55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Cubaan merompak lagi di iMuslim ttdi jaya.mp4

Hadi Awang memang celaka, kerana mengatakan CCTV itu besi dan tiada boleh dijadikan saksi. Kalau dinilai dari tafsiran bangang tersebut walaupun lengkap dengan tarikh hari, bulan dan tahun beserta dengan jam. minit dan saat agaknya terlepaslah si calaka yang jadi sampah masyrakat ini..!!

Hallo TPM Lain Kali Lambak Lebih Banyak Lagi

Hallo TPM Lain Kali Lambak Lebih Banyak LagiHallo TPM, lain kali lambak lebih banyak lagi, untung besar woo..Sekolah Kebangsaan Cina dapat durian runtuh di Sungai Limau. Pemimpin atasan BN masih tak sedar diri, masih nak melobi undi Cina, masih lagi nak merayu simpati dari bangsa Cina. Di PRK DUN Sungai Limau undi Cina kononnya boleh memberi balance kepada undi Pas untuk sokong calon BN... Nahhh selepas ini jangan lupa buat postmortem berapa ramai pengundi Cina yang keluar? berapa banyak undi Cina yang BN dapat? ini semua boleh tau....jangan nak sorok perkara ini mudah dikesan..!!

Jika peruntukan tersebut diberi kepada Sekolah Kebangsaan Melayu dan Sekolah Agama Rakyat, dapat juga dinikmati oleh anak-anak Umno dan anak-anak Pas. Masih tak serik pukulan tsunami pada PRU-13 dahulu. Dasar tak mahu berasa serik..berpada-pada tuan-tuan semua. "LU KASI WA ANGKAT MA..LU TAK KASI WA OLANG TAK HAILAN WOOO"

Kiranya malas aku nak update blog tapi kerana perkara ini aku terpaksa juga, kalau aku cakap lebih kang banyak buruk yang keluar kalau korang nak tau bacalah disini

Perempuan belasah sampai pengsan

Ta Mim Mim Ta

Ta Mim Mim TaKeputusan rasmi pemilihan Naib Presiden Umno 2013
Zahid Hamidi - 185
Shafie Apdal - 174
Hishammuddin Hussien - 100
Mukhriz Mahathir - 91
Ali Rustam - 7
Isa Samad - 7

Bahagian terikat undi antara Mukhris dan Hishammuddin bahagian Baling, Keningau dan Semporna.

Hanya Lembu Saja Yang Pileh Lembu

Hanya Lembu Saja Yang Pileh Lembu
Hanya lembu saja yang pileh lembu, Sempena Raya Korban ni lembu menjadi pilihan..!! kepada tuan-tuan lembu bersedialah anda menghadapi cabaran mungkin yang lebih hebat lagi. Sebabnya atas dasar lembu memang tak reti 'basa', kalau ianya menceroboh tanaman serta menceroboh kebun atau ladang, lembu tidak boleh diperslahkan. Yang wajib bertanggungjawab ialah Tuan lembu.

Cukuplah apa yang dapat aku suarakan, kepada yang reti basa tu fahamlah dia, kepada yang tak reti atau buat tak faham tu, siapkan sebanyak perisai dan kalau boleh gunakan juga silat...!!! untuk menepis atas keliaran lembu yang anda pilih.

Biarlah Gambar Yang Bercerita

Biarlah gambar saja yang bercerita, nak cerita lebih nanti ada pula yang marah

Biarlah Gambar Yang Bercerita


Biarlah Gambar Yang Bercerita

Biarlah Gambar Yang Bercerita

Patutlah Tukar MB Baru Rupanya Nak Pinjam 2Bilion

Patutlah tukar MB baru rupanya nak pinjam RM2Bilion. Kih..kih..kih jangan marah aar..kalau orang-orang Pas sessedap mulut boleh mengumpat, tidak salah pula bagi aku untuk mengutuk. Bila dah terantuk baru nak tengadah...kalau tidak sebelum itu masih tak sedar diri, inilah namanya peribahasa. Nak jelas lagi maksud peribahasa tersebut bukalah kamus Dewan Bahasa dan Pustaka.

Cantik sangat ditujukan kepada rakyat Kelantan walau bukan am nya, Macam mana orang nak simpati dengan masalah korang semua yang dah berlarutan lebih daripada 22 tahun. Korang sendiri yang pilih, korang sendiri yang suka, kurang sendiri yang puja dan macam-macam lagi korang semua memang bijak dalam membuat keputusan.

Nak selesaikan masalah air perlukan RM2 Bilion ..ish..ish ada orang nak bagi ke? aku cadangkan kutiplah derma pada rakyat Kelantan Kan ke sebelum PRU-13 yang telah berlalu kerajaan Barisan Nasional sudah berjanji akan selesaikan masalah bekalan air untuk korang semua, tapi adatlah korang kenalah sokong BN dan bagi BN tadbir sekurang-kurangnya empat tahun tapi akhirnya siapa yang korang pilih?

Dengan MB baru tak lah segan nak minta pinjam ngan kerajaan pusat ye? ataupun ianya berlaku secara kebetulan, mungkin jika Kelantan MB nya masih Nik Aziz segan lak nak buka mulut. Dah puas korang hentam korang kutuk kerajaa Pusat begitu dan begini nak pula minta bantuan. Kalau korang nak pinjam Hah nah hambikkk disini
 
Patutlah Tukar MB Baru Rupanya Nak Pinjam 2Bilion

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBE

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBE. Kita tidak tahu apa yang tersurat dan apa yang tersirat..?!! Hanya yang boleh kita ajukan pertanyaan apakah tujuan beliau mengeluarkan kenyataan yang terbuka didalam sebuah akhbar tempatan yang link nya akan saya sertakan dibawah ini nanti, boleh membantu kerajaan BN sekarang ini mendapat atau menambahkan sokongan rakyat? Bagaimana jika kenyataan tersebut berlaku sebaliknya..!!

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBESatu pertanyaan lagi? apakah Tun M masih ada rasa sayang kepada negara Malaysia ini dan rakyatnya, khususnya kepada bangsa Melayu. Jika ada berbuatlah sesuatu yang bijak..!! dan lagi jangan hilangkan kasih sayang rakyat Malaysia ini kepada nya yang masih lagi terpahat dihati. Untuk membeli kasih sayang bukanlah sesuatu yang mudah tapi jika ingin mendapat kebencian adalah sesuatu paling mudah.

Tidak salah kepada rakyat bagi sesebuah negara untuk bersuara..lebih-lebih lagi kepada rakyat Malaysia ini yang mengamalkan sistem demokrasi. Begitu juga kepada Tun M, mantan Perdana Menteri Malaysia yang kita kasihi, telah banyak menabur bakti memberi serta menaikkan taraf ekonomi kepada negara serta kepada rakyat. Dimasa-masa yang akan datang buatlah kenyataan yang boleh menmbatkan hati rakyat cintakan negara dan kerajaan yang memerintah (Barisan Nasional)

BACA DIBAWAH INI SUARA HATI KBE YANG MUNGKIN JUGA MEWAKILI RAKYAT MALAYSIA YANG DILUAR SANA.

Semua rakyat Malaysia membayar cukai sehingga rakyat yang baru lahir juga membayar cukai tidak kira apa bangsa dan agama. Adalah tidak bijak dengan kenyataan terbuka beliau mengatakan itu tak perlu, ini tak perlu dan sebagainya seolah-olah menasihati kerajaan pimpinan sekarang ini memberi sesuatu kepada rakyat. Ulasan beliau lagi mengatakan bahawa rakyat tidak akan kenang apa yang diberi oleh kerajaan. Tidak tepat sama sekali. Tidak juga dinafikan ada juga yang sedemikian tapi hanya segelintir iaitu mereka-mereka yang berkenaan..???!!!

Kerajaan tidak dapat mengawal harga barangan keperluan seperti barangan makanan yang setiap hari dibeli oleh pengguna. Kerajaan juga tidak mampu memantau harga barangan keperluan diseluruh pelusuk jualan didalam Malaysia ini. Peniaga-peniaga ada lasan tersendiri untuk menikankan harga barangan jualan mereka iaitu kos pengangkutan.

Mahu tak mahu, oleh kerana pengguna nak makan..maka terpaksa juga membeli. Bagi rakyat yang berpendapatan lebih dari RM3K bolehlah "sikit-sikit no hell" tapi bagaimana kepada rakyat yang berpendapatan rendah yang kurang dari RM1K? Contoh sebagai pekerja kilang gaji yang kecil rumah bersewa kos sara keluarga api dan air serta perbelanjaan anak sekolah. Begitu juga kepada penoreh getah dan pengambil upah kerja-kerja dikampung, selain pendapatan terpaksa dibahagi dua dengan tuan kebun. Itu belum dikira hari hujan, masalah sakit demam, tiub motor bocor atau motor rosak?

