Anwar Ibrahim Terlibat Kehilangan MH370

Anwar Ibrahim Terlibat dengan kehilangan MH370 - Bekas penggubal undang-undang KMT Chiu Yi, seorang ahli politik Taiwan dengan kegemaranya untuk kontroversi telah mendakwa Malaysian Airlines penerbangan MH370 telah dirampas oleh anak-anak kapal untuk memaksa Kerajaan Malaysia, membebaskan pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim dari hukuman penjara 5 tahun yang telah dijatuhkan kepadanya.

Anwar Ibrahim Terlibat Kehilangan MH370Chiu Yi, bekas penggubal undang-undang kerajaan Taiwan, Koumintang, menctatatkan dakwaan yang meragukan pada halaman microblog Sina Weibo pada Selasa, tidak lama selepas  Perdana Menteri Malaysia DS Najib Razak mengisytiharkan bahawa analisis satelit menyimpulkan Boeing 777-200 yang hilang pada 8 Mac, perjalanan dai Kuala Lumpur ke Beijing, telah berakhir dilautan Hindi.

Seorang 'kawan' yang tidak dinamakan dalam kerajaan AS, Chiu kemudian menghuraikan post microblog beliau kepada pemberita. Menjelaskan bahawa anak-anak kapal penerbangan MH370 merampas kapal terbang dan tebusan 227 penumpang dan menuntut pihak berkuasa Malaysia melepaskan Anwar, yang telah dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun sehari sebelum kapal terbang MH370 hilang.

Manakala versi rasmi, mendakwa bahawa pesawat terputus hubungan pada kira-kira 01.20, Chiu berkata, anak-anak kapal sedang dalam perundingan dengan kerajaan Malaysia. Manakala sehingga 1:30 akhirnya permintaan dari anak-anak kapal telah ditolak dan pesawat telah kehabisan minyak sebelum terhempas kedalam laut, tambah Chiu.

Sebab mengapa kapal terbang itu tidak mendarat ditempat lain adalah kerana juruterbang yang tidak merupakan seorang pengganas yang terlatih, tidak dapat mencari jalur pendaratan yang sesuai atau bimbingan yang diperlukan dari tanah Chiu berkata, sambil menambah bahawa anak-anak kapal tidak mempunyai pelan luar jangka kerana kerana mereka tidak menjangka tuntutan mereka diabaikan.

Chiu juga berkata sumber mendedahkan bahawa Kapten berusia 53 tahun, Zaharie Ahmad Shah, adalah saudara kepada Anwar melalui perkahwinan saudara mereka. Walupun sudah diumumkan kepada orang ramai Anwar masih bebas dengan ikat jamin. Mengakui bahawa perintis itu adalah seorang penyokong dan saudara anak menantu beliau.

Kalau korang semua nak tahu lebih lanjut klik disini-beranike? Anwar saman ini KMT Chiu dan akhbar wantchinatime.com..!!

1 ulasan:

  1. Dah agak dah.. kalau tanya rakyat malaysia siapa dalang MH370..80% akan beri jawapan yg sama

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular