55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Kepada Yang Dah Termakan Cadbury


Kepada anda yang dah termakan coklat Cadbury berDNA babi secara tersalah ataupun tidak tahu berkenaan kewujudan unsur babi tersebut. Menurut hukum Islam, mereka "TIDAK BERDOSA" dan seterusnya TIDAK PERLU menukar atau membersihkan darah.

Kepada Yang Dah Termakan Cadbury
Cadbury ini sah tidak halal
Kepada Yang Dah Termakan Cadbury
Klik gambar untuk baca















 Kepada sesiapa yang dah 'ter' atau 'se' makan Cadbury yang ini sendiri mahu ingatlah..!! Jangan main 'HALAL LUN - BALUN'

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk

Kehebatan yang tiada tandingan kepada para remaja di Kelantan, lebih dari 30 orang menghadiri majlis kenduri tersebut..?!! Kepada remaja Kelantan yang lainnya janganlah anda kecewa kerana anda tidak bersama diantara mereka-mereka yang terlibat. Bukan salah ibu mengandung.. mak dan bapak dah ajar dan beri ilmu yang boleh manfaatkan kehidupan, tapi malangnya anda-anda yang terlibat telah tersalah memilih haluan hidup anda sendiri.

Kepada yang lainnya ambillah ikhtibar akan kejadian yang tidak enak kita dengar, apata lagi kepada mangsa dan keluarga mereka. Simangsa menanggung derita tersiksa, manakala keluarga menanggung aib diatas musibah yang menimpa.

Didalam majlis kenduri tersebut, seorang bapa mithali yang hebat kepimpinan terhadap ke dua orang anak lelakinya kerana sanggup bersusah payah turut sama 'cuci mangkuk'..!! Kejadian ini hanya di Kelantan dan semoga tiada lagi berlaku di negeri lain dan juga tidak berulang lagi kejadian buruk ini di Kelantan.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
10 individu, termasuk seorang remaja perempuan (gambar kecil) dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Baharu, Rabu. Mereka di percayai antara 38 yang terbabit dalam kejadian rogol beramai-ramai seorang pelajar tingkatan dua di ketereh 20 Mei lalu. Foto BH

PASIR MAS
Seorang bapa bersama dua naknya antara 14 yang di tahan bagi membantu siasatan kes rogol membabitkan lebih 30 suspek dalam kejadian di Ketereh pada 20 Mei lalu.

Ketua jabatan Siasatan jenayah Kelantan Asisten Komisioner Lai Heng berkata, tiga beranak yang berumur antara 15 tahun hingga 38 tahun itu di tahan pagi semalam di sekitar Ketereh.

"Anak bernak itu ditahan untuk membantu siasatan kes rogol itu dan terbaharu kita menahan seorang lagi lelaki berusia 20-an juga di sekitar Ketereh pagi ini. Pagi ini, seramai sembilan lelaki termasuk 'tiga beranak' itu di reman selama seminggu yang menjadikan keseluruhan di reman adalah 13 orang termasuk seorang gadis berusia 17 tahun semalam," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di sini, hari ini.

Yong Heng berkata, seorang lagi suspek yang di tahan pagi ini akan di reman esok. Beliau berkata, gadis yang di reman semalm turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah polis Kota Baharu mendakwa dirinya di rogol dalam kejadian itu.

Polis kini sedang memburu saki-baki suspek yang terbabit dalam kes berkenaan dan di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan, katanya.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
Hanya di KELANTAN..!!

Dalam kejadian 7.30 petang itu, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun dari Kuala Krai dan gadis berusia 17 tahun yang tidak bersekolah dari Ketereh itu mendakwa di rogol secara bergilir-gilir oleh 38 lelaki di sebuah rumah kosong yang di jadikan tempat penagih dadah melepaskan gian.

Sementara itu, Yong Heng berkata polis menahan seorang lelaki berumur 20-an kerana membelasah dua lelaki di syaki merogol adiknya yang berusia 12 tahun dalam kejadian di Tawang, Bachok, pada 24 Mei lepas.

Kes di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan menggunakan senjata, katanya, lapor Bernama.

Lawyer Yang Meloyakan

Lawyer Yang MeloyakanAlkesah lawyer yang meloyakan. Kalau tak tipu bukan Cina, kena pulak Cina yang berfahaman DAP yang jelas agenda mereka inginkan kuasa mutlak di bumi Malaysia ini. Hanya kuasa sahaja yang mereka perlu, bab lain ekonomi sudah dalam gengaman sekarang ini yang sukar ditandingi apatah lagi untuk digugat.

Demi menjayakan cita-cita dan harapan mereka (DAP) maka orang Melayu lah yang dilihat dapat dipergunakan untuk mendapat kuasa yang di ingikan mereka selama ini. Justeru itu, kita lihat agenda licik DAP kini telah berjaya, satu contonya Pulau Pinang jangan harap dapat dirampas kembali oleh UMNO walaupun dalam BN ada MCA dan GERAKAN, semuanya itu hanya atas nama sahaja.

Sudah dua penggal berlalu @ 2x PRU berlalu... siapa yang bagi kuasa kepada DAP merampas Pulau Pinang? kalau bukan atas nama orang Melayu, DAP tidak akan berjaya berbuat demikian. Siapa orang-orang Melayu itu? tidak lain dan tidak buka adalah terdiri dari Melayu PKR dan PAS...!!

Apa yang PKR dan PAS perolehi di Pulau Pinang 'YELEK' omputeh kata 'NOTHING' selepas PRU PAS menguasai Kedah dan PKR menguasa Selangor. Tidak di nafikan kuasa PAS di Kedah pada masa dibawah tadbiran Allahyarham Ustaz Azizan mutlak pada PAS dan di Pulau Pinang mutlak pada DAP tapi bagaimana pula di Selangor??? mutlak kah pada PKR? mutlak kah pada PAS, nak tahu anda sendiri boleh fikir..!!!

Lawyer Yang Meloyakan
Pandainya lawyer DAP ni tebar roti canai spender Stopa..!!
Kita liat semasa Pakatan Haram menguasai negeri Perak, walaupun MB nya dari orang PAS tapi anya sebagai 'BONEKA'  yang mengkut arah dan arus kata dari DAP. Walaupun perkara ini sudah jelas...tapi malangnya terlalu ramai orang-orang Melayu yang sanggup di perbodohkan oleh agenda DAP.

Kita lihat agenda tipu dari DAP dengan calon mereka mempergunakan Melayu, dan Melayu tersebut sampai sanggup menggadai nilai pekerti dan sanggup menipu, kononnya lawyer uwekk..!! dah pecah tembelang, manakala Melayu PAS memberi juga sokongan tanpa memberi penentangan walaupun mereka sudah tahu tipu muslihat akan DAP ini.

Mereka tetap juga sokong, oleh kerana dendam kesumat mereka (PAS) terhadap UMNO tetap membara, walaupun yang akan lingkup itu Melayu bangsa mereka sendiri (UMNO) asalkan hati mereka puas.

Kita lihat pula kedudukan PAS di Pulau Pinang dan kedudukan PAS di Selangor, Apa yang PAS dapat? Tapi PAS tidak kesal, kenapa? asalkan dendam mereka di harap terbayar dengan menyokong agenda DAP ini. Cuba lihat penipuan yang dah terkantoi 'manusia yang berlidah biawak'
Setelah baca anda fikir-fikirkan...

Melayu OH Melayu

(Gambar) Shamsiah Fakeh Walaupun orang Islam dan orang Melayu adalah ibarat pakaian yang tidak dapat dipisahkan tetapi malangnya terpengaruh dengan idealogi komunis yang antara lain menolak sebarang bentuk fahaman agama. Keterujaannya dalam fahaman komunis telah meletakkannya sebagai salah seorang pemimpin utama dalam pergerakan komunis. Mula-mula ingat masuk komunis PKM untuk lawan British, tapi bila dah hari-hari didedahkan dengan fahaman komunisme, lansung jadi "PIAW" punya komunis.

Apakah kini sejarah lama berulang kembali? Kedua-dua wanita ini berasal dari Perak, walaupun berbeza daerah. Zaman 40an sehingga penghujung tahun 50an PKM adalah sebuah parti yang beradelogi komunis di label dan di haramkan . Semasa itu PKM berjaya menarik Shamsia Pakeh untuk meraih sokongan orang Melayu pada masa itu. Namun malang sambutannya tidak berjaya. Kini DAP cuba mempraktikkan sejarah silam dengan melantik calon wanita dari orang Melayu untuk meraih undi Melayu. Walaupun DAP dan PKM berbeza atas nama, tapi perjuangan 'Mereka Sama' 

Apakah benar ini gambar calon DAP yang bernama Dyana Sofya? adakah klon yang berkenaan!!! kalau benar dia adalah orang yang sama, sudah pasti akan mendapat undi yang tak berbelah bagi dari 'Lebai-lebai Kera Pas'

Dan ini lagi

Serta ini lagi. Anda orang Melayu fikir-fikirla sendiri

Memang benar..sebagai seorang ibu tak kanlah sanggup membuang seorang anak oleh kerana parti? tidak tepat alasan yang diberi oleh ibu berkenaan, kerana ibunya bukan dari ahli Umno..cuma dikatakan bekas ahli Umno. Maka jawapannya 2x5 lah anak dan ibu sebagai orang Melayu yang meyokong kepada parti tersebut.
Perkara ini telah banyak di keluarkan oleh laman-laman sosial dan media perdana jadi tidak perlu diperkatakan lagi anda boleh lihat di-sini dan sini

Najib Tidak Berlajar Dari Kesilapan!

Najib tidak belajar dari kesilapan! - PETALING JAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sepatutnya belajar dari sejarah Kelantan pada tahun 2003 apabila Datuk Ibrahim Ali dipecat dari jawatan Ketua Penaja Umno Bahagian Pasir Mas.
Najib Tidak belajar Dari Kesilapan! 
Menurut Presiden Perkasa itu, ketika itu Najib adalah Timbalan Presiden Umno dan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Umno. "Saya dahulu dipecat dari jawatan ketua penaja Pasir Mas oleh Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, saya tanding calon Bebas pada tahun 2004 menyebabkan Umno kalah dua kerusi kepada Pas Kelantan," katanya mengulas perletakkan jawatan bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said dari Umno.

Katanya, Najib sepatutnya belajar dari sejarah pemecatan beliau itu apatah lagi BN Terengganu lebih dua kerusi dari Pas. :Sepatutnya Najib kena berhati-hati dan berhema dan tidak gopoh menyelesaikan masalah ini walaupun Ahmad Said berjanji dengan beliau untuk menjadi Menteri Besar untuk setahun sahaja," katanya dalam satu kenyataan kepada FMT.

Katanya lagi, apatah lagi melibatkan Ahmad Said yang sudah jadi Menteri Besar. "Inilah akibatnya bila lupa sejarah dan tidak belajar dari kesilapan lalu," tegasnya.

Ibrahim menambah Ahmad Said meminta perletakkan jawatannya ditangguh sehingga selesai majlis perkahwinan anaknya. "Tapi Najib tidak seteju, sepatutnya Najib patut timbangkan rayuan Ahmad Said dan buat keputusan yang mengembirakan semua pihak," katanya.

Katanya lagi, sekarang nasi sudah menjadi bubur dan keputusan  Ahmad Said itu  sudah tentu memecaahbelahkan perpaduan ahli Umno Terengganu _FMT  

MH370 Arah Mana Yang Sebenar

MH370 Arah Mana Yang SebenarArah mana yang sebenar untuk ditumpukan pencariannya? Kehilangan MH370 pencarian pada awalnya adalah di perairan Pantai Timur Vietnam dam dalam pencarian yang tidak beberapa hari dilokasi berkenaan, ada pula pihak yang membuat teori bahawa pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) itu berpatah balik dari jadual penerbangannya ke Beijing dan menuju ke ditinasi yang tidak pasti dan di beri tahu pesawat tersebut berakhir penerbangannya di Lautan Hindi.

Sehingga kini pencarian pesawat berkenaan sudah tertumpu di perairan Lautan Hindi. Sebelum ini ada hujahan yang kuat, mengatakan pesawat yang hilang ini di perarian Vietnam dan tenggelam disana dengan apa sebabnya tidak pula dikenal pasti. Tetapi apa yang penting dari teori tersebut ialah muatan yang ada didalam MH370 ini amatlah paling berharga dan pihak tertentu berbuat sesutu menggagalkan peasawat ini dari mendarat di lapangan terbang di Biejing.

Muatan misteri tersebut..sememangnya misteri..!! yang ingin diperolehi kembali oleh pihak yang berkenaan lalu mereka cuba membuat teori baru untuk mengalihkan pencarian pesawat di perairan Vietnam lalu menyatakan MH370 berpatah balik dari laluannya menuju ke Lautan Hindi dan mendarat disuatu tempat rahsia dengan teoti yang hampir munasabah dan ada diantaranya menyatakan kemungkinan mendarat di Diegi Garcia..!!

Apabila pencarian pesawat telah beralih arah ke Lautan Hindi, pihak yang inginkan muatan misteri tersebut telah meminta rakan sekutunya Singapore, menghantar kapal selam mereka ke perairan Vietnam untuk memunggah muatan misteri tersebut sekiranya terjumpa?

Kenapa dan mengapa? itulah yang dikatakan misteri..!!! muatan yang dibawa oleh MH370 tersebut, adalah barangan kepunyaan Amerika Syarikat yang telah dirampas oleh satu puak Taliban atau Mujahidin dalam satu serangan hendap terhadap tentera Amerika semasa mereka disana sebelum ini.

Peralatan ini memang canggih dan penting kepada negara-negara kuasa besar untuk memilikinya... bagi pihak yang merampas benda misteri ini mereka perlukan 'wang' untuk digunakan. Hendak jual kepada Soviet negara tersebut kalut dengan persengketan dengan Ukraine jadi, pihak yang merampas barangan misteri yang dianggarkan muatan hingga lapan kargo tela berunding dengan negara China.

Pihak negara China telah bersetuju membeli peralatan tersebut setelah diperiksa oleh pakar sainstis mereka dan bersetuju membayar bernilai jutaan Dollar. Dalam pemunggahan tersebut dikhabarkan dua anggota merin Amerika terbunuh dengan secara misteri dari sebuah kapal.

Proses pemunggahan kargo ini seinggalah diterbangkan ke Malaysia dan disimpan sementara di Kedutaan China di Malaysai sebelum dipunggah kedalam pesawat MH370 untu dibawa ke lapangan terbang Biejing. China berasakan pihak risikan barat tidak akan menyangka dan jika ia sekalipun mereka mungkin tidak berbuat sesutu kepada pengangkutan awam (MH370)

Tetapi sebaliknya telah berlaku..!! perisikkan barat yang dibantu oleh perisikan Yahudi Israel tela menghidu perkara ini, itula teorinya yang menyatakan bahawa MH370 telah dirampas dengan sistem kawalan jarak jauh yang dibantu oleh mereka? yang terbabit didalam pesawat.

Semua fakta ini, adalah dari risikan pihak Soviet dan logik untuk dipercayai. Bertepatan juga teori yang diterbitkan oleh seorang blogger 'Brado Kapak" didalam blognya menyatakan bahawa pesawat MH370 sebenarnya ditenggelamkan di perairan Vietnam. (Maaf saya tidak dapat sertakan link-link yang bersangkutan dengan teori ini disini) Saudara-saudara boleh scroll terbitan blog KBE untuk mendapatkan petunjuk yang lebih sempurna.

Menguatkan lagi hujah bahawa MH370 terbenam di perairan Vietnam, kini muncul lagi sebuah kenyataan - LONDON - Seorang ahli arkeologi marin Britain mendakwa telah mengesan bangkai pesawat Malaysia Airlines MH370 pada kedudukan 3,000 batu nautika daripada zon carian semasa ketika ini selepas menjejak pesawat itu menggunakan teknologi buatan sendiri yang diciptanya.

Tim Akers, 56, berkata, imej serpihan berwarna merah yang dirakamkan satelit menunjukkan ekor pesawat, sayap dan beberapa serpihan lain di pantai Timur Vietnam, hanya sekitar 1,000 batu dari pesawat itu berlepas.

Penemuan itu sekaligus menyokong laporan bekas juruterbang Amerika Syarikat Michael Hoebel dari New York, yang mempercayai bangkai pesawat itu berada di luar pantai Thailand.

Aker mendapat imej itu yang dihasilkan dari satelit Landsat 7, Nasa dan menggunakan perisian buatan sendiri bagi mendedahkan serpihan yang ditemui kepada beberapa bahagian yang berbeza melalui spektrum cahaya.

Badut Buat Lawak Pada 1 Mei

Badut Buat Lawak Pada 1 Mei
Hanya rakyat yang bangang saja boleh dipengarui olehnya
Badut buat lawak pada 1 Mei,memang aku rasa luculah kenyatan ini, tak sangka pandainya Anwar Ibrahim buat lawak. Dalam ucapannya menyatakan bahawa ada pihak dari kalangan menteri cuba memenjarakannya selama sepuloh  pulak tu....

Dan ada lagi yang aku rasakan lebih lucu dalam kenyataannya mengatakan, bahawa pemimpin Islam di London memujuknya agar jangan kembali ke Malaysia nanti kena penjara dan berjuanglah hanya di London ekekeke...sakit perut aku membaca berita yang diterbitkan ole sebuah portal.

DI BAWAH INI AKU PASTE KAN BERITA TERSEBUT:
.....................................................................................
Hari ini Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa ada cubaan untuk memenjarakan beliau selama 10 tahun atas tuduhan meliwat pembantu peribadi beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan enam tahun lalu.

Menurut laporan Astro Awani, Anwar berkata beliau dipujuk oleh pemimpin Islam ketika berada di London baru-baru ini supaya tidak pulang ke Malaysia.

"Ramai (pemimpin Islam di London) yang pujuk saya untuk kekal di London, dia tahu kalau saya balik ke Melaysia saya akan masuk penjara. (Jom pakat gelak..KAH..KAH..KAH..) Oleh itu mereka meminta saya supaya saya berjuang saja di London, tetapi saya kata terima kasih, saya balik untuk berjuang di Malaysia. (Berjuang apa? hanya nak seret rakyat untuk guling-guling atas jalan kehkehkeh..hanya rakyat yang bodo saja bole ikut telunjuk badut ni..!!)

"Walaupun saya tahu, mungkin selepas ini hukuman terhadap saya mungkin lebih 10 tahun, tapi saya tidak peduli mengenai hal itu," katanya ketika menyampaikan ucapan penutup himpunan 1 Mei di jalan Raja berhadapan Bangunan Sultan Abdul Samad petang tadi.

Anwar berkata bahawa terdapat beberapa menteri berusaha untuk memenjarakan beliau kerana merasakan cara tersebut boleh menyekat kebangkitan rakyat.

"Kepada menteri-menteri yang berusaha untuk memenjarakan saya, ingat saya takut ke?KAH..KAH..KAH aku gelak woi..sakit perut aku ni..katanya lagi saya ada kekuatan iaitu doa kepada Allah dan kebangkitan rakyat 

Rakan Blog K.B.E