Kerajaan sedar ke? dua perkara yang rakyat berpendapatan rendah paling takut iaitu kerajaan mengeluarkan kenyataan tentang kenikan harga minyak dan kenyataan tentang kenikan gaji kakitangan kerajaan...maka siaplah dua perkara ini diumumkan, harga barangan keperluan turut dinaikan oleh para peniaga.

Rakyat yang berpendapatan rendah akan terasa kesempitannya. Jadi amatlah tidak wajar menaikan kemarahan rakyat kepada kerajaan dengan kenyataan terbuka yang dikeluarkan oleh Tun M, "Tak perlu diteruskan BR1M" kepada rakyat dan kononnya tidak mahu rakyat hanya bergantung kepada kerajan >>KERAJAAN BERGANTUNG KEPADA SIAPA?<<

Jangan naikkan kemarahan rakyat..!! khususnya kepada yang berbangsa Melayu. Sedangkan kerajaan pimpinan DS Najib dan kita semua sudah tahu akan kesan "TSUNAMI CINA" pada PRU-13 yang lepas Tak mahu keluarkan BR1M lantak lah tapi jangan buat kenyataan terbuka..senyap-senyap je.. tanpa diketahui oeh rakyat tak boleh ke? Kalau kerajaa pimpinan sekarang ini masih mampu untuk memberi tanda terima kasih kepada rakyat kenapa perlu dihalang?

Ingat dan terus ingat tanpa orang sokongan orang Melayu Barisan Nasional tidak akan dapat berdiri megah, korang nak harap sokongan Cina berapa kerat? kalau tak ada Melayu dan peribumi dari Sabah dan Sarawak pociklah BN. Sekarang fikirlah Sayanglah kepada orang Melayu dan peribumi Sabah dan Sarawak yang rata-ratanya sentiasa hidup dalam kesempitan. 

RM15.000 With Magic Power

Wow ada magic power ke? Patutlah harga sebatang tongkat tersebut bernilai RM15.000. Kalau betul boleh magic kira murah le harga sebanyak itu geh..geh..geh kenangkan yang mengeluarkan bajet tinggi tu berketayap putih dan beserban dan ciri ini melambangkan sebagai orang Islam. Tak membazir ke? bukanke membazir itu saudara syaitan...tapi yelah kan kalau syaitan boleh tolong ngan syaitan pun boleh buat kawan. Tapi ini bukan fatwa aku yer..!! tu yang menerima tongkat tu yang pernah berkata sedemikian.

RM15.000 With Magic Power
Ingatlah jangan sesedap mulut menuduh keburukan orang, sedangkan keburukan dan kebodohan tersendiri terserlah tanpa disedari ataupun sengaja buat tak peduli.

Aku perlu ingatkan perkara ini kepada Melayu Umno, korang semua jaga baik-baik sebab Tok Guru dah ada tongkat harga RM15.000 Bab berapa batang tongkat dan berapa harga nya aku tak kesah, cuma aku takutlah, sekiranya ada power magic.

Kalau dipalunya logo BN tu terbelah dua kan naya...!! Bila dacing dah terbelah dua macam mana pula nak menimbang. Bila timbangan sudah tidak sempurna naya pulak semua pihak..tak gitu..!! Aku rasa ramai yang tahu kesah Nabi Musa dengan tongkatnya yang boleh membelah Laut Merah, manalah tau magic tongkat Tok Guru..!!

Peringkat Permulaan Nampak Cantik

Peringkat permulaan nampak cantik dan diharap keperingkat seterusnya beroleh keputusan yang memuaskan kepada kita semua. Almaklumlah..!! sistem pengadilan yang sekarang ini sudah ramai yang mempertikaikannya. Berpandukan dari beberapa keputusan perbicaraan dalam beberapa kes yang lalu bukan sahaja pendakwaraya malah peguam bela bagi pihak yang tertuduh juga mengakui kesalahan yang jelas dilakukan oleh tertuduh namun tertuduh jelas dibabaskan atas sedikit sahaja alasan keputusan itu dengan alasan silap TEKNIKAL..!!??

Peringkat Permulaan Nampak Cantik

Hebatnya mereka-mereka yang membuat keputusan ini..!! bagaimana jika kesalahan umpamanya yang menyebabkan kehilangan nyawa? adakah dengan kesilapan teknikal tertuduh boleh juga terlepas walaupun sahih bukti yang ada, hanya silap teknikal kah..kah..kah..hebat..hebat..

Apa yang diharapkan pada kali ini, peringkat awalnya kita nampak cantik kerana Tian Chua gagal untuk membatalkan pertuduhan keatasnya dibawah Akta Hasutan 1948 berhubung kenyataannya terhadap insiden pencerobohan Lahad Datu, Sabah. Hakim Datuk Amelia Tee Hong Geok Abdullah telah menolak permohonan Tian Chua, 50 atau nama sebenarnya Chua Tian Chang.

Jadi direngkaskan..bermakna simulut celupar ini akan dibicarakan diharapkan seterus dan seterusnya agar tiada lagi alasan terlepas celaka ini dengan alasan silap teknik atau kesilapan teknikal keh..keh..keh..!!

Pas Menongkah Arus Akan Lemas Dilambung Badai

Pas menongkah arus akan lemas dilambung badai...ewah..ewah sedap pulak bahasa aku ini...kikiki biar aku puji diri sendiri...orang lain peduli apa. Lama kelamaan Pas akan hanya tinggal ahli-ahli majlis tertinggi sahaja. Pas akan terus dihukum oleh pengundi-pengundi Melayu pada piliharaya akan datang...selagi pucuk pimpinan mereka tunduk, takut dan ikut telunjuk dari pemimpin DAP dan PKR..!!

Pas Menongkah Arus Akan Lemas Dilambung BadaiKeangkuhan pemimpin-pemimpin atasan Pas menolak cadangan agar tahaluf siyasi anatara parti berkenaan dikaji semula pastinya akan mengundang padah (..hihihi eloklah lingkup pun..)

Cadangan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib agar tahaluf siyasi dikaji semula sememangnya mewakili suara majoriti ahli akar umbi dan semestinya diberi perhatian serius oleh pucuk pimpinan parti tersebut.

Tapi malangnya ada pemimpin-pemimpin Pas dengan hanya dapat sebiji kek hari jadi sudah termakan budi..!! ada juga tawaran untuk pemimpin tertinggi mereka hendak dijadikan PM sudah meroyan gila setengah mati dan yang lebih malang pemimpin Pas juga rela makan babi dengan DAP dari makan ayam dengan UMNO? Apa punya bodo? bijak tak boleh diikut bodo tak boleh diajar..!! Hangpa nak lingkup, lingkuplah asalkan jangan lingkupkan agama dan bangsa itu sudah cukup bagus..

Satu Link Tukar Sebar Sejuta

Satu Link Tukar Sebar Sejuta, daftar >> Di-Sini <<

ANDA BACA ANDA JAWAB

Anda baca anda jawab....bagi saya tiada soalan dan tiada jawapan....!!!! Saya hanya tunggu dan lihat


ANDA BACA ANDA JAWAB


Rakyat Selangor Tahu Ke Tak?

Rakyat Selangor Tahu Ke Tak?Rakyat Selangor tahu ke tak? mahu tak mahu secara terpaksa korang yang berkenaan terpaksalah redho' kan..kan..kan..!! ni nak bagi tau sikit pada mana yang masih belum tahu, bahawa MB korang and the gang dengar khabarnya buat show Ps Gangnam mereka kat Thailand?!!

Selama ini puuuuuunyalahhhhh... bencinya korang pada kerajaan BN yang konon diantaranya membelanjakan wang rakyat @ bersikap boros...!! tapi mungkin gak ada juga pemimpin BN yang macam tu cuma aku belum nampak buktinya lagi. Kalau ada bukti memangnya aku hentam tanpa pilih bulu. Yang benar tetap aku benarkan yang batil tetap aku sanggah.

Dari info yang diperolehi bahawa Khalid Gagap and the Gang (para EXCO) bermesyuarat dikatakan telah mengadakan Mesyuarat tersebut di World Club Hotel, Bangkok, Thailand. Seramai 18 orang yang terbabit yang antaranya Exco Selangor dan pegawai kerajaan negeri berlepas ke Bangkok  dari KLIA kira-kira jam 10 pagi pada 18 September iaitu pada hari Rabu lepas.

Semuanya itu disebabkan memberi peluang kepada Exconya menghadiri majlis memberi penghormatan terakhir kepada "BANGKAI BAPAK KOMUNIS MALAYA" Chin Peng. Segala sumber maklumat >>Di-Sini<<

Sok Sek Bok Bek Samanlah Ada Berani Ka?

