Menipulasi Yang Hakiki

Menipulasi Yang hakiki
Menipulasi perkara yang hakiki apakah hendak kita ketegorikan dalam setuasi ini? Terpulanglah kepada semua para pembaca sekalian untuk membuat sesuatu sebarang andaian. Guna kanlah ilmu serta pengalaman kita yang ada dengan secara waras, tanpa dipengaruhi oleh sesuatu unsur-unsur demi kepentingan sendiri sendiri atau pun demi kepentingan sesebuah gabungan ataupun sesebuah pertubuhan, sama ada parti ataupun juga yang lain-lainnya.

Perkara yang ingin K.B.E sentuhkan disini ialah, teramat tidak boleh diterima akal kita yang waras, apabila sesuatu perkara sudah terang dan nyata kini, cuba diputarbelitkan. Inilah sikap manusia yang berakal singkat dan lagi manusia yang sudah terdesak yang berkeinginan yang tinggi sehingga sanggup melakukan sesuatu perkara sehingga diluar batasan. Maka dengan itu maruah diri sendiri sudah tidak difikirkan lagi. Harga nyawa setiap insan bukan lagi perlu difikirkan, hanya yang penting ialah hajat itu perlu terlaksana walaupun dalam apa jua perkara.

Contoh diantaranya tentang kejadian pencerobohan di Lahad Datu Sabah. Penceroboh bukan mudah untuk datang dengan sewenang-wenangnya, jika tidak mereka diundang. Bukan mudah penceroboh tersebut untuk saja suka-suka datang dengan tangan kosong. Suka dijelaskan disini, sebagai yang digambarkan serba rengkas bahawa, penceroboh tersebut untuk membeli uniform pun tidak mampu inikan pula untuk memiliki senjata-senjata yang mahal nilainya termasuk juga dengan pelancar roket.


Kalau setakat hanya dibekalkan senjata sahaja, jangan harap penceroboh tersebut sanggup bergadai nya, jika tidak dijanjikan kepada mereka dengan sesuatu imbuhan yang terlalu besar. Ini jika kita tafsirkan dari segi logiknya.

Baiklah kita berbalik kepada tajuk perkara diatas. Mari sama-sama kita fikirkan. Jelas kepada kita betapa terdesaknya Pakatan Haram (PR) ingin menawan hati rakyat dengan agenda dan tipu muslihat yang sama ada kita sedar atau pun tidak semua orang sedar yang telah dan sedang dan yang akan dilakukan oleh Pakatan Haram ini. Rata-rata atau boleh dikatakan mereka-mereka yang ada didalam gabungan Pakatan Haram (PR) ingin tampilkan sebagai imej bersih. Diantaranya itu sebab mereka selalu mengadakan demo 'BERSIH' bagi mereka itu dah cukup bersih dah tu..!!

Ada lagi yang cuba dibersihkan oleh mereka, iaitu imej Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim perlu dibersihkan sebersih-bersihnya sebelum menjelangnya PRU-13 ini. Barulah cerah harapan dan peluang mereka untuk merampas tampuk kepimpinan negara yang sedia ada sekarang ini. Maka berbagai agenda mereka laksanakan selain perkara diatas ada lagi yang mungkin tanpa disedari oleh anda iaitu dengan hanya menjemput seorang individu dan dihadiri oleh wartawan yang pro kepada Pakatan Haram saja yang hadir.

Didalam kenyataan tersebut, Azlan Mohd Lazim bapa kepada mangsa liwat saudara Saiful Bukhari telah membuat satu kenyataan, seolah-olah ianya dibeli atau pun diupah, mengatakan bahawa tuduhan liwat Anwar Ibrahim terhadap Saiful adalah fitnah. Setelah selesai kenyataan tersebut amboi mak aih..kembang habis jubur-jubur orang Pakatan Haram termasuk juga Nik Aiz terlalu gembira sangat dan juga semua golongan ini suka teramat-amat.

Sedarlah..wahai manusia-manusia yang berfkiran jumud, "anda boleh tipu orang tapi anda tidak boleh tipu Allah. Anda boleh tipu orang dan Allah tapi anda tidak mampu untuk tipu hati anda sendiri" Jika anda juga boleh tipu hati anda sendiri, maka anda-anda semua adalah sehebat-hebat penipu.

Kita imbaskan kembali, semasa perbicaraan kes liwat Anwar terhadap Saiful, bapa nya Azlan Mohd Lazim turut menemani anaknya (Saiful) membuat akaun bersumpah yang mengatakan bahawa benar Anwar telah meliwatnya. Dan lagi ketika hakim membebaskan Anwar dari tuduhan liwat Selain Saiful, Mohd Azlan juga terasa teramat kesal. Sehingga membuat sekali lagi rayuan diMahkamah Rayuan untuk diulang bicara.

Tapi..sekarang dah jadi sebaliknya..!! beliau (Mohd Azlan Lazim telah menafikan kejadian liwat berlaku dan berkata ia adalah sebagai satu fitnah. Soalnya sekarang kenapa beliau tidak sebut dan kemukakan siapa individu atau pertubuhan atau siapa-siapa sahaja yang dimaksudkan nya itu? Ini kena buat..kalau nak buktikan Anwar ini bersih..!! Wan Azizah juga dah kata Anwar ini anugerah Tuhan, memang betul saya akui memang anugerah Tuhan "dengan balak yang melintang dan bengkuk selepas melayani cinadol"

Bila bercakap tentang cinadol didalam video tersebut, mereka puak Pakatan Haram menafikan sekeras-kerasnya bahawa aktor yang gagah dengan balak bengkok ini bukanlah Anwar Ibrahim sebagai yang dimaksudkan. Tetapi dimahkamah dua pakar asing yang mahir dalam mengalisis tentang video mengatakan bahawa video tersebut adalah tulen 99.9% kenapa tidak dibangkang oleh pihak peguam mereka?

Oleh itu tiga perkara besar diatas yang telah anda semua baca, maka nilaikan ianya dengan fikiran yang terbuka dan waras. Sekali lagi kita diulangkan "anda boleh tipu orang tapi anda tidak boleh tipu Allah. Anda boleh tipu orang dan Allah tapi anda tidak mampu untuk tipu hati anda sendiri. Jika anda mampu tipu diri sendiri dengan itu anda adalah sehebat-hebat penipu".

Psssttt seterusnya di pautkan anda ke-sini  

1 ulasan:

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular