Imej PAS Hanya Tinggal SORBAN & JUBAH Saja!

Inilah sahaja Imej Pas yang tinggal 
Inilah sahaja imej Pas yang tinggal. Sejak akhir-akhir ini Pas dikecam hebat kerana membelakangkan Islam iaitu selepas bekerjasa dengan DAP. Parti ini yang digelar sebagai barua, balaci, kaldai tunggangan dan anjing kepada parti chauvinis dan rasis Cina itu. Dan Pas yang telah gagal 100 peratus menangkis gelaran ini apabila terus menerus mengikut telunjuk DAP, hatta didalam isu ktitikal bagi Umat Islam, seperti isu murtad sekalipun.


Dengan PRU semakin hampir, Pas nampaknya benar-benar keliru dan buntu untuk mengembalikan imej Islam yang kini "hanya tinggal sorban dan jubah" sahaja. Demi perkara ini Pas cuba melobi, maka berduyun-duyun artis 'tak laku' dan tak 'berapa cerdik' menyertai Pas. Namun tetap hambar kerana artis-artis yang tak laku dan tak berapa cerdik ini mengeluarkan kenyataan, yang bukan sahaja merugikan Pas malah telah merugikan arti itu sendiri!


Skripnya cuma kita tidak pasti sama ada disusun oleh Pas atau keluar dari hati dan mulut artis yang tak berapa cerdik itu sendiri w.a maka masyarakat memandang sini akan keIslaman Pas. Justeru tak dapat tidak Pas terpaksa kembali memainkan isu hudud untuk menarik kembali sokongan umat Islam. Ini semua hanylah sebagai bahan promosi demi meraih undi dari masyarakat Melayu, sedangkan hakikat sebanarnya hudud itu tidak wujud dalam perjanjian atas persetujuan Pas itu bersama DAP dan PKR.


Tindakan ini membuatkan DAP benar-benar hilang sabar terhadap Pas. Karpal pantas membuat kenyatan tegas bahawa sebarang cubaan Pas memperkenalkan hudud dinegara ini dengan buruk niat dan idak ikhlas dari apa keputusan Muktamar Pas yang lalu, iaitu untuk melupakan negara Islam dan membina negara berkebajikan, lantas Presiden Pas Haji Abdul Hadi membuat kenyataan, didalan alquran pun tiada mengatakan negara Islam.

Sebenarnya Pas tidak berjaya memainkan kembali isu hudud ini, malah ianya tidak mampu untuk meningkatkan sokongan terhadap parti itu, sebenarnya hudud bukan isu yang akan membawa PAS mahupun PR untuk ke Putrajaya atau kemana-mana, kerana semua orang tahu bahawa ianya hanyalah retorik Pas semata-mata. Pas tidak akan tidak melaksanakannya. Ini berikutan dari beberap kenyatan terbuka dari oarng-orang kanan dalam Pas itu sendiri seperti kenyataan Husam Musa dan juga Nasrudian Hasan Tantawi itu sendiri.

Jadi kalau ada yang masih lagi mahu menyokong Pas itu bukanlah untuk memperjuangkan hudud dan Islam, tetapi sokongan dan dendam kesumat untuk menumbangkan musuh yang dianggap kafir oleh Pas iaitu Melayu UMNO dan sekaligus Barisan Nasional itu sendiri.

Psstt.. Imej Pas hanya tinggal pada sorban dan jubah diatambah sedikit janggut sejemput kehkehkeh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular