Malaysia Tiada Mempunyai Seorang Pun Hakim Yang Berwibawa, Telus Dan Beramanah






Malaysia sebuah negara yang tiada mempunyai seorang pun Hakim yang berwibawa, telus dan beramanah..!!! Malaysia juga bukanlah sebuah negara yang selamat bagi pesalah atau penjenayah orang seperti Anwar Ibrahim..?


Akan tetapi kerajaan Malaysia tak perlu berasa kesal kerana tidak mempunyai Hakim yang berwibawa, telus dan beramanah ini, kerana jika di import Hakim dari negara mana sekali pun Hakim itu sikapnya sama dan serupa juga sikap nya dengan Hakim yang ada di Malaysia ini.


Sebabnya saya K.B.E blog mengatakan begitu, jika setiap Hakim yang mengadili perbicaraan membabitkan Anwar Ibrahim dan setelah Hakim berpuasa hati setelah mendengar hujah dari pihak tertuduh dan juga pihak yang menuduh, jika keputusan Hakim itu tidak berpihak kepada yang tertuduh (Anwar) akan terjadi yang dikatakan terbalik court. Hakim pula yang kena tuduh berat sebalah dan tidak telus serta tidak berlaku adil dan sebagai nya.

Buktinya klik disini - UMNO Online - Bicara Kes Liwat Saiful : Anwar Minta Tangguh Lagi…  Inilah yang akan terjadi walaupun di import Hakim dari negara manapun..!! Mungkin tidak keterlaluan saya katakan idea ini juga sama yang digunakan oleh pemimpin Pas, Walaupun kesahehan video disahkan tulen cuma pihak polis sahaja tidak mengisytiharkan sipelakunya, walaupun kita tanya kepada seluruh rakyat Malaysia yang tidak berpihak kepada pembangkang jawapan mereka hanya satu tidak dua dan tidak tiga iaitu sudah pasti mereka katakan sipelaku itu adalah Anwar Ibrahim.


Walaupun mungkin dihati kecil Pas mengakui kebenaran dan saheh sipelaku tersebut...? tetapi jawapan Pas kata itu adalah fitnah.


Berbalik kita kepada rayuan baru Anwar Ibrahim kepada Mahkamah Tinggi meminta di ulang bicara kes tuduhannya dan diganti dengan Hakim yang lain. Anwar menyatakan Hakim Mohamad Zabidin berat sebalah dan meminta beliau menarik diri dari...aduuu..la..hai betapa hinanya Hakim ini pada pandangan Anwar, kalau Anwar meminta Hakim ini bersara..alahai..lagilah sedih perasaan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.


Itulah huraian saya, walau Hakim mana sekali pun jika tidak berpihak kepada Anwar Ibrahim maka, hakim itu tidak adil, tidak telus dan berbagai-bagai lagi akan dilemparkan  kata-kata penghinaan.

2 ulasan:

  1. DAH MCM LIGA SEMI PRO LA BRO HEHEH. HAKIM PUN MAIN PING PONG PET POT (ALAHH MCM MAK MINAH CKP TUUH. BIAR PUN SERAMAI MANA HAKIM KENE POT2 DR LUAR NEGARA, ANUVAJI TETAP PUSING2 SAMPAI HAKIM PENING. MAKLUM LAA KAKI AUTA MMG CENGITU BROO KEHKEHKEH ADOIYAII

    BalasPadam
  2. Hebat mana sangatlah dia nak pusingnya...Jeff.. doa orang-orang terinaya Allah makbulkan, cuma masa dan ketikanya saja yang belum sampai..

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular