Guano Eng suko tapi Pok Nik tak suko

Psy-Gangnam
Puak Pakatan Haram sudah jadikan isu konsert PSY Gangnam sebagai bahan untuk memburuk-burukan lagi imej Barisan Nasional khususnya UMNO. Hakikatnya konsert tersebut adalah kehendak masyarakat bukan Islam di Pulau Pinang  sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang.

Sebagai sebuah negara majmuk, isu sedemikian tidak wajar dijadikan polemik politik kerana ia bukan sekadar mengeruhkan keharmonian antara kaum malahan merugikan dari sudut ekonomi. Lim Guan Eng telah mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan kenyataan Nik Aziz, apabila Lim Guan Eng menyokong tapi Nik Aziz membantah konsert tersebut.

Perbalahan pendapat ini sekali lagi menampakan kedunguan dan kelemahan PAS dalam berpolitik. Pulau Pinang di tadbir oleh DAP pimpinan Lim GUANO ehh.. manakala Nik Aziz mentadbir Kelantan. Nik Aziz seolah-olah menafikan kuasa dalam mentadbir Lim Guan Eng, permit yang dikeluarkan bagi tujuan konsert itu adalah dari Ketua Menteri pulau Pinang sendiri.

PSY Gangnam mugkin tidak sehebat pertunjukan K-Pop dari Korea pada masa perhimpunan hijau yang telah lepas. Berpusu-pusu lebai-lebai kera PAS memenuhi stadium untuk menyaksikan persembahan tersebut disini -Jom kita tinjau lebai-lebai kera PAS dan kita tahu kenapa mereka begitu ghairah memenuhi ruangn stadium tersebut, untuk apa?

Pssttt..jangan marah ekk 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular