55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

PKR Mohon Semak Notis Pembatalan Pendaftaran

KUALA LUMPUR,31 Mei - Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menfailkan permohonan di Mahkamah Tinggi di sini bagi mendapatkan kebenaran untuk semakan kehakiman terhadap Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) berhubung notis pembatalan pendaftaran parti itu.

Ia di failkan melalui firma guaman, Tetuan Adwin Lim Suren & Soh di kaunter pendaftaran, mahkamah berkenaan.

Dalam permohonan itu Presiden parti tersebut Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Agung, Saifuddin Nasution Ismail turut dinamakan sebagai pemohon di dalam writ berkenaan.

Antara lain mereka memohon perintah larangan dikenakan ke atas ROS daripada meneruskan apa jua tindakan ke atas PKR selaras dengan peruntukan Seksyen  13(1) atau (2) Akta Pertubuhan 1966.
(Logo Parti PKR)

Pernyataan yang difailkan menyebut, pihak pemohon mendakwa notis bertarikh 9 Mei lepas yang dikeluarkan oleh ROS yang dinamakan sebagai responden adalah tidak sah dan dilakukan di luar bidang kuasa pendaftar pertubuhan berkenaan.

Ini kerana, pelanggaran fasal 32.2.1 Perlembagaan Parti yang didakwa telah berlaku oleh ROS sebenarnya tiada malah fasal yang dinyatakan juga tidak pernah wujud dalam perlembagaan parti itu.

PKR turut mendakwa anggota parti bernama A. Rajagopal yang dikatakan dipecat oleh Majlis Pimpinan  Tertinggi (MPT) pada 1 atau 27 April 2009 juga tidak wujud dan tiada mesyuarat MPT diadakan pada masa itu.

Dalam pada itu, Peguam, N. Surendran yang mewakili kesemua pemohon mendakwa, notis yang dikeluarkan oleh ROS bersifat mala faid (niat jahat) dan bertujuan menghalang PKR daripada bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Notis berkenaan juga, dakwa beliau, tidak berlaku adil terhadap pihak pemohon kerana keputusan membatalkan PKR hanya kerana atas dasar pemecatan seorang individu.

Surendran juga mempertikaikan tindakan ROS yang hanya mengeluarkan notis itu pada masa sekarang sedangkan dakwaan pemecatan tersebut berlaku dua tahun lepas- Mynewshub.my  

Jangan Mudah Malenting Dengan Kenaikan Tarif Elektrik

Sebelum nak bising, sebelum nak komplen dan sebelum nak jadikan perkara ini satu isu baca dahulu dan faham sebenar-benarnya..!!!

Selepas kecoh mengenai harga bahan bakar ron97 yang dinaikkan, kini kecoh pula mengenai harga baru tariff eletrik yang bakal naik berkuat kuasa esok. Pembangkang mula mempolitikkan isu ini kononnya bakal membebankan rakyat. Mereka menuduh kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat bila menaikkan harga eletrik.

Tetapi tidakkah rakyat sedar bahawa kenaikan hanya melibatkan bil bulanan yang melebihi RM77.00 sebulan sedangkan kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah dan sederhana, bil bulanan mereka tidak melebihi RM77.00 sebulan.

Ini jelas menunjukkan kerajaan sentiasa menjaga rakyat malah penggunaan dibawah RM20.00 sebulan adalah PERCUMA. Dengan memberi kelonggaran ini, kerajaan terpaksa menanggung kos RM122 Juta setahun. Kenaikan yang dimaklumkan kerajaan ini tidak membabitkan 4.4 juta daripada 5.94 pengguna domestik.

Jika bil bulanan melebihi RM77.00 baru ada caj kenaikan

Pengguna yang dibawah penggunaan 300Wj, langsung tiada terlibat dengan kenaikan ini. Jadi mengapa harus melenting tidak tentu pasal. Semaklah bil eletrik bulanan anda. Jangan terlalu mudah mempercayai kata-kata pembangkang yang memang suka melihat Negara kita ini sentiasa 'panas' dan bergolak.

Rakyat harus sedar, kerajaan sentiasa mendahulukan rakyat walaupun terpaksa menanggung pelbagai kos subsidi demi keselesaan rakyat. Cohtohnya subsidi gula, kita masih membayar RM2.30 Sedangkan harga sebenar RM2.40. Kerajaan terpaksa menanggung kos subsidi sebanyak RM789 Juta juga untuk gula.

Minyak masak pula kita hanya membayar RM2.50 Sedangkan harga sebenar RM3.50.Subsidi yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan adalahRM813 juta juga. Ini belum lagi membabitkan subsidi lain-lain.

Kita harus bersyukur kerana Malaysia adala satu-satunya Negara yang mempunyai subsidi. Sekiranya kita ke Negara lain, kita terpaksa menanggung harga sebenar dan ini sudah pastinya menyusahkan kita.

Ambil contoh Singapura. Mengapa rakyat Singapura suka membeli belah di Johor Baharu? Ini adalah kerana mereka boleh membelidengan harga yang jauh lebih murah.

Kesimpulannya, jangan terlalu manja dengan subsidi dan hanya pandai menuding jari tanpa mengetahui duduk perkara sebenar. Pembangkang hanya tahu menabur fitnah bagi mengelirukan rakyat sekaligus menimbulkan rasa benci rakyat terhadap kerajaan.

Kerajaan telah melakukan yang terbaik untuk kita. Mengapa kita sering bertanya apa yang telah kerajaan lakukan untuk kita tetapi pernahkah kita tanya kepada diri sendiri, apa yang telah kita lakukan untuk kerajaan dan Negara?
(Oleh Rabiatul Adawiah) 

Bala yang turun di Kelantan adalah dari cakap besar Nik Aziz?

Kejadian kes-kes buruk yang berlaku di Kelantan secara tak lansung Allah tunjukkan dari cakap-cakap besar Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat. Beliau pernah mengatakan akhlak rakyat Kelantan lebih baik dari akhlak rakyat di negeri-negeri lain.

Asasnya beliau berkata demikian umum mesti tahu, Kelantan adalah sebuah negeri yang di gelar serambi mekah, negeri itu pula di tadbirkan Pas ia itu parti  islam. Nik Aziz pula selain dari memegang jawatan menteri besar beliau juga adalah Mursyidul Am Pas.

Nah sekarang hambik ko-Nik Aziz..! dengan slogan membagun bersama islam, kecik-kecik dan gila pungkoq..!

Ini lah bukti hok report polis nyo..lah..weh..

KUALA KRAI - Perasaan syak seorang ibu apabila anaknya mengadu sakit ketika membuang air besar terbukti apabila anaknya yang belajar di sebuah maahad tahfiz al-Quran dekat sini, mendakwa dia di liwat oleh seorang pelajar senior di asrama maahad tersebut 10 Mei lalu.


Ibu pelajar yang berusia 13 tahun itu, yang mahu dikenali sebagai Yah, berkata, dia mula curiga apabila anaknya itu bertindak lari dari pengajian asrama pada tengah hari Ahad dan mengadu sakit di punggung setiap kali membuang air besar.


Menurut Yah, 48 tahun, setelah didesak oleh keluarga beberapa kali, anak kelapan daripada sembilan adik beradik itu akhirnya menceritakan bahawa dia di liwat oleh seorang pelajar berusia 15 tahun ketika tidur di bilik asrama kira-kira 12 tengah malam, 10 Mei lalu.


"Pada malam kejadian, anak saya sedang tidur apabila dia ditindih dan mulutnya ditutup. Dia mengenali pelajar yang terlibat itu.


"Selepas kejadian, pelajar terbabit mengugut akan memukul anak saya jika dia cuba memberi tahu perkara itu kepada ustaz atau sesiapa. Sekarang anak saya berada dalam keadaan trauma. Dia juga tidak ceria dan tidak mahu kembali belajar di maahad itu," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Superintendan Abd Rahman Ja'apar mengesahkan menerima laporan. Katanya kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan.

GATAL MERENYAM TERUZZZZZ...DIGARU..GARU..

Halamak mana lak ada pacat di tepi pantai
ha..lantak..lah garu..je...lah..!
Eh..dia tengok siapa pulak..tu tiba-tiba pegang
anu...nya nak terkencing ke atau terasa gatal..
Ish..pongkoq aku melelas terasa gatal lah..
Yang ni pulak apa...hal..? agaknya
kes seluar dalam dua hari tak tukor..ke..hihihi..

Rakyat harus sedia tampung sebahagian kos subsidi

Tan Sri Muhyiddin Yasin
Aduiyai...mahu tidak mahu terpaksalah rakyat Malaysia amnya merelakan dalam terpaksa, "samo ado suko atau tidak suko, nok buak guano"..!!

Dengan kos yang dijangka kan akan naik dalam sedikit masa lagi sudah tentu bagi yang berpendapatan rendah akan merasakan kesan yang ketara.

Rakyat negara ini harus bersedia untuk menampung sebahagian daripada kos subsidi yang berada di luar kemampuan kerajaan berikutan kenaikan harga minyak di pasaran dunia.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, ketika memberi amaran itu berkata, tahun ini, kerajaan dijangka dibebankan dengan kenaikan kos subsidi yang mencecah antara RM18 hingga RM20 bilion yang dibelanjakan bagi meringankan bebanan rakyat.

"Kerajaan kini berhadapan cabaran kenaikan harga barang, inflasi dan minyak yang bukan sahaja berlaku di Malaysia tetapi seluruh dunia termasuk negara Eropah, Jepun, China, Indonesia dan Thailand.

"Selaku Pengerusi Jawatankuasa Kabinet Induk Bekalan dan Kawalan Harga, saya dapati soal ini bukan mudah bagi kita dalam menetukan bekalan, kawalan harga serta undang-undang baru yang perlu diteliti sebelum dilaksanakan," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Grik, di Dewan Serbaguna Grik.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO, berkata kerajaan juga baru-baru ini membuat keputusan tidak menaikkan harga petrol RON95, diesel dan LPG agar ia tidak membebankan rakyat.

"Buat masa ini, harga komoditi tersebut tidak akan dinaikkan kerana kerajaan mampu mengawal kenaikan melalui bantuan subsidi. "Jika kerajaan tidak lagi mampu menanggung subsidi yang semakin meningkat, rakyat harus menanggung sebahagian daripada kosnya," katanya lagi.    

Dalam Berceramah Secara Tak Lansung Nik Aziz Membuat Fitnah!!!

Pilihanraya Umum Ke-13 pasti akan menjelma, cuma masa dan ketikanya kita tidak pasti. Oleh kerana dari pihak kerajaan dan juga pihak pakatan pembangkang sudah mula mengorak langkah dalam memperkemas perancangan yang rapi untuk mendapingi rakyat, kerana kuasa rakyatlah yang menentukan bagi membentuk sebuah kerajaan.

Mulai dari sekarang rakyat perlu diberi tahu berbagai-bagai itu-ini begitu-begini dan bermacam lagi cara yang akan datang untuk rakyat akan disampaikan. Labih awal disalurkan segala maklumat adalah lebih baik, kerana rakyat akan dapat menilai serta memikirkan sesuatu yang disampaikan sama ada dari pihak kerajaan dan juga dari pihak pembangkang.

Dalam meraih simpati rakyat dan demi menyakinkan rakyat tidak keterlaluan saya katakan pihak pembangkang oleh kerana kekurangan idea maka mereka akan memainkan isu-isu yang tak boleh diterima oleh akal dan fikiran orang yang waras!

Secara peribadi saya suka cara pembangkang ini menggunakan taktik-taktik kotor mereka, kerana kalau yang kotor dan busuk itu sudah pastinya ia akan berbau jadi rakyat tak perlu lagi pening kepala nak buat keputusan. Makna senang awal-awal lagi pihak pembangkang ini mudah disingkirkan.

"Ambo tabik pado mu Nuar, kridibiliti mu molek belako"

Berbalik kita kepada tajuk di atas "Dalam berceramah secara tak lansung Nik Aziz membuat fitnah" terpulanglah kepada pembaca blog K.B.E menilai sendiri adakah ianya keterlaluan sangat perkataan yang saya terbitkan.

Telah dikata awal-awal tadi, oleh kerana Nik Aziz kekurangan idea dalam ceramahnya ashik-ashik isu lapok yang disamapaikan olehnya iaitu berkenaan isu mereka yang mengaitkan Anwar dalam video seks itu adalah fitnah. Kalau benar dan jelas itu adalah fitnah dan sering kali dituding  jari mereka adalah kerja dari UMNO-BN, kenapa tidak dibuat laporan polis diseluruh negara oleh Pas supaya senang pihak berkuasa mengambil tindakan?
Klik di sini:-KLpos.com | Apa Siapa Mengapa tapi semuanya itu mereka tidak dapat buktikan kesahehan akan tuduhan mereka, tidakkah itu namanya fitnah? Apakah fitnah itu dibolehkan dalam "isle Pas"? Jadi apabila rakyat semua mendengar semua ini maka fikirkan lah sendiri dan saya usulkan jika terdengar Nik Aziz berkata begitu, tolong tanya pada dia- "ghoyak lagu ni Pok Nik doh tengok ke video seks itu"


Kalau dia kata belum tolong bagi dia tengok, kalau dia tak berapa jelas tolong tempahkan cermin mata untuknya..hihihi..susoh jugok nok laye oghe tuo ni..!

Kes Simbah Acid: Dalang Sebar Maklumat Dicari

KUALA LUMPUR, 29 Mei - Polis bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi mengesan dalang di sebalik penyebaran maklumat palsu kes simbah asid yang mencetuskan situasi panik di kalangan orang ramai, terutama penduduk sekitar Lembah Klang.




Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata pihaknya membuat laporan kepada SKMM agar dapat mengenal pasti individu yang terlibat, sekaligus membendung perbuatan tidak bertanggungjawab itu.


"Penyebaran maklumat palsu itu dihebahkan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), laman sosial seperti Twitter dan Facebook yang semakin berluasa,sedangkan ianya hanya berita palsu," katanya selepas melancarkan program kesedaran komuniti merentasi sempadan jantina berhubung keselamatan wanita sempena pameran perumahan di sebuah pusat membeli belah disini hari ini. Turut hadir Anggota Parlimen Pandan Datuk Ong Tee Keat.


Ku berkata mereka yang menyebarkan maklumat palsu akan di siasat mengikut seksyen 505 Akta Kanun Keseksaan   

DAP mahu calonnya jadi MB terutamanya di Perak, Pas jangan nak perasan

DAP pada kali ini mahu calon dari partinya sendiri menjadi Menteri Besar terutamanya di negeri Perak. Mohamad Nizar Jamaluddin dan parti Pas boleh belah dan jangan berharap serta menaruh harapan lagi.


Come..on..DAP kasi tunjuk lu..orang punya taring dan kuku besi sama ini Pas, supaya ini Pas boleh sedar dia punya pungkoq ada masam dan DAP sudah tatak suka..!


Bukan saya keterlaluan dengan berbahasa begini, tapi inilah hakikatnya semua kita sudah faham hanya Pas sahaja yang masih dungu lagi biul dalam mengenalisis perkara ini.


Sebagai yang kita semua maklum, Pas dan DAP mempunyai idealogi yang bertentangan. Di antara kedua parti ini wujudnya sikap prejudis dan prasangka. Jadi pada adatnya relakah jika Pakatan Rakyat jika dapat menawan sesebuah negeri dalam piliharaya DAP akan merelakan rakan sekutu mereka menjadi menteri besar?
klik disini :-UMNO Online - Letak Calon Melayu Kerana DAP Tak Percaya Pada Pas – Khoo Kay Kim
Pengalaman yang lalu sudah mengajar DAP akan semua ini;
Ini dibuat berdasarkan pegalaman pada PRU 2008 di Perak iaitu walaupun mereka (DAP) mempunyai jumlah kerusi yang banyak tetapi wakil mereka tidak boleh menjadi Menter Besar kerana Perlembagaan negeri Perak tidak mengizinkan orang bukan Melayu menyandang jawatan itu.


Sekarang DAP akan kata lebih kurang macam ini "Lu olang Pas ka.. PKR ka.. kalau mahu join boleh..tapi..arr..lu olang luluk..kita punya kaki bawah lo...!!

Pas rupanya macam gampang-Bekas Ahli Pas

Sokongan dan pengaruh parti PAS di negeri ini semakin merudum dan buktinya seramai 118 ahli dari Bahagian Bukit Gantang mengumumkan keluar parti itu yang didapati sudah terkeluardari hala tuju dan landasan perjuangan sebenar.

Salah seorang bekas ahli PAS yang ditemui, Abdul Rahim Ahmad, berkata pemimpin parti itu juga hanya mementingkan diri semata-mata dan meminggirkan perjuangan untuk membela nasib rakyat.

Tegasnya, janji-janji manis yang dilaungkan parti juga hanya angan-angan kosong manakala barisan pemimpin pula tidak berjaya menyelesaikan masalah rakyat sebaliknya mengutamakan budaya berpuak-puak dan menabur fitnah sesama mereka.   

(gambar Abdul Rahim Ahmad)

"Saya mengambil keputusan keluar parti PAS kerana ia semakin menyimpang jauh daripada hala tuju dan perjuangan sebenar. "Barisan kepimpinan sedia ada juga tidak mampu menyelesaikan masalah rakyat, sebaliknya mereka suka berpuak-puak serta menjadikan parti sebagai hak peribadi sahaja,"katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menyerahkan borang menyertai UMNO kepada Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan di Mesyuarat Perwakilan UMNO Bukit Gantang dekat taiping hari ini.

Abdul Rahim berkata lagi, diatas kesedaran itu, beliau bersama ahli PAS yang lain mengambil keputusan keluar parti dan menyertai UMNO. Selepas mengumumkan keluar parti, semua bekas ahli PAS itu katanya, akan menubuhkan cawangan UMNO baru, iaitu cawangan Titi Gantung.

Terdahulu, ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO bahagian itu, Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, berkata perpaduan dikalangan pengundi Melayu adalah formula mujarab dalam menguatkan lagi pengaruh parti Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum akan datang.

Ujarnya, ini termasuklah di kawasan yang mempunyai majoriti Melayu yang terdiri 60 peratus pengundi. Katanya lagi, langkah menyatupadukan ini juga perlu bermula dikalangan ahli UMNO itu sendiri bagi menarik minat rakyat menyertai parti itu. "Selain itu, parti juga perlu memenangi hati pengundi Cina dan India bagi menguatkan BN di seluruh pelusuk kawasan," teganya lagi.

Menurutnya lagi, tanggungjawab ini bukan hanya digalas pemimpin atasan tetapi juga perlu di pikul semua ahli di peringkat bawahan. Merka juga katanya, harus sedar bahawa tanggungjawab yang digalas itu merupakan satu amanah dan memmerlukan komitmen semua pihak.

Anwar Ibrahim melacurkan isle Pas kepada dunia

Anwar Ibrahim sudah mencemarkan Isle Pas dimata dunia dan adakah perkara ini direlakan oleh Pas sendiri? Jawapannya 50-50 separuh darinya merelakan dalam terpaksa demi mengejar matlamat dan cita-cita dan separuh darinya menentang secara senyap-senyap tanpa berani bersikap terbuka menunjuk penentangan ini.

Dalam erti kata yang lain Pas terpaksa menerima segala pandangan Anwar Ibrahim sebagai pandangan mereka sendiri.

Nasaruddin Tantawi ingin membelasah Anwar Ibrahim

Ketika Anwar ditemuramah oleh YAHOO NEWS , Anwar segera mengaitkan Pas dengan kumpulan Lesbian, Gay, Biseksual dan Trangender atau juga dikenali sebagai LGBT.
Klik di sini - Nasaruddin Tantawi Belasah Anwar Ibrahim | peraktoday.com separuh daripada yang menyokong Anwar adalah terdiri kaum Erdogan. Memang tidak menggemparkan pengaruh Anwar dalam golongan ini kerana mereka sedang memburu kuasa menerusi dalam pemilihan jawatan-jawatan utama.


Nik Aziz mendapat laba yang besar, kerana beliau berada didalam kaum Erdogan apatah lagi kita lihat bersemangat sungguh orang tua ini mempertahankan Anwar sehingga sesiapa mengaitkan Idolanya (Anwar) terlibat dalam video seks selagi tidak menjilat kaki Anwar seseorang itu tidak masuk syurga. Begitulah hebatnya Nik Aziz menakut-nakutkan umat Islam dengan fatwa songsangnya.

Antara Gereja Dan Khalid Gereja

Alangkah rugi dan sia-sianya kedua remaja ini terpaksa meringkok di penjara kerana membakar sebuah gereja. Bersabit dengan kesalahan mereka boleh dipenjara 20 tahun dan denda.

Fuuuhh..kalau yang dibakar oleh mereka kedua beradik ini adalah Khalid gereja kan berbaloi  kena penjara pun tak apa he..he..he..

Gambar hanya hiasan
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi disini Jumaat mengekalkan sabitan dan hukuman lima tahun penjara keatas dua beradik yang didapati bersalah membakar sebuar gereja di Desa Melawati, disini, awal tahun lalu.


Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan itu selepas menolak rayuan dan sabitan Raja Mohamad Faizal  Raja Ibrahim, 25, dan adik nya Raja Mohamad Izham, 23.


Mohamad Zabidin berkata keputusan untuk mengekalkan hukuman yang telah dijatuhkan Hakim Mahkamah Seksyen itu dibuat selepas meneliti hujahan, nota keterangan dan alasan penghakiman. Beliau bagaimanapun membenarkan permohonan dua beradik itu menangguhkan perlaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan.


Pada 13 Ogos tahun lepas, Hakim S M Komathy Suppiah menjatuhkan hukuman itu selepas mendapati Raja Mohamad Faizal dan Raja Mohamad Izham, gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah selepas di perintah membela diri.


Raja Mohamad Faizal, seorang penghantar surat dan Raja Mohamad Izham, pekerja bank, didakwa melakukan khianat dengan membakar gereja Metro Tabernacle di Jalan 4/4C, Jalan Desa Melawati, disini, pada 11.50 malam, 7 Jan tahun lepas.


Mereka dituduh melakukan perbuatan itu bersama beberapa orang yang masih bebas, mengikut seksysen 436 kanun keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama, yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.- BERNAMA 

Mayat Bayi Ditemui Di Kem PLKN, Pelatih Ditahan

PASIR MAS, 27 Mei - Seorang pelatih perempuan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Cancun Park, Bukit Tuku dekat sini ditahan polis kerana menyembunyikan kelahiran sehingga menyebabkan kematian bayinya, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas ACP Haliludin Rahim berkata kelahiran 'rahsia' pelatih berkenaan disedari selepas pelatih itu mengadu sakit dibawa mendapatkan rawatan di sebuah Hospital disini

"Pihak Hospital kemudian mengesahkan suspek telah melahirkan anak sebelum pihak kita menjalankan pemeriksaan mencari mayat bayi perempuan yang dilahirkan suspek di kawasan kem berkenaan kira-kira jan 4 petang semalam," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Beliau berkata mayat bayi tersebut dipercayai dijumpai kakitangan PLKN kem berkenaan di belakang asrama pelatih perempuan dalam kawasan kem. "Mayat bayi seberat 2.6 kilogram tersebut ditemui masih bertali pusat dan dilahirkan cukup sifat. Mayat itu kemudiannya di bawa ke Hospital Pasir Mas untuk bedah siasat," katanya.


Katanya pelatih berkenaan kini di bawa mendapatkan rawatan di sebuah Hospital di Kota Baharu dan ditahan untuk siasatan lanjut. Sementara itu Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negera Datuk Abdul Hadi Awang Kechil ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kes berkenaan.


Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan identiti pelatih berkenaan bagi menjaga maruah pelatih dan keluarga. "Kita menerima laporan mengenai kes ini dan saya telah mengarahkan komander kem mengambil tindakan mengikut perintah yang ditetapkan dan membuat laporan polis." katanya.


Abdul Hadi berkata pelatih tersebut baru melaporkan diri bersama 300 pelatih lain untuk siri kedua pada 15 Mei lepas. Menurutnya, pelatih tersebut menjalani pemeriksaan kesihatan seperti pelatih lain sebelum melaporkan diri dan lulus dalam pemeriksaan tersebut.- BERNAMA

BN Juga Boleh Tuduh Pembangkang Edar Video Seks Cari Simpati Rakyat

KUALA LUMPUR, 27 Mei - Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Dr Satim Diman berkata tindakan pembangkang menuduh kononnya UMNO, Barisan Nasional (BN) terbabit mengedarkan salinan lengkap pita video seks yang dikatakan membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dinegeri itu tidak lebih sekadar satu usaha pakatan pembangkang untuk mengalih isu sebenar tentang kepincangan pentadbiran mereka di negeri itu.

Tegasnya pakatan pembangkang sebenarnya menyedari mereka tidak lagi mempunyai masa untuk memulihkan rekod buruk pentadbiran mereka maka mereka cuba mengalih pandangan rakyat menuduh BN bertanggungjawab mengedarkan video seks terbabit.

"Rakyat dinegeri ini sudah bangkit mempersoalkan tentang janji mereka kononnya nak jaga kebajikan rakyat...ini yang kerajaan pakatan pembangkang takutkan.

"Kita ingatkan pakatan pembangkang agar tidak menuduh membabi buta tantang pengedaran video seks ini..Kita pun boleh tuduh mereka yang buat untuk dapatkan simpati rakyat," katanya kepada UMNO-Online disini.


Pada masa yang sama, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Serdang seterusnya berkata ahli dan para penyokong pakatan pembangkang sepatutnya menerima apa yang menimpa ketua mereka itu adalah takdir Ilahi.


"Jangan hanya menuding jari ke arah UMNO setiap kali masalah timbul terutama berkaitan masalah peribadi yang membabitkan Anwar Ibrahim," ujarnya. Kata beliau lagi tidakkah pembangkang sedar bahawa selama ini mereka sering mengadakan solat hajat dan meminta agar diberi petunjuk dan ini adalah petunjuk yang Allah swt berikan.


"Apabila mereka solat hajat meminta agar Allah berikan petunjuk dan kebetulan banyak masalah yang timbul mengaitkan ketua mereka maka tidaklah mereka sedar inilah yang Allah tunjukkan.


"Mereka seharusnya membuka minda dan kaji semula mengapa terlalu banyak salah laku Anwar Ibrahim terbongkar. Mengapa mereka harus menuding jari semua kesalahan yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim kepada UMNO?," katanya.


Justeru beliau menasihatkan pakatan pembangkang agar muhasabah diri jangan ghairah menabur fitnah. "Lebih banyak mereka buat fitnah maka lebih banyak lagi kemungkaran merka terbongkar. Inilah ketentuan Allah kerana dalam apa jua keadaan kebenaran akan menjelma juga akhirnya," ujar beliau - MediaUMNO

Tibalah Masanya Penduduk Pulau Pinang Kembali Arah Yang Asal

Cukuplah sudah tiga tahun derita ditanggung oleh penduduk Pulau Pinang khususnya yang berbangsa Melayu dan juga kepada penyokong Barisan Nasional.


Dimasa yang akan datang janganlah lagi percaya dan terepngaruh dengan janji-janji Pakatan Rakyat, terutamanya Dap telah menunjukkan sikap yang tidak seharusnya dilakukan oleh mereka.


Sebelum berkuasa memanglah segala janji manis lebih dari madu di luahkan dan sekarang setelah kuasa ada ditangan mereka, apa yang telah mereka lakukan sekarang?


Cukuplah tiga tahun sahaja pemerintahan DAP di Pulau Pinang, segala tindakan  dan dasar-dasar mereka laksanakan membuktikan bahawa mereka sedang berusaha "mengusir" orang Melayu dari Pulau Pinang khususnya dari bahagian "Pulau" itu.


Ketua Pergerakan Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang, Nor Hafizah Othman berkata, kejadian dua lagi peniaga Melayu yang diarahkan mengosongkan permis perniagaan mereka di Batu Ferenggi seakan -akan membuktikan lagi DAP memang tidak perlukan Melayu dan tidak akan membiarkan orang Melayu khususnya untuk mencari rezeki di Pulau Pinang.
"Cukup tiga tahun rakyat di Pulau Pinang di tindas dan di tipu"
Cukuplah selama ini, ramai yang terpedaya dengan pelbagai janji yang ditaburkan dan selepas tiga tahun berlalu, inilah realiti yang harus diterima oleh rakyat Pulau Pinang khususnya orang Melayu bahawa kita ditindas dan di khianati disini," katanya kepada UMNO-Oline.


Sehubung dengan itu, beliau mencabar kerajaan DAP Pulau Pinang untuk berterus terang dengan segera menberi penjelasan apakah mereka sebenarnya mengamal konsep "Hitlerisme" yang mengutamakan kaum-kaum tertentu.


"Walaupun sebelum ini kerajaan DAP Pulau Pinang selalu melaung-laungkan kononnya mengamalkan pentadbiran bersih, cekap dan telus namun hakikatnya laungan itu sekadar retorik kosong semata-mata," ujarnya yang juga EXCO Pergerakan Puteri UMNO Malaysia.


Justeru ujarnya orang Melayu harus kembali bersatu dan sedar bahawa mereka sedang dianak-tirikan bukan sahaja dari segi penafian hak untuk mencari rezeki yang halal di Pulau Pinang, malah dinafikan hak untuk memiliki hartanah atau kediaman yang mampu dikiliki.


"Ini kerana kerajaan negeri lebih menumpukan mendirikan rumah -rumah mewah yang hakikatnya tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu," katanya.-MediaUMNO.

Panazzz..panazzz.. Nizar Jamaludin akan dilantik semula sebagai MB Perak

Pemimpin Melayu yang berada didalam parti DAP hanyalah di buat "sentel" atau "sogek" sahaja dimulut panglima perang DAP Lim Kit Siang. Sia-sia mereka menghambakan diri kepada DAP, tetapi tidak dinilaikan oleh pucuk pimpinan parti tersebut. Pemimpin-pemimpin Melayu yang berada dalam DAP bagaikan ayam tambatan, hanya kokok berderai-derai, ekor bergelumang najis.


Ipoh, 27 May - DAP Perak sedang meminggirkan pemimpin Melayu dalam parti itu dengan mengalihkan sokongan mereka kepada calon Pas, menurut seorang pemimpin MCA hari Khamis.


Timbalan Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Mah Hang Soon, berkata Pengurusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham dan setiausaha parti negeri Nga Kor Ming akan melakukan apa jua untuk mengekalkan kedudukan mereka dalam parti itu.


"DAP Perak mengamal sikap khianat kerana mereka sudah menyerahkan jawatan Menteri Besar kepada calon Pas, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.


"Tindakan tidak munasabah itu membuktikan kedudukan pemimpin Melayu dalam DAP hanya sebagai hiasan luar sahaja," katanya dalam kenyataan disini Khamis.


pada Selasa lalu, setiausaha agung DAP Lim Guan Eng berkata mesyuarat jawatan eksekutif parti pusat bersetuju mengesahkan pendirian DAP Perak untuk menyokong perlantikan Mohammad Nizar sebagai menteri besar.-Bernama


Psssst.. sebab pengalaman yang lepas, Si Nizar ini adalah boneka kepada DAP.

MAT SABU TERKENANG MASA LALU


Kita rileks sekejap bersama Mat Sabun mengimbau kenangan semasa lalu, semoga anda semua terhibur dengan persembahan beliau..!

Kenapa BN Sukar Menang Kerusi Di Bandar Ipoh Dan Bandar-bandar Yang lain?

Persoalan mengapa Barisan Nasional sukar mendapat undi di bandar di Perak dan juga di bandar-bandar yang lain, hanya boleh di jawab oleh pemimpin MCA dan Gerakan sahaja.


Ini kerana, hanya kedua-dua parti komponen itu sahaja yang menjadi penentu kemenangan  Barisan Nasional di bandar-bandar khususnya (Ipoh)


Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timur, Sanator Datuk Azian Osman memberitahu hal ini patut disedari oleh pemimpin parti berkenaan kerana rata-rata pengundi di bandar adalah dikalangan masyarakat kaum China.


Justeru hanya pemimpin MCA dan Gerakan sahaja yang boleh menjawab persoalan mampukah BN mendapat kemenangan di kawasan bandar besar.


"Jika tanya saya kenapa BN susah nak menang dan dapat undi di kawasan bandar...saya tidak dapat menjawabnya ...sebaliknya soalan yang sama perlu di ajukan kepada pemimpin MCA dan Gerakan.


"Kita boleh lihat, jumlah pengundi Melayu di bandar besar tidak ramai..yang ramai adalah masyarakat kaum China...jadi tidak wajar soalan ini di tanya kepada pemimpin UMNO.


Tambah Azian lagi, apa yang dilihat sekarang adalah pengundi kaum China lebih cenderung untuk mengundi parti pembangkang. Jadi, pemimpin BN harus sedar bahawa parti itu hanya boleh menang apabila masyarakat China menyokong BN. Terdahulu Azian ditemui selepas menghadiri Persidangan Veteran Umno Bahagian Ipoh Timur di Kampung Temiang, Ipoh semalam.    

Keputusan Henti Subsidi Minyak Langkah Tepat

PASIR PUTEH,26 Mei - Keputusan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menghentikan pemberian minyak subsidi kepada bot nelayan laut dalam terpakai berasal dari Vietnam satu langkah yang tepat, kata Pengerusi Persatuan nelayan Semarak, Datuk Mohd Jelani Jakfar. Beliau berkata keputusan itu dapat mengelak pembaziran, disamping
menyekat pengaliran keluar subsidi kerajaan.

"Subsidi sepatutnya dinikmati oleh nelayan tempatan sahaja,," katanya sebagai mengulas keputusan kementerian itu akan menghentikan serta merta pemberian minyak subsidi kepada 179 bot nelayan laut dalam terpakai yang berasal dari Vietnam.

Keputusan itu di umumkan oleh Timbalan Menterinya, Datuk Mohd Johari Baharom berikutan bantahan nelayan tempatan yang mendakwa bot-bot nelayan itu memberi impak tidak baik kepada mereka, dan sehingga kini pihaknya sudah mengenal pasti 57 bot laut dalam terpakai Vietnam yang kini beroperasi di Kelantan, 40 di Terengganu, 58 di Pahang, empat di Johor dan 20 di Sarawak.

Sehubungan dengan itu Mohd Jelani berkata sebahagian daripada jumlah hampir 180 bot yang mengisi minyak subsidi dengan Persatuan Nelayan Sarawak terdiri daripada bot-bot nelayan Vietnam.

Katanya mereka menyewa lesen kepunyaan nelayan tempatan untuk mendapatkan pelbagai keistimewaan selain minyak yang diberi subsidi oleh kerajaan.

Beliau berkata hanya sebahagian kecil hasil tangkapan di daratkan di pengkalan Tok Bali, Pasir Puteh sebagai memenuhi syarat yang ditetapkan oleh kerajaan untuk pemberian subsidi itu- Bernama

Nik Aziz Kecut Perut Takut Diseret Ke Mahkamah

KOTA BAHRU, 26 Mei - Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah tidak mengaitkan beliau apabila menjalankan siasatan berhubung dakwaan rasuah terhadap menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman, bekas Ketua Pegawai Eksekusif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)

Katanya beliau tidak mahu siasatan terhadap Abdul Ariffahmi, 38, berhubung dakwaan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa semasa menantunya itu bertugas di PMBK, disensasikan oleh pihak lain untuk menjejaskan kerdebeliti beliau sebagai Menteri Besar dan Mursyidul Am Pas. 

"Siasatlah dengan betul, tapi jangan kaitkan orang itu kerana (dia) menantu saya atau ada hubungan kekeluargaan dengan saya, itu tak betul." katanya kepada Bernama ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pulau Melaka dekat sini.


Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kemungkinan Abdul Ariffahmi di hadapkan ke mahkamah berhubung kes dakwaan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa semasa bertugas di PBMK.


Nik Aziz berkata adalah berdosa jika pihak berkuasa sengaja membiarkan sesuatu kes berlarutan dan disebarkan secara meluas sehingga boleh mengaibkan seseorang untuk muslihat tertentu.


Beliau berkata siasatan SPRM hendaklah hanya melibatkan Abdul Ariffahmi sebagai individu dan tidak kena mengena dengan dirinya.


Psssstt..semasa dalam siasatan tu kononnya Nik Aziz tiada hubungan keluarga Ariffahmi keh..keh..keh

Dato Siti Beli The Troika Bernilai RM20 Juta


KUALA LUMPUR - Heboh di blog-blog hiburan cerita penyanyi  nombor satu negara, Datok Siti Nurhaliza Tarudin membeli penthouse salah sebuah menara  kondominium mewah di tengah-tengah ibu negara. The Troika yang berharga lebih RM20 juta.

Terletak antara KLCC dan Ampang Park, The Troika yang di bangunkan oleh Bandar Raya Developments Berhad dibina dalam tiga menara dengan menara satu setinggi 38 tingkat, menara dua dengan 44 tingkat manakala menara ketiga dengan 50 tingkat.

Menurut http://www.mygosip.com pihaknya terkejut seketika apabila mendengar Siti Nurhaliza membeli penthouse mewah di hadapan KLCC itu dengan harga yang sedemikian.

"Ada gosip-gosip mengatakan penthouse mewah itu adalah hadiah harijadi yang ke32 daripada suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K kepada Datuk Siti Nurhaliza.

"Kalau betul lah gosip tu, memang sangat bertuah la Siti Nurhaliza ni kan kerana hadiah harijadi sampai berjuta-juta," kata blog itu.

Blog http://www.izyan.com pula berkata, ada pihak yang dikatakan ternampak kelibat Siti ketika menaiki lif turun dan naik dari aras 40 kediaman berkenaan.

"Lain lagi ceritanya, tempat kediaman Siti tu pernah dianugerahkan seni bina kediaman pangsa terbaik ASEAN melalui anugerah Asia Pacific Property Award and International Property Award,

"Memang kiranya kediaman paling best la tu, sampai menang-menang award lagi, rumah WIP pun belum pernah menang anugerah," jelas blog itu. 

Sebelum ini, Siti Nurhaliza bersama suami membina Masjid Al-Khalidiah yang terletak di Kampung Permatang Pasir, Kuala Muda, Kedah.

Masjid yang dibangunkan oleh yayasan Nurjiwa, itu disempurnakan pelancarannya oleh Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah selepas dibina sejak 2009 dengan kos RM1.7 juta

Kita Imbas Kembali Kerajaan Pasir Bedengung!

Kerajaan bawah pokok ilham dari Paktan Rakyat

Pada petang hari sambil berehat-berehat, terkenang saya kepada sebuah filem arahan Allahyarham Tan Seri P. Ramlee kalau tak silap saya judul filem tersebut bertajuk Laksamana Doremi.

Lebih kurang kesah filem tersebut runtuh dan ranapnya sebuah kerajaan negeri yang diberi nama iaitu negeri Pasir Bedengung. Jadi direngkaskan lagi cerita tersebut bila dah ranap negeri dan singgahsana maka bersidanglah segala menteri-menteri tersebut dibawah sebatang pokok.

Inilah yang terjadi kepada kerajaan tersebut di Negeri Perak tidak berapa lama dahulu setelah Barisan Nasional merampas kembali kuasa takbir dari kerajaan Pakatan Rakyat.

Hihihi...sajalah kita imbas sebagai kenangan dari kesah sebuah filem hingga kepada kesah yang benar-benar terjadi..macam tak cayalah mangkok-mangkok diatas ini boleh berbuat lawak. nasib baik kat pokok tu tiada penyengat atau tebuan..kalau tak dah pasti menteri-menteri tersebut lari lintang pukang meninggalkan kerajaan bawah pokok.

Pemimpin Pas Sudah Terdesak Mempamerkan Penyokong Bidan Terjun






Para pemimpin-pemimpin Pas terutamanya Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat boleh di ibaratkan sebagai "pelacur politik" yang ketandusan idea untuk menonjolkan diri sebagai seorang pemimpin yang berpengaruh.


Semakin lanjut usia semakin berat, sebat dan berkarat pemikirannya untuk menonjolkan diri sebagai "hero rakyat" terutama kepada rakyat Kelantan dan juga kepada umum keseluruhannya.


Nik Aziz yang di gelar sebagai "tok guru" oleh pengikut-pengikutnya kini sudah tentu berguru dengan "guru segala guru" Anwar Ibrahim dan DAP. Hasilnya kita dapat lihat bebrbagai-bagai kes bahawa Nik Aziz kini sudah muncul dan menjadi juara kepada "pelacur politik" dan jika sesuai gelaran ini dan Nik Aziz berminat maka boleh kita semua nobatkan beliau sebagai pemenang dan pemegang akan gelaran tersebut.


KUALA LUMPUR, 23 Mei - Tindakan menuding jari kepada pihak lain diatas kesalahan yang dilakukan, membuktikan Pas hanya sebuah parti yang mencari keuntungan politik dengan menggunakan Islam bagi mengaburi mata dan pemikiran rakyat.


Yang dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, pemimpin Pas termasuk Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari seharusnya menjawab persoalan pokok yang dikemukakan pelbagai pihak iaitu Pas adalah tali barut DAP.


"Seluruh pemimpin Pas dan Ahmad Fadhli seharusnya jujur menjawab persolan itu bukan hanya berdolak dalik sahaja," katanya kepada Utusan Malaysia disini.


Ahmad Fadhli mendakwa Azwanddin jelas keliru apabila menyatakan bahawa pelajar-pelajar sekolah agama dan maahad tahfiz di Kelantan yang hadir pada program Himpunan 10 Ribu Jentera Pemuda Pas Kelantan diperalatkan oleh Pas.


Menurut Ahmad Fadhli lagi, tentunya sebagai sebuah negara demokrasi, pelajar-pelajar tidak dihalang untuk menghadiri program sedemikian yang tentunya lebih baik daripada program konsert hiburan yang dibenarkan oleh UMNO dan Barisan Nasional.


Yang Dipertua JMM itu semalam berkata, tindakan memperalatkan pelajar sekolah agama tahfiz di Kelantan dalam program politik Pas membuktikan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai pemimpin tidak bermaruah, tidak mempunyai perinsip dan bertopengkan imej warak.


Mengulas lanjut, Azwanddin menyifatkan kenyataan Ahmad Fadhli itu sebagai damgkal serta penuh dengan muslihat yang bertujuan menipu rakyat. Utusan online.  

Berdosa kita menyokong parti PAS.!

Salam kepada semua pembaca blog K.B.E
Saya berharap sudilah kepada saudara-saudara semua membaca sebuah artikel yang saya kongsikan untuk tatapan kita semua. Semoga dapat kita jadikan pedoman serta panduan untuk kita kearah cara yang di tuntut dalam agama Islam yang kita anuti ini iaitu agama yang di redho' oleh Allah di dunia dan akhirat.

Ini ialah logo blog sahabat saya azlishukri.today
Saudara semua diminta login link ini-KLpos.com | Berdosa Menyokong PAS? di dalam blog beliau ada sesuatu yang amat berharga yang harus saudara semua membacanya. Inilah satu-satu pedoman untuk kita semua yang mungkin telah kita terlepas pandang atau mungkin juga ada dikalangan rakan-rakan serta sahabat-sahabat semua  belum mendapat pedoman atau tunjuk arah yang harus kita lalui didalam meneruskan kehidupan kita.


Secara peribadi, saya mengucapkan syukur kepada Allah kerana telah memberikan ilmu kepada sahabat saya saudara Azli dan ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada beliau kerana telah memaparkan NAS dan HADITH dari junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W dan para-para sahabat Rasullah. Jadi untuk mengetahui 22 hujjah yang beliau sumbangkan didalam bolgnya itu, silalah saudara semua login link diatas ini.

Hanya yang mampu ditegakkan oleh Anwar hanya kemaluannya sahaja


Tiada apa yang mampu untuk ditegakkan (kebenaran) oleh Anwar selain hanya menegakkan kemaluannya sahaja. Apabila kemaluannya sudah menegak, nafsu sudah mengawal dirinya maka dia akan lakukan apa sahaja yang terfikir di benak pemikirannya.

Bagi umum, sudah mengetahui segala tingkahlaku dan tatacara perhitungan, perjalanannya untuk mendapatkan segala apa yang di idamkannya. Untuk semua itu Anwar akan lupa yang dirinya berpijak di bumi yang nyata. Umum sudah mengetahuinya, tapi dalam pada itu masih terdapat juga yang masih mempertahankan serta mempertikaikan keburukan yang nyata yang telah di paparkan.

Sebabnya, kerana orang-orang ini ada kepentingan tertentu. Mereka-mereka ini juga ada hasrat yang besar dan mereka juga merasakan tanpa kehadiran Anwar hajat mereka pasti tidak akan terlaksana. Oleh itu terpaksalah orang-orang ini menggadai segala apa sahaja demi matlamat mereka tercapai..?
Klik di sisi-UMNO Online - Enggan Letak Jawatan : Anwar Patut Malu Dengan Masyarakat Dunia Segala-gala yang berkaitan dengan kerosakan moralnya tidak dapat dipertikaikan oleh Anwar. Setiap soalan dari para wartawan gagal dijawabnya dengan berkesan dan menasabah.


Sehinggakan semasa wartawan membuat liputan berita dirumahnya, yang dijemput oleh isteri beliau Wan Azizah gagal menunjukkan jam tangan Omega sedangkan  itu perkara yang mudah, kerana para wartawan terbabit berada dirumah mereka. Oleh itu K.B.E berharap kepada anda yang mahu berfikir, fikirkanlah sebenar-benarnya akan huraian ini.

Artis Terlampau Yang Melampau Part2

Nita..seksi..nya..
Nursyella nasib baik ambil gambar
mengiring..kalau tepat berdepan
hehehe...
Alahai..makwe..sape..la yang gedik..ni..?
Fulamak..hebatlah trio ni..nyampah tul..I..
nak komen..memang terlampau sangat..!!

Pembongkaran Dan Penipuan Peguam Pas Kepada Peneroka


Sebagaimana yang telah dijanjikan tidak lama dulu, pembongkaran terhadap penipuan peguam Pas yang dikatakan telah membawa kemenangan kepada peneroka di Felda Kemahang 3 akan saya lakukan. Saya telah berkesempatan membaca surat aduan yang ditulis oleh salah seorang wakil peneroka yang di tujukan kepada Majlis Peguam Malaysia pada 15 hb November 2010, di mana di dalam surat ini, peneroka- peneroka yang tidak berapa lama dahulu seronok sakan setelah menang di Mahkamah Tinggi Kota Bharu, akhirnya sedar bahawa peguam yang mewakili mereka adalah PENIPU BESAR.

Peneroka-peneroka ini juga sedar bahawa kemenangan mereka ini bukan kerana peguam mereka ini hebat, tetapi di sebabkan peguam yang mewakili Felda tidak hadir akibat masalah teknikal. Oleh itu, Mahkamah telah memberikan kemenangan "free" kepda peneroka. Yang paling untung dengan kemenangan "free' ini ialah peguam ini KERANA BUTA-BUTA MEREKA MENDAPAT BAYARAN SEBANYAK RM 3.3 JUTA, MANAKALA SETIAP PENEROKA YANG SERAMAI 354 ORANG, HANYA MENDAPAT RM 19 RIBU JE...

Di dalam surat yang panjang lebar ini, peneroka meluahkan rasa marah serta penuh kesal terhadap peguam ini. Antara yang menarik, mereka juga MEMPERSOALKAN KEMANA MENGHILANGNYA WANG SEJUMLAH RM 1.1 JUTA LAGI YANG DIKATAKAN DISERAHKAN KEPADA ORANG TENGAH. Siapa orang tengah ini, hanya peguam sahaja yang tahu. Seronok jadi peguam ini kerana mereka dapat isi yang sedap lagi berisi, manakala peneroka pula dapat tulang je. Inilah dia peguam PAS yang kononnya memperjuangkan orang yang ditindas.

Saya percaya, sebab itulah begitu banyak lagi peguam-peguam PAS/PKR seperti Sivarasa dan sebagainya, berebut nak jadi peguam kepada penerroka kerana semuanya ada udang disebalik batu. Kepada peneroka-peneroka sekaian, fikirkanlah sebelum terlambat...kepada peneroka-peneroka yang dah terkena ini, ingatlah pepatah Melayu...SI LUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA...BIARKAN!...BIARKAN!

(Anak Jati Felda)

Kpg Sg Kerandang:…..Wan Azizah Pembohong.. | Isuhot Dot COM


Para bekas penduduk Kampung Sg. Kerandang tentu masih ingat ketika PRK Hulu Selangor yang lepas...kalau lupa, ini kami peringatkan balik.



Klik di bawah ini;
Kpg Sg Kerandang:…..Wan Azizah Pembohong.. | Isuhot Dot COM

UMNO Online - Kit Siang Sebagai TPM, Anwar Perlekeh Pas


Inilah wajah apek tua yang akan jadi orang kuat nombor dua di Malaysia selepas PRU-13 jika Pakatan Rakyat menang. Nampaknya terpaksalah Nik Aziz dan Hadi Awang melupakan hasrat mereka ingin kedudukan di Putrajaya.

Janji ini dilafazkan oleh anwar dalam wawancara  dengan akhbar Sin Chew Daily yang disiarkan pada 26 November lalu bersempena dengan Kongres Nasional Tahunan PKR Ketujuh.

Sia-sialah Nik Aziz dan Hadi Awang (PAS) sampai terkincit-kincit dalam kain mempertahan Anwar Al-Juburi seperti yang dikatakan oleh Mat Sabu. Yang lebih malang lagi kepada juak-juak Pas yang sanggup guling-guling atas jalan mempertahankan Anwar. 
Klik disini seterusnya - UMNO Online - Kit Siang Sebagai TPM, Anwar Perlekeh Pas Kadang-kadang bagus juga jika difikirkan andainya terjadi, baru Pas sedar diri apa yang mereka perjuangkan selama ini sia-sia belaka tidak dihargai oleh rakan sejawat mereka di dalam Pakatan.

Rakan Blog K.B.E