Chek Mek Keno Gode Sbb Chek Awe Selalu Keno Tumbok

Mek Keno Gode
Chek Mek keno gode, sebab selalu Chek Awe keno tumbok
Al-kesahnya sebab jari jemari yang gatal menaip, jari tersebut terlalu gatal menjolok-jolok maka sebijak-bijak tupai melompat terdepap juga ianya ketanah. Gambar seorang penggodam komputer yang dikenali sebagai Sofea Hana, yang nampak susuk tembam dan gebu, kini dia pula akan dijolok-jolok.

Sofea Hana yang telah diburu oleh pihak polis akhirnya ditangkap, kerana memfitnah Datuk Seri Najib meletak jawatan. Bila disoal siasat, apa yang dilakukannya dengan website tersebut, dia menjawab godaman itu sekadar suka-suka kata Timbalan Ketua Polis Bukit Aman, Datuk Azhar Othman Yaakub.

Menurutnya lagi, pihak Suruhanjaya telah mengambil tindakan drastik atas dakwaan memfitnah keterlaluan keatas Datuk Seri Najib. Menurut sumber, Sofea Hana telah deactivate akaun facebook alamatnya http://www.facebook.com/sofea.hana.9 selepas mengetahui identitinya sedang dikesan oleh pihak berkuasa.

Dia telah menggodam lebih dari 10 website kerajaan Malaysia atas dasar politik. terdahulu beliau telah mengupload video pendakwah bebas, Ustaz Azhar Idrus atas dasar politik, tambah ketua polis tersebut. Kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 5Akta Jenayah Komputer 1997 menurut kata Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Suprintendan Victor Sanjos ketika dihubungi yang akan membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun atau denda RM100.000 atau kedua-dua sekali jika sabit kesalahan

Pssttt..Mek nih sah hobinya suka menjolok-jolok atau pun suka kena jolok yer!!    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular