Nik Aziz Buat Lawok lagi

Nik Aziz berlawok l;agi

Terasa geli hatilah saya membaca laporan disebuah akhbar yang menyatakan bahawa Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat, berasa kesal kerana ada orang-orang yang membawa unsur-unsur syiah di Ekspo Perdangan Dunia Islam yang sedang berlansung di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu.

Bukankah selama ini selepas jatuhnya empayar beraja di Iran digantikan oleh pentadbiran Allahyaham Ayatollah Khomeni, Pas di Malaysia ini begitu ghairah mengikut contoh pemimpin tersebut. Kena pula Pas memang terang dan nyata tidak suka kepada sistem Beraja Berpelembagaan.


Kita tinggalkan bab itu, kita kembali kepada kekesalan Nik Aziz kerana ada unsur-unsur syiah di pameran tersebut. Katanya, tindakan tersebut tidak menghormati sentimen umat Islam tempatan yang berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah.

Sejak bila pula si Nik Aziz ni..tau di Malaysia ni umat Islamnya berpegang kepada Sunnah Wal Jamaah? Kalau nak saya terterakan banyak sungguh yang bercanggah dengan kekesalan yang dinyatakannya itu.

Kita semua sudah mengetahui pernah terjadi di Kelantan dengan sembahyang dua imam nya, kita juga mengetahui apabila diajak kearah perpadua dan penyatuan ummah dengan segera ditolaknya mentah-mentah dan ada juga dengan bersyarat..!!

Lagi satu contoh mudah kita ambil, bahawa Nik Aziz sudah mengakui bahawa beliau telah membiayai peserta dari Kelantan menyertai demo BERSIH 3.0 yang lalu. Didalam dmeo tersebut yang slogannya DUDUK, DIAM, BANTAH.. apa sudah jadi? peserta demo tersebut telah merusuh mencederakan serta memusnahkan harta awam..ni cara SUNNNAH WAL JAMAAH ke atau SUNNAH SYIAH?

Psstt.. Nik Aziz wajib di tabalkan sebagi 'BADUT TUA' dia ingat berdemo BERSIH 3.0 macam orang pergi tunai umrah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular