LAPORAN POLIS TERHADAP TUN MAHATHIR MOHAMAD & MR LIM GUAN ENG



PENGUMUMAN:

DERAF:
LAPORAN POLIS TERHADAP TUN MAHATHIR MOHAMAD & MR LIM GUAN ENG
12.6.2020

Laporan ini dibuat ekoran dari pendedahan YB Tengku Zafrul, mengenai keadaan Kewangan Negara dan cadangan penubuhan RCI untuk menyiasat Tun Dr Mahathir Mohamad dan Mr Lim Guan Eng tanpa prejudis.

Rakyat terus terus dibohongi dan dimomokkan oleh Regim Pakatan Harapan (PH) pimpinan Tun Mahathir dengan cerita palsu kononnya hutang negara yang ditinggalkan oleh Kerajaan BN membuatkan negara berada di dalam keadaan kewangan yang cukup kritikal.

Malah PH melancarkan Tabung Harapan yang berjaya mengumpulkan hingga melebihi RM200 juta hasil dari sumbangan rakyat yang terpedaya dengan cerita karut PH.

Tidak cukup dengan itu, Kerajaan PH membuat pinjaman luar yang bernilai ratusan bilion ringgit, menjual hampir kesemua aset strategik orang Melayu yang bernilai puluhan bilion ringgit di Khazanah Nasional, Tabung Haji, LTAT dan lain-lain.

Selepas itu harta Petronas pula telah dijarah berjumlah puluhan bilion ringgit, bantuan kepada rakyat merhaen disekat, puluhan ribu penjawat awam diberhentikan kerja dengan alasan keadaan kewangan negara yang tenat dan rakyat diminta supaya mengikat perut kononnya untuk membantu kerajaan menyelesaikan hutang negara.

Selama hampir 22 bulan rakyat diperbodohkan dengan lakunan Regim PH.

Namun segala-galanya terbongkar apabila kerajaan sekarang mengumumkan bantuan segera kepada rakyat dengan dana melebihi RM250 billion.

Rakyat tertanya-tanya, apakah hanya selepas sebulan PH tumbang, secara-cara tiba-tiba sahaja kerajaan sekarang mempunyai wang yang cukup Dan kukuh sehingga berani membelanjakan RM250 billion dalam Pakej Rangsangan Ekonomi Khas ekoran Covid19?

Bagaimana kerajaan sekarang mendapat duit tanpa membuat apa-apa pinjaman dari luar, malah tidak menjual sebarang aset negara sedangkan sebelum ini Regim PH selalu memomokkan cerita hutang negara berjumlah RM1 trillions?

Pekong Regim PH kini terbongkar sekali gus menjawab persoalan rakyat bila Menteri Kewangan, Tengku Zafrul membuat kenyataan beliau merasa hairan Tun Dr Mahathir selaku Perdana Menteri kerajaan PH dan Mr Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan ketika itu membuat pinjaman sedangkan keadaan kewangan negara adalah kukuh!!

Rakyat ingin bertanya apa tujuan sebenar Tun Dr Mahathir dan Lim Guan Eng berhutang? Kenapa mereka berdusta!?

Apa muslihat mereka?

Kenapa mereka menipu rakyat tentang status kewangan negara?

Tengku Zafrul dilaporkan berkata :

"Adalah menjadi persoalan besar bagi saya kenapa kerajaan Pakatan Harapan begitu rakus membuat pinjaman wang melalui bon samurai sedangkan kedudukan negara masih kukuh?"

"Apa sebenarnya motif Tun Dr Mahathir dan Lim Guan Eng selaku Menteri Kewangan ketika itu telah menimbulkan banyak tandatanya”

Laporan Polis ini dibuat untuk membolehkan pihak berkuasa melakukan siasatan terperinci, seterusnya menubuhkan RCI untuk merungkai Skandal terbesar tanah air ini.

Kami Rakyat Prihatin mewakili pelbagai NGO menuntut dan mendesak agar Kebenaran dan Keadilan ditegakkan.

Wallahua'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular