Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani? - BANGI 18 June, Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman mencadangkan agar parti MCA dibubarkan serta merta dan semua ahli-ahli parti itu disarankan menyertai DAP.

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?Beliau berkata demikian mengulas kenyataan pemimpin MCA Gan Ping Siew yang dilaporkan meminta Datuk Seri Jamil Khir digugurkan dari kabinet

Menurut beliau, identiti Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan bukan negara sekular adalah berdasarkan fakta dari sudut sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan.

"Perkara ini (Malaysia Negara Islam) disebut jelas dalam perlembagaan dan juga dalam sejarah negara kita tetapi Gan Ping Siew dilihat cuba putar belit fakta sejarah dan hanya merujuk  tahun 1963 sebagai asal usul kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

"MCA ibarat hidup segan, mati tak mahu. Lebih baik bubar dan masuk DAP," katanya lagi kepada wartawan ISMAweb.

TST (tyre sama tube) jangan jadi duri dalam daging. Lu orang sudah bikin Tsunami pada PRU-13

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular