ADAT ORANG YANG SEDANG LEMAS, KETUL TAIK HANYUT DISANGKANYA PELAMPONG

Ma'af dengan tajuk yang sedikit jijik bila di baca, tetapi inilah kakikatnya bagi orang yang sedang lemas seperti Mat Sabu ini. Untuk apa dia berkunjung ke negeri Johor bersama-sama dengan rombongannya?


Sebagai yang dilaporkan oleh beberapa akhbar tempatan, Mat Sabu dan rombongan nya turun ke Johor untuk berjumpa dengan waris kepada anggota polis yang terlibat dalam peristiwa berdarah di Bukit Kepong peristiwa ini berlaku pada tahun 1950. Semasa itu negara kita belum lagi merdeka.


Dari laporan akhbar tersebut juga menyata kan bahawa anak kepada koperal polis yang terlibat dalam serangan komunis pada peristiwa itu enggan bertemu dengan Mat Sabu dan juga rombongannya.


Agak aneh dan lucu jika kita fikirkan apakah tujuan sebenar Mat Sabu ingin berjumpa dengan waris keluarga berkenaan.


Adakah ingin memohon ma'af? adakah ingin merasuah? adakah ingin melobi waris berkenaan untuk kepentingan peribadi dan juga politiknya? hanya Mat Sabu dan rombongannya sahaja yang mengetahui.


Di sudut hati saya berbangga dengan sikap anak kepada Allahyarham koperal polis itu, karana mereka ada nilai harga diri yang tinggi dan enggan bertemu dengan tali barut komunis orang seperti Mat Sabu ini. Syabas saya ucapkan kepada anak perempuan dari keluarga yang menjadi mangsa komunis pada tragedi tersebut kerana tegas dengan sikap dan bencikan Mat Sabu.

Klik disini - Penjelasan Yayasan Warisan Johor mengenai buku Pengukir Nama Johor | Muka Hadapan

Jom kita buat duit online klik link ini - http://worldteamchampion.com/?id=mnorkembalak Sila daftar ahli dengan percuma terlebih dahulu.

1 ulasan:

  1. Isu pejuang kemerdekaan yang diucapkan oleh mat sabu membuatkan Umno jadi tunggang langgang....Sebenarnya mat sabu cuma niat nak betulkan kain bagi kemas, yg umno pergi bodoh angkat kain sampai lutut buat apa?..lepas tu muncul prof anak keling pergi selak sampai pangkal peha!..datang prof betina anak adam tarik kain sampai terlondeh!..nampak sipi-sipi alat sulit kat celah kangkang!.aleh-aleh terbaru madey pulak buat hal sentap kain sampai telanjang bulat!...dah nampak direct kepala butuh!..nak salahkan siapa?..itulah nak tunjuk pandai..rasa diri cerdik nak tunjuk kat org ,rupa2nya tunjuk diri jadi banggang.

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular