Melukut Ditepi Gantang

Setuju atau tidak inilah hakikatnya

Melukut ditepi gantang...inilah istilah yang nyata dapat kita lihat kepada saudara-saudara sebangsa dan seagama dengan kita iaitu penganut-penganut Pas sekaliannya. Amat malang dan teramat malang perjuangan yang pada awalnya kita nampak mantop berlandaskan serta berteraskan yang kononnya memperjuangkan Islam...tapi kini hambar.. tawaq..lesiaq kata orang sebelah utara.

Kera dihutan disusukan anak sendiri dibiarkan kelaparan, tidak keterlaluan jika dikatan Pas hanya aktif dalam politik tetapi tak tau dalam melaksanakan tanggungjawab, lebih tepat lagi bagaikan perumpamaan 'cakap tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap.


Dalam mencari arus perjuangan, Pas kini tersadai di alam dunia fantasi..!! tersangkutlah bahtera mereka dimata taut yang dipunyai oleh PKR dan DAP. Al-maklum kalau orang yang dalam tenggelam timbul mengelak dari lemas.. peribahasa ini amat bertepatan untuk penganut-penganut Pas sekaliannya iaitu " ketul tahi yang sedang terapung disangkakan oleh mereka pelampong".

Jadi janganlah kita panjangkan lagi huraiannya sebab nanti akan berjela-jela, kelak ianya akan menyiksa saudara-saudara sebangsa dan seagama dengan kita ini jadi saya sudahi dengan serangkap pantun..

PAS BAGAIKAN KOKOK BERDERAI-DERAI
AYAM MENANG SABONG TAPI KAMPONG TERGADAI
SANGJUNG DAN PUJA PR SAMPAI JADI 'KALDAI'
HANYA TAU KOMEN BAGAIKAN 'SANG KELEMBAI'

Pssstt..jangan cakap kuat-kuat..hihihi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular