Nasib Seludup Rokok Kalau Seludup Dadah Lagi Haru

Nasib Seludup Rokok Kalau Seludp Dadah Lagi HaruNasib seludup rokok, kalau seludup dadah lagi haru. Helah Seorang Pelatih Menyeludup Masuk 15 Batang Rokok Di Kem PLKN Sungkai, Perak Dibingkar Oleh Jurulatih. Kelicikan seorang pelatih Program Latihan Negara (PLKN) untuk menyeludup rokok dengan menyembunyinya didalam tiga buku roti sosej di Sungkai, Perak tidak kesampaian apabila helahnya terlebih dahulu  dihidu oleh pehak pengurusan kem.

Tindakan remaja berusia 17 tahun itu dikesan ketika jurulatih kem tersebut melakukan pemeriksaan terhadap pelatih Kumpulan 2, Siri 11 yang baru malaporkan diri pada hari Rabu. Remaja terbabit membawa roti yang dibawanya itu ingin dijadikan sebagai bekalan ketika latihan.

Ketika melaporkan diri kepada pihak kem, remaja berkenaan mendakwa roti tersebut merupakan bekalan makanannya jika terasa lapar semasa menjalani latihan. Semasa pemeriksaan dilakukan terhadap remaja itu, dia kelihatan tenang dan enggan menyerahkan roti tersebut.

Bagaimanapun seorang daripada jurulatih yang memerika roti tersebut menemui lima batang rokok yang dibungkus kemas dengan plastik didalam setiap biji roti. Beliau mungkin akan dikenakan hukuman atas keslahan menyeludup rokok.

Kesemua rokok itu kemudiannya dirampas dan pelatih berkemungkinan akan dikenakan hukuman kerana kesalah menyeludup rokok. "nasib baik seludup rokok, kalau seludup dadah lagi haru"...!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular