55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

kepala lembu Adun Seri Delima, R.S.N. Rayer




Joget serupa pandikuti banyak joke ini worang. Rayer mesti kenal sapa ini worang, di punya joget betul-betul serupa pandikuti langsung tarak serupa Umno punya joget...ayoyo..nalarkia ammmaakkk

Nak Berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan

Nak berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan
Aku dah cukup meluat dengan kerenah Cina yang ada dalam Malaysia ini, sudah rasa geram yang teramat sangat. Cuma satu perkara sahaja yang bangsa ini inginkan iaitu 'kuasa' lain pada itu mereka sudah punya segala-segalanya.

Bab ekonomi kalau ada bangsa-bangsa lain boleh melebehi tahap apa yang Cina di Malaysia ini perolehi, aku memang respek. Bukan tujuan iri hati atas segala apa yang mereka perolehi kerana, bangsa Cina ini sememangnya mereka kuat berusaha, dalam bidang apajua pun mereka tetap dihadapan lebih-lebih lagi dalam bidang perniagaan.

Sikap kerjasama mereka teramat kuat, boleh membantu antara satu sama lain. Tiada perasaan iri hati sesama mereka walaupun berniaga bersebelahan. Tak pernah kita dengan Cina berbomoh-bomoh untuk menjatuhkan perniagaan sesama bangsa mereka. Didalam masyarakat mereka banyak wujudnya persatuan dan persatuan ini untuk membantu sesama mereka tanpa kira apa fahaman yang penting bangsa mereka (Cina).

Sepatutnya orang Melayu semua tahu akan perkara ini dan dijadikan ikutan serta panduan, tapi malang sebaliknya...!! Dah...lah, aku bukan nak puji Cina tapi nak bagi korang semua lihat dan tahu, kalau-kalau ada bangsa melayu yang nak merubah dari keadaan sekarang kepada yang lebih baik dari apa yang Cina ini lakukan.

Berbalik kita kepada perkara perenggan pertama diatas...ini suara aku, suara korang semua dan suara kerajaan itu aku tak tahu. Kalau Cina MCA hendak 'berambus' jika Umno sokong hudud, berambus aje..lah tak perlu nak ugut-ugut. Kalau MCA berani silakan dan aku rasa bagi Umno bagaikan orang mengantuk disurung bantal, pucuk di cita, ulam pun tiba.

Semuanya akan jadi senang yang teramat sangat, tak perlu sentiasa mencabut duri-duri yang sentiasa tertusuk didalam daging.
MCA, lu siapa mau ugut BN. Kerusi lu ada 7 lagi itu 3 kerusi menang orang Melayu yang sokong. Lagi berani mau ugut BN mau keluar, kalau Umno sokong 'hudud'
Selama ini MCA ada buat kerja ke? bersungguh-sungguh sangat ke mereka melobi kaum Cina untuk sokong BN? Ada ke mereka (MCA) support gila-gila untuk BN, sanggup bekorban untuk BN..!!
MCA cakap saja lebih...mana ada  buat kerja..!! seolah-olah sengaja memberi laluan kepada DAP menguasai pemikiran kaum Cina...pilihanraya lepas jadi bukti, MCA banyak bergoyang kaki melepak..macam tak ada kerja nak buat, macam sengaja nak sabotaj BN dan memberikan DAP all out turun padang raih sokongan Cina Semua kena 'Tsunami Cina'
Cina Tetap Cina. walau dimana mereka berada, pernah juga terjadi di Australia. Negara orang mereka nak buat macam negara sendiri. Cina berada dalam Barisan Nasional, Cina berada dalam Pakatan Rakyat ego mereka tetap sama.

Anda tidak perasan ke? sikap kafir harbi ini? Umno jelas sokong Kelantan laksanakan hudud yang MCA ini nak ugut apa pasal? yang DAP pula ugut Pas apa pasal? hudud hanya untuk yang beragama Islam, yang DAP dan MCA ini mereka berasa ugama mereka Islam ke?

Satu perkara yang aku tiada jawapan, goyahkah atau sukarkah Umno jika MCA keluar dari BN? dan kepada PAS pula beranikah bersuara suruh DAP keluar dari Pakatan Rakyat? atau PAS itu sendiri yang keluar dari Pakatan membuktikan bahawa mereka tetap hendak laksanakan hudud di Kelantan...!!

Siapa Jenis Haram Jadah Ini?

Siapa Jenis Haram Jadah Ini? - Se-ekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit. Jika benar perkara ini berlaku, semoga ada pihak-pihak individu atau sesipa sahaja membawa perkara ini kemuka pengadilan. Supaya individu berkenaan dapat dibicarakan, supaya jangan kerana 'kerbau balau' ini yang membawa lumpur, habis semua terpalit. Nak lihat bukti dengan jelas klik [di-sini]
Siapa Jenis Haram Jadah Ini?
 

Cubadak Oh Cubadak

Cubadak Oh Cubadak kenapa kau nak kena roboh, macamana aku tak kena roboh, Datuk Bandar nya macam badak sumbu... ish...ish tak sedap betullah senikata lagu gubahan dari Bangau Oh bangau ni...jelaslah aku ini bukanlah seorang pengarang ataupun pengubah lagu..

Apa yang dikesalkan disini ialah, pada tahun 2006 penduduk di Kampung Cubadak seramai 348 keluarga, kita jangan sebut apa bangsa mereka apa yang pastinya mereka ini semua 'MANUSIA' sekarang tahun 2014, Datuk Bandar sekarang pun 'MANUSIA' juga. Apakah sesama manusia tiada bahasa atau perkataan untuk berintraksi?

Apakah sesama manuisa tidak boleh berunding, apakah jenis sesama manusia ini tiada sebarang perasaan? Jika Datuk Bandar sorang boleh roboh rumah penduduk yang ramai...apakah penduduk yang ramai tidak boleh robohkan rumah Datuk Bandar yang sorang...!! keh..keh ini bukan hasutan tapi hanya 'kiasan' kalau manusia mesti dia faham.

Cubadak Oh Cubadak
Satu memorandum akan dihantar kepada Yang diPertuan Agong dan juga Perdana Menteri sekiranya Dewan Bandaraya Kuala lumpur (DBKL) bertegas. Memorandum yang akan dihantar itu sebagai menunjukkan tanda kemarahan penduduk terhadap kenyataan datuk bandar yang tetap akan melakukan perobohan walaupun rayuan dikemukakan di mahkamah Tinggi.
"Memorandum ini cara yang pertama, keduanya kita akan hantar memorandum kepada Menteri (Wilayah Persekutuan), Perdana Menteri dan Yang di-Pertuan Agung sekiranya tuntutan penduduk Cubadak tidak didengar.
Ahmad Zamri memorandum yang dihantar pada Isnin juga menuntut supaya Datuk Ahmad Phesal Talib menghentikan aktiviti perobohan sehingga tamatnya tempoh injunksi pada 26 Jun nanti.
Selain itu katanya, ia adalah sebagai menuntut supaya datuk bandar berunding dengan penduduk kampung sebelum boleh melakukan sebarang tindakan ke atas rumah penduduk Kampung Melayu itu. Seterusnya sila baca jangan jadi badak sumbu!!
 Yang diatas tu hal terbaru, dan yang ini pula hal yang cukup lama. Kampung Cubadak yang dibuka oleh orang Melayu pada tahun 1880-an, terletak berhampiran dengan Kuala Lumpur. Jawatankuasa bertindak tela menghantar memorandum kapada Perdana Menteri Malaysia, Masa itu Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 16 April 2006. salinan memorandum tersebut juga dihantar kepada Datuk Seri Najib semasa itu merangkap Timbalan Perdana Menteri dan sekarang dan jadi Menteri 1Malaysia...1Malaysia..1Malaysia aiii..datuk Seri nak duduk sorang je ke dalam Malaysia ni?!!!

Sepatutnya perkara ini tidak timbul lagi dimasa ini...maksudnya dah lama selesai...memang akta tanah negara sudah dipinda, kerajaan berhak mengambil tanah rakyat Malaysia dimana-mana jua dengan alasan untuk pembangunan.

Bila disebut 'pembangunan' rakyat tidak berhak menghalang, cuma boleh dibawa ke Mahkamah jika tidak berpuas hati dengan pampasan yang dibayar oleh pihak kerajaan. Jadi rakyat Malaysia kena akur...

Cubadak Oh Cubadak
Tapi bagaimana pula, pemilik tanah dan penduduk tidak mendapat maklumat yang lengkap mengenai urusan pengambilan tanah dan perlaksanaan projek dan hanya tahu mengenai notis penerangan pengambilan tanah ditampal pada pokok dan dinding di Kampung Cubadak ini. Tapi ini cerita lama weh...2005

Dengan cerita lama juga jika di wartakan Kampung Cubadak termasuk dalam senarai kampung tradisonal dalam Pelan Struktur Kuala Lumpur 2020, mungkin tidak terjadi seperti krisis sekarang. Kerajaan Malaysia mengiktiraf hak bumiputra..adakah ini keistimewaan hak bumiputra itu?

Meh lah korang baca disini Ini kesah dari tahun 2005 wooo!!

MH370 Kapten Zaharie Suspek Utama

Kapten Zaharie Suspek Utama - Shah Alam: Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Shah kini kembali dianggap sebagai suspek utama dalam insiden kehilangan penerbangan itu. Menurut laporan berita The Sunday Times, siasatan jenayah tidak menolak kemungkinan pesawat itu hilang akibat kegagalan mekanikal atau keganasan dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berpandangan jika ia melibatkan tindakan manusia, suspek utama ialah juruterbang.

MH370 Kapten Zaharie Suspek Utama

Laporan itu turut menyatakan bahawa Polis Cawangan Khas Malaysia kini memberi tumpuan siasatan ke atas Kapten Zaharie, 53, selepas pemeriksaan perisikan gagal menyokong sebarang syak wasangka terhadap individu lain.

Sehingga hari ini punca kehilangan pesawat tersebut  masih belum ditentukan. The Sunday Times melaporkan bahawa polis sudah menemubual lebih 170 orang dan mendapati Kapten Zaharie, seorang yang periang, suka kepada gadjet dan selalu membuat posting didalam media sosial serta tidak membuat sebarang komitmen sosial atau kerja dimasa depan.

Ia berbeza dengan pelbagai perancangan yang dibuat oleh pembantu pilot, Farq Hamid anak kapal pesawat itu, lapor The sunday Times.

Kapten Zaharie menjadi fokas pada awal kejadian kehilangan pesawat itu apabila simulator penerbangan ditemui dirumahnya yang mengandungi "rehearsal" pesawat sejauh lautan Hindi atau mendarat di sebuah pulau dengan landasan yang pendek.

Fail simulator tersebut didapati telah dipadam, namun berjaya ditemui kembali oleh pakar-pakar yang menyiasatnya.

Bekas rakan sekerjanya berkata, Zaharie gembira menerbangkan Boeing 777 sehingga beliau sanggup menghabiskan masa cutinya dengan membina simulator penerbangan pesawat itu dirumah. Zaharie hidup selesa dipinggir bandar Kuala Lumpur dan tinggal bersama tiga orang anak serta seorang cucu berusia lima tahun, timbul dakwaan mengatakan rumahtangganya mulai retak.

Bagaimanapun perkara itu telah dinafikan oleh keluarga Zaharie. Saudara-mara dan rakan-rakan juruterbang itu menegaskan mempertahankan beliau daripada sebarang spekulasi dan khabar angin.

Sementara itu, anak perempuan Zaharie, Aishah, mengutuk spekulasi mengenai bapanya dan menyifatkannya sebagai 'pembohongan'. Abang iparnya, Asuad Khan berkata dakwaan yang dilemparkan terhadap Zaharie mengenai kehidupan peribadi dan aktiviti-aktiviti profesional adalah tidak benar.

Asuad juga, menafikan bahawa kapten itu boleh menjalankan misi membunuh diri dan mendakwa pihak berkuasa mungkin menggunakan Zaharie sebagai kambing hitam.

Operasi PATI temui remaja OKU dikurung, kurus kering

Remaja lalaki OKU berusia 15 itu berda dalam keadaan baik dan doktor masih dalam proses mengenalpasti bentuk kecacatan yang dialami - Foto BERNAMA 
Anda boleh liat berita penuh di-sini

Admin blog tidak mahu komen apa-apa, anda lihatla sendiri video ini dalam Operasi PATI seorang remaja OKU berusia 15 tahun ditemui. InsyaAllah derita yang ditanggungi olehnya akan terbela setelah ianya ditemui. Amin

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula
Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula. Tapi korang semua tengoklah betapa dah terlampau sikap bangsa Cina di Malaysia ini. Sudah berani mempertikaikan hak bumiputra, sudah berani mempertikaikan laungan azan, sudah berani mempertikaikan dan tidak menghormati sistem beraja yang termaktub didalam perlembagaan negara.

Cina DAP, sememangnya tidak sebulu dalam apa jua dengan kita semua, kerana idealogi mereka yang membuatkan sikap mereka begitu. Kalau dah dasar Cina, memang Cina lah juga. Apa yang nak kita perhatikan sekarang ialah sikap Cina-Cina MCA dan GERAKAN yang berada dalam komponen Barisan Nasional BN.

Selepas keputusan PRU-13, calon-calon dari MCA dan GERAKAN menerima kekalahan yang paling teruk dalam sejarah. Tapi Alhamdulillah, BN tetap juga berjaya mentadbir negara kita Malaysia dan pada PRU-13 itu BN berjaya mendapatkan kembali negeri Kedah yang sebelum itu di tadbir oleh Pakatan Haram @ PR.

Semasa untuk membentuk kabinet di Parlimen, siang-siang dan awal-awal lagi MCA telah berkata mereka tidak mahu wakil mereka dilantik. MCA berkata mereka tidak mahu menerima apa-apa jawatan pun didalam kerajaan baru yang dibentuk. Ini disebabkan mereka malu dengan pretasi mereka yang cukup merosot dan paling teruk selepas PRU-13.

Namun sikap setiakawan yang di amalkan oleh Umno, tetap mempelawa calon dari Cina MCA, Gerakan mesti berada didalam kabinet kerajaan yang dibentuk bagi memudahkan urusan pentadbiran negara. MCA tetap menolak dan menarik diri...

Kononnya mereka (MCA) menunjukkan dan membuktikan mereka tetap kota kan apa yang telah kata, 'jika pretasi mereka merosot didalam PRRU-13 mereka sedia menarik diri dari dan tidak mahu berada didalam kabinet kerajaan

Nahhhh....dulu rupa-rupanya punggung MCA yang bercakap...!!! dan sekarang MCA sudah kembali menagih jawatan malah meminta lebih jawatan dalam kabinet untuk ahli mereka. "dasar lidah biawak dan cakap tak serupa bikin".

Timbalan MCA menarik diri dan kemudianya mahu kembali kedalam kabinet, ini disifatkan sebagai membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Ingat mudah ke hendak digugurkan Menteri atau jawatan yang telah disandang oleh wakil-wakil yang ada sekarang...un tuk diserahkan kepada MCA. Memang patut sangat ditanya "apa lagi Cina mahu"?.

Ahli Majlis Tertinggi Umno yang juga Menteri Komunikasi dan multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, bebanan ini ditambah lagi dengan permintaaan terbaru MCA Terengganu mahukan jawatan lebih banyak dalam kabinet untuk parti itu baca disini cakap tak serupa bikin 

Inilah yang dikatakan duri dalam daging, bangsa ini tidak akan berdiam diri sama ada mereka didalam komponen BN ataupun diluar BN, selagi 'kuasa' belum mutlak ditangan mereka, mereka akan buat sehingga berjaya...tapi malangnya orang-orang Melayu itu sendiri masih tak sedar diri. rela diperalatkan.

Lagi satu terserlah kebiadaban yang terlampau dari pemimpin MCA, Gan Ping Siew, meminta Datuk Seri Jamil Khir disingkirkan dari kabinet. Kenyataan haramjadah MCA ini tela dibidas dan ditempelak oleh Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Haziziz Abd Rahman

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula



Ada berani kah MCA sahut saranan ini "bubar MCA pergi masuk DAP".

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani? - BANGI 18 June, Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman mencadangkan agar parti MCA dibubarkan serta merta dan semua ahli-ahli parti itu disarankan menyertai DAP.

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?Beliau berkata demikian mengulas kenyataan pemimpin MCA Gan Ping Siew yang dilaporkan meminta Datuk Seri Jamil Khir digugurkan dari kabinet

Menurut beliau, identiti Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan bukan negara sekular adalah berdasarkan fakta dari sudut sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan.

"Perkara ini (Malaysia Negara Islam) disebut jelas dalam perlembagaan dan juga dalam sejarah negara kita tetapi Gan Ping Siew dilihat cuba putar belit fakta sejarah dan hanya merujuk  tahun 1963 sebagai asal usul kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

"MCA ibarat hidup segan, mati tak mahu. Lebih baik bubar dan masuk DAP," katanya lagi kepada wartawan ISMAweb.

TST (tyre sama tube) jangan jadi duri dalam daging. Lu orang sudah bikin Tsunami pada PRU-13

Adakah Orang Ini Dua Wajah?

Adakah Orang Ini Dua Wajah?Adakah Orang Ini Dua Wajah - LONDON June 17, seorang peminat bola sepakEngland yang fanatik menampilkan wajah kapten pasukan kesayangannya Steven Gerrard di belakang kepalanya, lapor Metro UK.

Sementara ramai yang memilih untuk mengecat bendera pasukan kegemaran mereka di pipi sebagai tanda sokongan dalam perlawanan bola sepak Piala Dunia FIFA di Brazil, Kai Ward melalukan sesuatu yang berbaza.

Pemandu teksi dari Bognor Regis itu mencukur kepalanya dengan wajah Gerrard selepas menyaksikan kecaman yang diterima pasukan England setelah tewas kepada Itali dalam perlawanan pertama Piala Dunia pasukan berkenaan.

"orang melihat saya dengan pandangan yang aneh tetapi saya rasa berbaloi jika ia dapat memberikan tanda sokongan nasib baik kepada England. Ada orang yang sukakan penampilan saya ini dan ada juga yang mengatakan ia sangat menakutkan," katanya.

Sementara itu, Ward berkata, dandanan di belakang kepalanya itu dilakukan pendandan rambut terkemuka di Bognor, Daren Terry.

Hebatnya Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara!!!

Hebatnya Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara - Kepada anda semua jika merasakan diri anda orang Melayu, datuk nenek anda orang Melayu, asal bumi anda 'Tanah Melayu' Sekarang ini anda hanya disyorkan bangun pagi pergi kerja, tanggung anak bini makan, bila balik rumah buat amal ibadat. Bila malam tidur, bangun pagi esok kalau masih hidup pergi kerja dan begitulah seterusnya sampai ke hujung hayat.


Hebat Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara
Syabas kepada anak Melayu
Jangan bersuara apa-apa, walaupun hati dan perasaan terluka. Jika ada pihak-pihak menyentuh 'Hak' anda sebagai orang Melayu, anda kena diam dan tutup mulut..!! jangan bersuara apatah lagi untuk menentang dan berhujah 'dengan fakta' sekarang ni  fakta dah tak laku, fakta tiada nilai. Yang bernilai wang ringgit dan kuasa.

Jika peringatan ini anda tidak hiraukan, anda masih nak berhujah dengan fakta, fakta tersebut tidak akan menolong anda dari didakwa, apatah lagi jika anda berhujah dengan auta. Nasib anda akan didakwa sekurang-kurangnya dituduh akta hasutan.

Bila anda didapati bersalah - dah sememangnya bersalah karana fakta dah tiada nilai..!!dan anda akan dipenjara, maka anak bini tiada siapa nak jaga. Lain dari bangsa Melayu boleh buat apa saja, boleh cakap apa saja di Malaysia ini, walaupun menggugat kedaulatan raja-raja Melayu, walaupun menjemput penceroboh dari luar bertujuan menggugatkan kedaulantan negara, rasanya boleh, rasanya mereka tiada bersalah, sebabnya itu mungkin dikatan hak asasi..!!

Ini bukan fakta...!!!???? jika perbuatan mereka tersebut dikatakan bersalah, dah lama kita lihat mereka ini didakwa dan dipenjara, tapi ada kah anda lihat mereka didakwa dan dipenjara? mungkin ada sekor dua bajingan anak haram ini kita dengar didakwa tapi tak dipenjara pun..apatah lagi sebagai yang paling ringan iaitu di denda..tak juga anak-anak haram bajingan ini dikenakan tindalakan.

Satu kesah yang masih segar dalam ingatan iaitu tentang pencerobohan di Lahat Datu, pihak polis terkorban di cincang-cincang lumat. Pihak polis terkorban, ramai yang menjanda dan anak jadi yatim. Sia-sia kematian anggota polis ini, kerana pada pandangan anak-anak haram bajingan ini sedap mulut mengatakan polis mati katak.

Banyak lagi, penaja-penaja berguling-guling atas jalanraya, berdemontrasi begitu dan begini sampai kereta polis di terbalik dan dipijak-pijak nyaris pihak polis tersebut kehilangan nyawa. Tiada terseret pun se ekor penaja-penaja ini. Ada mereka didakwa? tiada, memang tiada, sebab mereka bukan Melayu. Kalau penaja tersebut orang Melayu, mereka juga tidak didakwa sebab mereka bukan orang UMNO. Tapi kalau Orang PKR, orang DAP, orang PAS, pemerintah tak dakwa mungkin mereka ada hak istimewa.

Sekarang ini cuba anda lihat nasib bangsa Melayu, iaitu 'Ikatan Muslim Malaysia (Isma) akan didakwa bila-bila masa saja dari sekarang. Kenyataan ini didedahkan sendiri oleh Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Abu Bakar. Sedangkan pertubuhan ini menyuarakan hak orang Melayu, Tanah melayu yang dipertikaikan oleh anak-anak haram bajingan yang merempat di Malaysia sekarang ini dalam kehidupan yang selesa.

Hebat Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh BersuaraMalang bagi pertubuhan ini, kerana di Malaysia mana ada PM Melayu, mana ada Menteri Melayu jadi kenapa nak perjuangkan 'Hak Melayu' pasukan-pasukan keselamatan yang bertumpah darah dari dahulu sampai sekarang mana ada orang Melayu...!!!

Jadi berbaliklah kita dari awal coretan diatas, jika anda orang Melayu tutup mulut walaupun hati terluka. Bangun pagi pergi kerja. Jangan libatkan diri dari dituduh Akta Hasutan sebab anda orang Melayu. Tapi kalau anda rasa anda adalah Cina DAP, Cina PKR, Cina GERAKAN atau Cina MCA boleh buat apa saja..!!

Nak lihat atau nak baca Isma akan didakwa di-sini, tapi ini orang Melayu yang betul-betul ada telor "aku respek pada anak bangsa Melayu yang ada telor ini"

Ada ke orang-orang Melayu atau pemimpin-pemimpin Melayu yang ada telor untuk membela apabila 42 laporan polis telah dibuat terhadap presiden Isma aku tak pastilah pemimpin-pemimpin melayu yang ada di Malaysia ini masih ada telor atau tidak, sebab aku tak pernah tengok..!! Pada semua kalau dah lupa sejarah negara kita ini, carilah didalam google mesti akan jumpa dan satu daripada nya klik lah haaa ini baru 'FAKTA' bukan auta

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru

Alahai Gelinya Hati Aku Bagai Digaru - gedik-gedik..ekeke...gedik-gedik ekeke..!!! itulah tandanya hati aku bagai dicuit-cuit membuatnya terasa geli yang teramat sangat dan terus membuat aku tertawa KAH...KAH...KAH..? biarlah aku gelak sowang-sowang, korang tanak gelak sama tak apa... tapi jangan kata aku dah sasau udah lah...kikiki...hati aku geli lagi...!!

Korang semua tak hendak ketawa bersama aku tak paksa, korang semua langsung tak ketawa aku tak rasa kecewa. Sebabnya yang membaca artikel aku ini datangnya dari puak sebelah 'sinun' atau pun yang sedang membaca ini dah berulangkali tapi masih tak faham ataupun yang membaca artikel ini sedang 'bertenggek atas pagau @ pagar'.

NAK TAHU..BAIKLAH AKU KONGSIKAN, BACA DIBAWAH INI

Dalam aku berblog walking, (kerana itu hobi aku cari pengalaman) tak kiralah blog sebelah 'sini' atau blog sebelah 'sinun' termasuk juga blog atau portal berbahasa Inggeris, aku boleh baca tapi aku tak faham maknnya huhuhu..dan yang blog berbahasa Cina serta India yang ini lagi aku seronok, boleh tengok tak reti baca dan ' I langsung dont know sepatah haram' :(

Maka terjumpalah aku didalam blog tersebut? dengan tajuk yang berbunyi 'Ucapan Terakhir Anwar Ibrahim Di Parlimen Sebelum Dipenjara 5 Tahun' artikel tersebut yang dipost oleh admin blog berkenaan pada March 19, 2014. Artikel tersebut jadi post yang paling popular pulak tu ekekeke...hati aku dah mula geli lagi..!!

Dibawah ini korang boleh klik keratan artikel tersebut dari blog sinun..!! untuk membacanya dengan jelas tapi aku risau pulak mungkin ada yang tak jelas kang, bengang pulak pada aku, jadi aku sukarela 'Kopi O' untuk korang yang sudi nak baca: coretannya...

Ucapan terakhir Anwar Ibrahim di Parlimen sebelum dipenjara - Sedih dan sayu
apabila membaca ucapan perbahasan terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen
sebelum menjalani hukuman penjara selama lima tahun

Bagaimanapun semangat perjuangan politik tidak pernah luntur yang dimiliki Anwar
harus dipuji termasuk juga kesetiaan isterinya, Datin Wan Azizah.

Pada kami, penganiyaan yang dialami Anwar adalah yang paling teruk dalam sejarah
Malaysia dan ia pasti akan terus di ingati sebahagian besar rakyat Malaysia. Di bawah
adalah isi kandungan ucapan perbahasan terakhir Datuk Seri Anwar di Parlimen.

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru
Inilah kononnya teks ucapan Anwar dalam perbahasan terakhir di Parlimen.
Ada ke agak-gaknya korang semua nak percaya keratan tersebut yang dimuat naikkan dalam blog disinun? Kalau korang nak tau, jika aku ini penjilat tegar pada Anwar aku boleh taipkan kata yang lebih sedap lagi untuk mengelirukan orang-orang yang diluar sana yang sememangnya dah bengap dan mudah dipengaruhkan...piiiraahhhhhh.

Mentang-mentanglah kita tak pernah masuk Dewan Parlimen untuk dengar perbahasan ye dan tak pernah pula lihat kertas ucapan atau perbahasan di Parlimen...maka dijual oleh penulis blog sinun nak kelirukan lagi orang-orang yang bangap yang ada diluar sana. Berapalah imbuhan yang dia dapat agaknya?

Dibawah ini keratan posting blog tersebut aku kongsikan pada korang semua tapi jangan tanya apa nama blog berkenaan , tak baiklah kita nak kondemkan orang ye tak? Dengan disokong oleh para pembaca yang bangap, tolol bahalol lagi badigol, artikel tersebut menjadi 'popular post'  ekekekeke..
 

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru
FUIYOOO POPULAR POST WOOOOO..!!

Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan

Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan
Syeikh D. Yusuf Al-Qaradhawi
Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan Shah Alam- Ulama tersohor dunia Syeikh Dr Yusuf Al-Qaradhawi memberi tahu gelatin haiwan termasuk babi adalah halal digunakan, termasuk didalam produk makanan setelah ianya di 'transformasikan' menjadi bahan lain.

Memetik kenyataan daripada laman rasmi ulama tersebut, beliau menjawab kekeliruan pengguna. terutamanya dari masyarakat Islam berkenaan status halal sesuatu produk yang dicampuri unsur mengelirukan termasuk haiwan tersebut.

"Disana terdapat perkara yang dilupakan oleh banyak pihak iaitu isu 'transformasi' bahan (perubahan zat), Kami berkata: apabila sesutu najis ditransformasikan, ia menjadi suci, iaitu sesuatu bahan itu mungkin pada asalnya 'babi' tetapi ia diambil dan di trasformasikan menjadi sesuatu yang alin - contohnya menjadi sabun.

"Para fiqaha' berkata, contohnya sesuatu perkara seperti tinja dan sebagainya. apabila ia diambil dan dikenakan api serta dinyalakan, maka abunya adalah halal kerana ianya telah menjadi bahan yang lain. Mereka berkata: Jika se ekor anjing masuk ke dalam takung garam dam mati dalam takung garam itu hingga garam memusnahkannya, hingga apabila kamu mencarinya kamu tidak menjumpainya disebabkan anjing itu sendiri telah menjadi garam, maka garam itu boleh digunakan dan dimakan.

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak Lagi

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak dan Karaoke Lagi - KL 2 June 2014, Walaupun dalam masa yang singkat telah berlaku dalam perkahwinan personaliti Abby Abadi dan suami Noor Farhan Che Bakar baik ketika sebelum berkahwin hinggalah di saat menghadapi perpisahan.

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak LagiHakim Syarie telah menangguhkan kes pasangan ini sehingga 11 June depan sebelum memerintahkan Abby Abady menfailkan satu lagi permohonan bagi mengesahkan terlebih dahulu status yang dibuat Farhan pada Januari lalu.

Ini kerana Abby mendakwa Farhan telah pernah mengeluarkan kata-kata kepada rakannya bahawa mereka sudah bercerai pada Januari lalu. Sementara itu, dalam masa yang sama, anak lelaki sulung Abby, Mohamad Danish Hakim merayu bapa tirinya, Farhan yang di panggil Abi agar kembali bersama ibunya semula.

Menerusi video yang dikongsikan dalam laman Instagram abby, hari ini, Danish menyatakan kerinduan terhadap farhan. Namun video tersebut dipercayai telah dipadam mungkin kerana Danish meminta bapa tirinya supaya tidak mengikut rakan-rakannya berpeleseran dengan melakukan aktiviti karaoke dan mengunjungi cyber pada setiap malam.

"Abang rindu Abi, Abi jangan ikut geng-geng Abi yang pergi karaoke, cyber cafe malam-malam tu, itu semua duniawi. Ala Abi kawinlah dengan mama balik. Apalah dosa mama tu Abi?." antara ungkapan yang diucapkan oleh Danish menerusi video tersebut.

walau video tersebut dipercayai telah dipadam, tetapi pihak kami akan cuba mendapatkan sedutan video bagi memberikan gambaran kepada anda apa yang cuba dilakukan oleh Abby melalui tindakannya memuat naik video tersebut.

Ini kerana ramai yang mempersoalkan tindakan itu kerana ada yang merasakan dia mahu memujuk Farhan untuk kembali kepangkuannya, manakala tidak kurang yang berkata bahawa Abby cuba untuk membuka aib suaminya yang dinikahi tidak sampai setahun itu dan selain itu menggunakan anak nak pancing semula terhadap suami...keh..keh..keh..!!

Rakan Blog K.B.E