"Kera-Kera Pas" Mengangkat Orang-Orang Bodoh Manjadi Pemimpin Mereka

Parti Pas mengkui mereka mempunyai ramai ulama. Ini bertentangan dengan maksud Hadith di atas yang mengatakan di akhir zaman, tiada ulama atau ulama sudah habis di wafatkan. Menurut hadith : "Allah tidak menghapuskan ilmu (agama) dengan cara mencabutnya dari dada seluruh manusia, tetapi dengan jalan mewafatkan para ulama".
Kalau benar Pas mempunyai ramai ulama tentu kita ingin tahu dari mana datangnya mereka ini semua? Menurut hadith ini: Apabila ulama ulama sudah habis, umat manusia mengangkat orang-orang bodoh menjadi pemimpin mereka.

Oleh itu jelaslah yang parti Pas mengangkat orang-orang bodoh menjadi pemimpin mereka. Apakah bukti bahawa mereka ini orang bodoh? Menurut hadith di atas: Si pemimpin memberi fatwa tanpa pengetahuan, menyesatkan orang ramai, maka sesatlah mereka semuanya.

Kalau diteliti, ternyatalah kebenaran hadith dari Rasulullah S.A.W ini, kerana didapati bahawa Nik Aziz banyak mengeluarkan fatwa, yang sebelum ini tidak pernah di keluarkan oleh ulama muktabar atau imam yang mujtahid seperti imam Shafie, imam Maliki, imam Al-Ghazali, imam Nawawi dan lain-lain lagi. Persolannya yang timbul ialah adakah kesemua imam-imam ini kurang alim, sehingga tidak dapat mendahului Nik Aziz mengeluarkan fatwa yang menghalalkan perbuatan memaki dan menghina sesama Islam? Bagaimana pula fatwa Nik Aziz yang mengatakan Allah mencarut?

Persolan seterusnya ialah Pas berkata: "Cuma ulama sahaja yang layak menjadi pemimpin". Kalau begitu sudah tentu semua calon dari parti Pas, mestilah terdiri dari ulama. Masalahnya ialah sejak bila Fadzil Nor, Mohammad Sabu dan Mahfuz Omar menjadi ulama? mereka semua mengaji dekat mana? berapa juzuk Al-Quran mereka hafal? jangan-jangan mereka inilah orang-orang bodoh yang diangkat oleh Pas sebagai ulama..!!

Ketahuilah sesuatu yang disampaikan oleh Rasulullah S.A.W adalah benar dan sebagai orang Islam kita kena yakin dan berpegang teguh kepadanya. Oleh itu marilah kita renung bersama-sama siapakah manusia yang dimaksudkan sebagai sesat dalam hadith tersebut diatas.

Psstt..ulama kah atau ular semak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular