Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk

Kehebatan yang tiada tandingan kepada para remaja di Kelantan, lebih dari 30 orang menghadiri majlis kenduri tersebut..?!! Kepada remaja Kelantan yang lainnya janganlah anda kecewa kerana anda tidak bersama diantara mereka-mereka yang terlibat. Bukan salah ibu mengandung.. mak dan bapak dah ajar dan beri ilmu yang boleh manfaatkan kehidupan, tapi malangnya anda-anda yang terlibat telah tersalah memilih haluan hidup anda sendiri.

Kepada yang lainnya ambillah ikhtibar akan kejadian yang tidak enak kita dengar, apata lagi kepada mangsa dan keluarga mereka. Simangsa menanggung derita tersiksa, manakala keluarga menanggung aib diatas musibah yang menimpa.

Didalam majlis kenduri tersebut, seorang bapa mithali yang hebat kepimpinan terhadap ke dua orang anak lelakinya kerana sanggup bersusah payah turut sama 'cuci mangkuk'..!! Kejadian ini hanya di Kelantan dan semoga tiada lagi berlaku di negeri lain dan juga tidak berulang lagi kejadian buruk ini di Kelantan.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
10 individu, termasuk seorang remaja perempuan (gambar kecil) dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Baharu, Rabu. Mereka di percayai antara 38 yang terbabit dalam kejadian rogol beramai-ramai seorang pelajar tingkatan dua di ketereh 20 Mei lalu. Foto BH

PASIR MAS
Seorang bapa bersama dua naknya antara 14 yang di tahan bagi membantu siasatan kes rogol membabitkan lebih 30 suspek dalam kejadian di Ketereh pada 20 Mei lalu.

Ketua jabatan Siasatan jenayah Kelantan Asisten Komisioner Lai Heng berkata, tiga beranak yang berumur antara 15 tahun hingga 38 tahun itu di tahan pagi semalam di sekitar Ketereh.

"Anak bernak itu ditahan untuk membantu siasatan kes rogol itu dan terbaharu kita menahan seorang lagi lelaki berusia 20-an juga di sekitar Ketereh pagi ini. Pagi ini, seramai sembilan lelaki termasuk 'tiga beranak' itu di reman selama seminggu yang menjadikan keseluruhan di reman adalah 13 orang termasuk seorang gadis berusia 17 tahun semalam," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di sini, hari ini.

Yong Heng berkata, seorang lagi suspek yang di tahan pagi ini akan di reman esok. Beliau berkata, gadis yang di reman semalm turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah polis Kota Baharu mendakwa dirinya di rogol dalam kejadian itu.

Polis kini sedang memburu saki-baki suspek yang terbabit dalam kes berkenaan dan di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan, katanya.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
Hanya di KELANTAN..!!

Dalam kejadian 7.30 petang itu, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun dari Kuala Krai dan gadis berusia 17 tahun yang tidak bersekolah dari Ketereh itu mendakwa di rogol secara bergilir-gilir oleh 38 lelaki di sebuah rumah kosong yang di jadikan tempat penagih dadah melepaskan gian.

Sementara itu, Yong Heng berkata polis menahan seorang lelaki berumur 20-an kerana membelasah dua lelaki di syaki merogol adiknya yang berusia 12 tahun dalam kejadian di Tawang, Bachok, pada 24 Mei lepas.

Kes di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan menggunakan senjata, katanya, lapor Bernama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular