pas bukan pejuang sebenar Islam, malah akan menyesatkan mereka jika kerjasama dengan DAP diteruskan. Sekaligus, Pas menjadi musuh nombor satu kepada orang Islam dan Melayu.-kelatekito.net

4 ulasan:

  1. Puak puak pAS ni telah di baptise oleh DAP. Semua yg DAP cakap semua betul. Jadi tak payah susah lah kita nak betulkan lagi.

    BalasPadam
  2. SKRG PERJUANGAN PASBODOW NAK TEGAKKAN ISLAM LETAK NO. 2 SELEPAS TEGAKKAN ANU ANUWAR DAN MENGKRISTIANKAN MESIA LEBIH DULU KEHKEHKEH

    BalasPadam
  3. di mana suara PAS dalam hal seberat ini? Masih nk pertahankan kata org UMNO saja buat cerita ke? masih nk bela golongan haram tu ke? sepatutnya dalam hal seberat ni walau siapa pun UMNO, walau PAS dan UMNO berseteru tp bila soal agama wajib TIADA KOMPROMI... PAS WAJIB PERSOALKAN DAN SIASAT RAKAN PAKATANNYA SEBELUM NAK KATA FITNAH. bukan spin masih mahu membela golongan haram utk nampak baik di mata golongan tersebut. Islam ini agama kita bersama. JIKA DAH ADA KERAGUAN ATAU SEBESAR ZARAH KHABAR ANGIN PUN BILA BERKAITAN DENGAN AGAMA WAJIB TIADA KOMPROMI. WAJIB KITA PERHALUSI? SILAMKAH PAS JIKA DALAM HAL SEBESAR INI PUN MASIH MENGNGGAPNYA PERKARA ENTENG??!

    SAYA KESAL DGN PAS SECARA KESELURUHANNYA! MINTA DIJAUHKAN NEGARA INI DARI DIPERINTAH OLEH ISLAM YG SEBEGINI RUPA. CUKUP DAYUS BAGI SAYA.

    BalasPadam
  4. Tanpa nama 9:50 = Apa yang saudara kata tu memang betul, saya juga teramat hairan hampir 100% yang kita suarakan berserta dengan fakta mereka tetap juga tidak mahu menerima. Hanya yang boleh kita lakukan berdoa sajalah kepada Allah semoga memberi petunjuk kepada mereka-mereka ini.

    Saudara Jeffry = Bodoh yang tidak mahu menerima petunjuk adalah perkara yang merugikan, bukan kepada mereka sahaja tetapi kesannya terpalit juga kepada kita semua orang Melayu yang berugama Islam ini. Saya juga teramat kesal dengan sikap bodoh sombong yang ditunjukkan oleh Pas ini.

    Tanpa nama 11:36 = Mereka iaitu (PAS) ada suara, tapi suara mereka seolah-olah sudah dilesenkan oleh DAP hanya boleh bersuara dan memberi komen serta tentangan terhadap UMNO-BN sahaja.

    Jika perkara yang berkaitan sesama mereka didalam pakatan apa sahaja Pas terus merelakan, seandainya perkara itu menampakkan kelemahan dan kepincangan dipehak kerajaan UMNO-BN, sepantas kilat mereka orang Pas terus mencemuh dan mencaci serta perkara yang kecil diperbesarkan. Kalau perkara yang besar lagilah mereka bertali arus mengungkitnya tanpa henti.

    Sebagai satu contoh, mereka tetap juga mengatakan yang Datuk Seri Najib terlibat dengan kematian Altantuya, sedangkan perkara itu tanpa bukti dan yang mengembirakan kita semua, Raja Petra telah mengatakan bahawa itu hanya fitnah sahaja darinya yang dipaksa berbuat demikian oleh dari pihak yang tidak bertangungjawab.

    Amat malang perkara ini, orang-orang Pas masih tidak mahu menerimanya dan lebih malang lagi mereka menuduh Raja Petra sudah dibeli untuk berkata sedemikian.

    Keangkuhan Pas bertali arus bagaikan air yang mengalir tiada henti. Sedarkah mereka bahawa sikap berdendam sesama bangsa dan seugama yang rugi hanya kepada orang Melayu yang beragama Islam. Sedang Islam menyeru kita bermuafakat dan hakiskan prasangka buruk sesama Islam.

    Apakan daya seruan itu Pas tidak menyahut, malah menolaknya dengan perasaan takbur..terpulanglah kepada mereka-mereka ini (Pas) Tali yang Rasulullah s.w.a suruh kita pegang bersama mereka sudah lepaskan...

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular