Rakan Blog K.B.E

kepala lembu Adun Seri Delima, R.S.N. Rayer




Joget serupa pandikuti banyak joke ini worang. Rayer mesti kenal sapa ini worang, di punya joget betul-betul serupa pandikuti langsung tarak serupa Umno punya joget...ayoyo..nalarkia ammmaakkk

Nak Berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan

Nak berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan
Aku dah cukup meluat dengan kerenah Cina yang ada dalam Malaysia ini, sudah rasa geram yang teramat sangat. Cuma satu perkara sahaja yang bangsa ini inginkan iaitu 'kuasa' lain pada itu mereka sudah punya segala-segalanya.

Bab ekonomi kalau ada bangsa-bangsa lain boleh melebehi tahap apa yang Cina di Malaysia ini perolehi, aku memang respek. Bukan tujuan iri hati atas segala apa yang mereka perolehi kerana, bangsa Cina ini sememangnya mereka kuat berusaha, dalam bidang apajua pun mereka tetap dihadapan lebih-lebih lagi dalam bidang perniagaan.

Sikap kerjasama mereka teramat kuat, boleh membantu antara satu sama lain. Tiada perasaan iri hati sesama mereka walaupun berniaga bersebelahan. Tak pernah kita dengan Cina berbomoh-bomoh untuk menjatuhkan perniagaan sesama bangsa mereka. Didalam masyarakat mereka banyak wujudnya persatuan dan persatuan ini untuk membantu sesama mereka tanpa kira apa fahaman yang penting bangsa mereka (Cina).

Sepatutnya orang Melayu semua tahu akan perkara ini dan dijadikan ikutan serta panduan, tapi malang sebaliknya...!! Dah...lah, aku bukan nak puji Cina tapi nak bagi korang semua lihat dan tahu, kalau-kalau ada bangsa melayu yang nak merubah dari keadaan sekarang kepada yang lebih baik dari apa yang Cina ini lakukan.

Berbalik kita kepada perkara perenggan pertama diatas...ini suara aku, suara korang semua dan suara kerajaan itu aku tak tahu. Kalau Cina MCA hendak 'berambus' jika Umno sokong hudud, berambus aje..lah tak perlu nak ugut-ugut. Kalau MCA berani silakan dan aku rasa bagi Umno bagaikan orang mengantuk disurung bantal, pucuk di cita, ulam pun tiba.

Semuanya akan jadi senang yang teramat sangat, tak perlu sentiasa mencabut duri-duri yang sentiasa tertusuk didalam daging.
MCA, lu siapa mau ugut BN. Kerusi lu ada 7 lagi itu 3 kerusi menang orang Melayu yang sokong. Lagi berani mau ugut BN mau keluar, kalau Umno sokong 'hudud'
Selama ini MCA ada buat kerja ke? bersungguh-sungguh sangat ke mereka melobi kaum Cina untuk sokong BN? Ada ke mereka (MCA) support gila-gila untuk BN, sanggup bekorban untuk BN..!!
MCA cakap saja lebih...mana ada  buat kerja..!! seolah-olah sengaja memberi laluan kepada DAP menguasai pemikiran kaum Cina...pilihanraya lepas jadi bukti, MCA banyak bergoyang kaki melepak..macam tak ada kerja nak buat, macam sengaja nak sabotaj BN dan memberikan DAP all out turun padang raih sokongan Cina Semua kena 'Tsunami Cina'
Cina Tetap Cina. walau dimana mereka berada, pernah juga terjadi di Australia. Negara orang mereka nak buat macam negara sendiri. Cina berada dalam Barisan Nasional, Cina berada dalam Pakatan Rakyat ego mereka tetap sama.

Anda tidak perasan ke? sikap kafir harbi ini? Umno jelas sokong Kelantan laksanakan hudud yang MCA ini nak ugut apa pasal? yang DAP pula ugut Pas apa pasal? hudud hanya untuk yang beragama Islam, yang DAP dan MCA ini mereka berasa ugama mereka Islam ke?

Satu perkara yang aku tiada jawapan, goyahkah atau sukarkah Umno jika MCA keluar dari BN? dan kepada PAS pula beranikah bersuara suruh DAP keluar dari Pakatan Rakyat? atau PAS itu sendiri yang keluar dari Pakatan membuktikan bahawa mereka tetap hendak laksanakan hudud di Kelantan...!!

Siapa Jenis Haram Jadah Ini?

Siapa Jenis Haram Jadah Ini? - Se-ekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit. Jika benar perkara ini berlaku, semoga ada pihak-pihak individu atau sesipa sahaja membawa perkara ini kemuka pengadilan. Supaya individu berkenaan dapat dibicarakan, supaya jangan kerana 'kerbau balau' ini yang membawa lumpur, habis semua terpalit. Nak lihat bukti dengan jelas klik [di-sini]
Siapa Jenis Haram Jadah Ini?