Sok sek..sok..sek Bok..bek..bok..bek saman ajelah ada berani kah? Kepada Cina komunis yang ada di Malaysia ini larangan kerajaan sudah muktamad, tidak dibenarkan sama sekali abu bangkai bapak kepala komunis Chin Peng disemadikan diMalaysia ini. Apa lagi yang korang semua nak bising dan buat tuntutan serta bantahan. Ada juga orang Melayu yang berserta dalam gabungan Pakatan Haram beria-ia sangat menjadi pentokong dan membuat kritikan menentang larangan keputusan dari kerajaan Malaysia.

Sok Sek Bok Bek Samanlah Ada Berani ka?Apa korang semua dah lupa? akan kekejaman Cina komunis membunuh datuk nenek dan keturunan orang Melayu masa dahulu? Sehinggakan anak dalam buaian pun mereka sanggup cincang. Kejadian ini berlaku di Bekor Perak cina komunis menyerang kampung Melayu pada hari Jumaat, semasa orang-orang lelaki sedang bersembahyang Jumaat. Mungkin ada blogger-blogger lain akan membuka kembali kesah kekejaman cina komunis ini.

Perdana Menteri Malaysia telah memberi kata dua tak puas hati boleh saman dimahkamah, jangan nak sok sek sok sek bok bek bok bek memburukkan kononnya salah dipihak kerajaan. Kaji dulu sejarah kekejaman komunis dinegara Malaysia ini pada suatu ketika dahulu SAMAN LA..ADA BERANI KA?

Gua Kepala Bapak Dia

Gua kepala bapak dia..!! Dalam sesedap dia menghina dan mencaci kononnya orang lain semua bodoh tak sedar dia sendiri. Aku rasa dialah manusia yang paling terbodoh dalam dunia dan dia jugalah macai komunis yang paling sangap.. Korang klik jer gambar dibawah ini supaya dapat baca dengan jelas rangkap dibawah sekali dalam terbitan si kontol yang dungu ini. Mungkin dia ni tak dapat didikan agama dan tak faham bahasa agaknya.

Gua Kepala Bapak Dia
Cuba baca perenggan bawah sekali - konon bijak le dia tu..!!


Antara REALITI dan FANTASI

Antara 'REALITI' dan 'FANTASI'... yeh...yeh...16 September yeh...yeh..16 September. Bah..bah..ariyooo Tanjung Rambutan mau mari ka?

Antara realiti dan fantasi

Jom Guling Guling Untung Woo

Jom Guling Guling Untung Woo
Puak Syiah Malaysia
Jom guling-guling atas jalan raya untung woo..!! Haa..baru Puak Pakatan Haram tahu, bahawa nak baring dan guling-guling atas jalan raya bukannya percuma...ianya mesti dibayar dengan harga yang mahal..!! perbuatan mereka-mereka yang berkenaan kini sudah tertunai.

Kejadian ini berlaku pada awal tahun 2009, ketika penyokong PR cuba menghalang tiga ADUN PR bertindak menjadi KATAK yang mesra BN.

Bagi menghalang proses peralihan kuasa, segelintir penyokong PR telah mengadakan perhimpunan selain selain cuba menghalang kereta Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah dari menghadiri upacara mengangkat sumpah bakal MB Perak yang baru.

Berikutan itu selepas dibicarakan di Mahkamah Seksyen Kuala Kangsar hari ini menjatuhkan hukuman dua tahun penjara dan denda RM5.000 keatas 13 orang individu, termasuk seorang wanita yang terbabit dalam perhimpunan di hadapan Masjid Ubudiah, Bukit Chandan, Kuala Kangsar pada 6 Februari 2009.

Hukuman tambah lima bulan penjara turut dikenakan jika setiap tertuduh gagal membayar denda berkenaan. Hakim Norsalha Hamzah membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap pertuduhan yang dihadapi semua tertuduh.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat selepas beliau meneliti hujah dan keterangan saksi serta rayuan hukuman daripada kesemua tertuduh selepas sekaligus pendakwaan berjaya membuktikan prima facie terhadap kes itu. Bagi anda yang masih ketinggalan akan peristiwa tersebut boleh tonton video dibawah ini.


Mahu Jimat Petrol?

Mahu Jimat Petrol? "Fuel Energi Saver Chip" dapat menjimatkan wang anda sebanyak 27 sen setiap satu kilometer. Fuel Energy Saver Chip boleh digunakan kepada dua jenis kenderaan kereta dan motosikal. Jaminan Chip ini selama 5 tahun. Berminat sila email kan kepada Admin blog K.B.E


Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?

Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?

Mahu Jimat Petrol?

Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?
Mahu Jimat Petrol?
Kepada anda yang berminat untuk menjimatkan petrol kenderaan anda sila email kan kepada saya, ruangan kotak email ada disebelah kanan blog ini.

Ada Aku Kesah

Ikut sukalah Pak Samad oii... Anugerah Sasterawan Negara yang di terima oleh A Samad Said pada tahun 1986 ditarik balik pun tidak mengapa... katanya gelaran tersebut bukan boleh bawa mati pun. Bagaimana pula kalau gelaran yang tidak baik pula yang dilakukan oleh nya sejak kebelakang ini layak ke dibawa mati? Orang yang dah mati memanglah terputus hubungan dengan dunia.. tapi bagaimana pula dengan waris yang hidup..apakah mereka berasa bangga dengan gelaran yang mencerminkan imej yang tidak baik. Pikir-pikirlah wahai Pak Samad oiii...!!!.

Ada Aku Kesah
Apa yang sedang difikir tu...?

Panjang Rambut Dan Janggut Belum Tentu Panjang Akal

Panjang Rambut Dan Janggut Belum Tentu Panjang Akal
Panjang rambut dan janggut belum tentu panjang akal. Satu gelaran yang tinggi yang telah dinobatkan sebagai Sastewan Negara sepatutnya mematang lagi karya dan mencipta sesuatu yang boleh menjadi ikut dimasa hadapan oleh generasi baru namun pemikiran serta tafsiran ilmunya tidak mencerminkan keilmuannya tinggi, itulah dia A Samad Said.


Tindakan tertentu mengibarkan  bendera yang digelar "Sang Saka Malaysia" dan bukannya Jalur Gemilang pada malam sambutan ulang tahun kemerdekaan negara di ibu negara disifatkan sebgai mencabar kedaulatan negara, kata pakar sejarah Prof Datuk Dr Ramlah Adam.

"Ini sola negara bukan soal politik, bagi saya kumpulan tertentu sudah mencabar kedalautan negara walaupun Malaysia mengamalkan sistem demokrasi, tetapi kita bercakap mengenai soal negara".

Jadi jelas sangatlah kepada kita gelaran Saterawan negara yang diberikan kepada A Samad Said ini tidak mencerminkan perwatak kan nya pada gelaran tersebut. JELASLAH PANJANG RAMBUT DAN JANGGUT BELUM TENTU PANJANG AKALNYA...!!


Anak Haram Lidah Biawak

Anak haram jadah Lim Guano Ehh lidah biawak. Dasar anak haram sepanjang keturunan. Cuba baling batu sembunyi tangan. Aku malas nak huraikan panjang lebar. Korang tengok gambar-gambar dibawah ini baru korang semua faham sepenuhnya
.
Anak Haram Lidah Biawak



Anak Haram Lidah Biawak
 Diatas kenyataan yang berbeza dari apa yang telah dikeluarkan. Surat dibawah ini adalah "ARAHAN" bermakna mesti patuh dan dituruti. Memang dasar anak gampang..


Anak Haram Lidah Biawak

Tanamkan Semangat Cintakan Negara

Tanamkan semangat cintakan negara. Marilah sekurang-kurangnya kita hadirkan dalam diri kita mengucapkan kesyukuran kepada Ilahi yang telah memberikan negara kita Malaysia berada dalam kemakmuran, hidup sentosa dan aman damai. Terlepas negara kita dari dijajah walau pun terdapat kes-kes yang membuatkan ketidak harmonian sesama kita di Malaysia ini semoga dapat ditangani bermuala dari sekarang oleh semua pihak.

Dalam pada itu kita ucapkan fatihah kepada perajurit-perajurit yang telah gugur demi mempertahankan kedaulatan Malaysia yang kita huni sekarang ini. Tanpa perjuangan dari mereka semuanya belum tentu kita berasa hidup selesa sekarang ini.

Bagi yang berkeupayaan berbuat sedikit pegorbanan, kibarkan jalir gemilang dikediaman kita, dipermis-permis perniagaan, ditempat-tempat kita bekerja..biarpun dalam kebun kita pun tidak mengapa..kerana tanda kita telah berjaya. SELAMAT HARI MERDEKA YANG KE56 KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA.


Tanamkan Semanagt Cintakan Negara


Psssttt...yang bersalah dan dalang dalam percerobohan Lahad Datu nampaknya masih MERDEKA!!

Angin Tidak Ribut Tidak Pokok Bergoyang

Angin Tidak Ribut Tidak Pokok BergoyangAngin tidak ribut tidak pokok bergoyang..??!! Sudah terang lagi bersuluh.. Tentu ramai yang dah tahu kenapa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim GUANO EHH telah mengharamkan penayangan sebuah filem yang berjudul TANDA PUTERA dari ditayangakan dinegeri itu. Mengapa dan kenapa semua kita orang Melayu sudah tahu sebab-sebabnya, kerana didalam filem tersebut telah mengimbaskan kembali kegiatan celaka DAP yang terlibat pencetusnya PERISTIWA 13 MEI.

Oleh kerana itu Bapak pencetus peristiwa tersebut iaitu Lim Kit Siang khuatir masyarakat Melayu akan terbakar api kemarahan kembali terhadapnya dan juga kepada bangsa Cina di Malaysia ini. Hanya Melayu dalam PAS dan Melayu dalam PKR sahaja yang buta semua punca peristiwa hitan yang berlaku pada 13 Mei 1969. Bagi Melayu Umno ianya tetap terpahat dalam ingatan. Itu satu dari punca dan Pimpinan DAP Pulau Pinang ingin tunjukkan kuasa mereka. Maka dilain kali banyak lagi yang akan diharamkan oleh mereka.

Mungkin diantara seperti lagu negaraku juga akan diharamkan dimainkan di Pulau Pinang kerana kerajaan yang mentadbir adalah DAP, berikut akan diharamkan juga kibaran jalur gemilang dan akhir sekali diharamkan orang Melayu masuk Pulau Pinang amacam Tuan-tuan POWER TAK DAP ini nanti?
Saksikan video dibawah ini dan dengar dengan teliti...

Menteri BN Yang Wajib Dikencing

Menteri BN Yang Wajib Dikencing
Menteri BN ini wajib dikencing..kerana tidak faham akan kedudukannya sendiri didalam kerajaan. P. Waytha Moorthy didesak supaya meletak jawatan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri kerana gagal memahami kedudukannya dalam pentedbiran kerajaan.

Exco Pergerakan Pemuda Umno Datuk Sohaimi Shahadan berkata Waytha Moorthy tidak sepatutnya membuat kenyataan yang megikut emosi seolah-olah beliau masih lagi seorang pemimpin anggota badan bukan kerajaan.

"Kalau hendak jadi hero, beliau kena lepaskan jawatan. Ini soal jenayah, bukan boleh main-main mahu hentam keromo. Sebelum keluarkan kenyataan harus dikaji terlebih dahulu kenapa pihak polis bertindak demikian? Kaji sebab musababnya..

"Polis ada Prosedur Standard Operasi (SOP) mereka dalam menjalankan tugas serta memerangi penjenayah dan mereka ada maklumat lengkap dan ini bukan lah kejadian pertama yang berlaku, Pemuda mendesak kalau mau jadi hero elok lah lepaskan jawatan yang disandangnya sekarang ini. Duduklah diluar dan berkokoklah semahu-mahunya.

Barua Punya Worang

Barua punya worang..tak tau balas budi banyak cilaka punya hindraf. Sendiri punya bangsa tak mau jaga..lagi mulut banyak besar mau jaga worang punya kerja. Lu mau jadi Hindraf punya hero ka?



Barua Punya Worang


Barua Punya Worang
Barua Punya Worang
Anda mahu POWER? ok kalau mahu klik >> CATUABA<<


CATUABA

CATUABA
Perkenalkan sesuatu yang berupaya membantu masalah tenaga anda. Ramai dikalangan kita berasa kan kurang semangat apabila badan kita keletihan saban hari menghadapi segala tugas yang kita kerjakan. Badan akan berasa kepenatan yang teramat sangat setelah kita habis berkerja, lebih terasa lagi apabila sudah berada dirumah dan selepas mandi dan makan kita sudah hilang mood dan mata mula terasa mengantuk.


CATUABA
Perkara ini sama saja diantara suami dan isteri. Tahukah anda kebahagian suami isteri dalam kajian yang dibuat 50% bermula ditempat tidur. Adakah setelah kelitihan kedua-duanya terus tidur dan esuk bangun pagi kebahagian itu dirasai? tentu tidak ya tuan dan puan..kerana tanpa rutin hubungan kelamin kita terlepas oleh kerana keletihan yang saban hari kita alami tanpa kita ada makanan kesihatan tambahan untuk tenaga. CATUABA mampu mengembalikan kebahagian intim suami isteri. Untuk penerangan yang lebih lengkap berkenaan produk CATUABA anda klik >>DISINI<<

Lucu Ke Tidak

Lucu ke tidak? dalam sebuk-sebuk nak jadi hero untuk membela penjenayah dapat pula ugutan bunuh dari penjenayah ekekeke...lawok tahap gaban ni..ada juga peguam yang nak cari makan dan publisiti dengan bermacam-macam gaya.


Lucu Ke Tidak
Apa tak lucunya? bila dapat ugutan kononnya kerana nak membela 5 penjenayah yang ditembak mati oleh pasukan polis... dengan alasan bahawa pihak polis salah guna kuasa @ kejam...dah tu nak buat report pada polis tentang ugutan tersebut dan tunjukkan bukti dapat peluru hidup yang entah mungkin darimana peluru tersebut diperolehi..!!

Itulah yang dikatakan lucu..dah tuduh polis kejam dan sebagainya, septutnya buatlah report pada askar ke..pada komunis ke..biar mereka tembak je.. polis yang dikatakan salah guna kuasa dan kejam itu...!! barulah betul. Kalau benar peluru itu datangnya dari ugutan tersebut..aku nasihatkan ko telan...je..jang oiii...!! habis cerita tutup kesah.
Mahu tambah power klik link ini

Kalimah ALLAH

Kalimah ALLAH
Kalimah ALLAH tetap terpelihara. Keputusan mahkamah sememangnya sudah dijangka...kerana undang yang ada megikut perlembagaan yang sedia ada yang tidak pernah dipinda. Inilah kelebihan Barisan Nasional yang mentadbir negara sejak dari dulu sehingga kini. Kalau Malaysia ini ditadbir oleh Pakatan Rakyat (PR) segala-galanya mereka akan ubah. Dari segala sudut dan berbagai lagi cara seperti negara berdaulat sistem beraja perlembagaan akan ditukar kepada Republik, kesamaan sama rata dan tiada lagi keistimewaan kepada bangsa Melayu dan Peribumi.

Keputusan yang dibuat oleh tiga panel hakim diketuai oleh Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakin Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf. Oleh itu masyarakat Islam dinegara ini jagailah peraturan, adab Islam dan hukum Islam supaya jangan kita sendiri cemarkan.

Polis Bertindak Salah

Polis Bertindak SalahPihak Polis bertindak salah tidak mengikut kehendak Pembangkang @ PR. Sememang jelas RACIST nya Parti DAP Chauvenist ini dan patutlah ketika melancarkan kempen dahulu Nurul Izzah juga telah menyatakan akan mengurangkan anggota Polis di Malaaysia ini. Rupanya mereka PR ini ada sebab-sebab tertentu. Anggota Polis Malaysia serba tak kena dimata pembangkang di Malaysia ini.

Penang, 5 penjenayah ditembak mati setelas berbals tembak dengan polis. Tahniah kerana dapat menumpaskan penjenayah upahan. Yang teramat peliknya DAP cuba jadi wira kepada kelima-lima penjenayah ini dengan cara :
a) Suruh kaum India dan ahli keluarga penjenayah tersebut yang telah mati dan tunjuk rasa tak puas hati pada polis.
b) Mengajar/draf  laporan polis mendakwa polis bertindak kejam.
c) Menyeru orang-orang India keluar beramai-ramai ikut mayat penjenayah tersebut dan jadikan mereka sebagai WIRA.
d) Menggesa NGO lain termasuk bar council/suhakan/hindraf kutuk polis.

PERSOLANNYA:
a) Yang mati itu penjenayah..adakah mereka ini ahli kepada persatuan penjenayah terbesar di Malaysia yang tak pasal-pasal jatuh simpati?
b) YB Rayes di Penang yang ajar keluarga penjenayah buat repot polis tak puas hati. Siapa dia ni? keluarga gengster 04 ke atau 36 atau 08 India?
c) Jika sesuatu kejadian polis bertindak lambat hebuh...bising..tapi bila polis menyabung nyawa berbalas tembak tetiba je..Tim Menteri Ketua Hindraf/wakil-wakil rakyat DAP dan Pakatan muncul dengan gaya nak jadi jaguh untuk tunjuk simpati kepada penjenayah dan kata polis berbagai-bagai.

Pssstt..aku nak tanya ISA dah tiada ni aktanya pula ditukar berani korang yer?!!

Walaupun lama masih tetap hot

Walaupun lama masih tetap hotWalaupun lama tapi masih hot. Ini bukan penulis yang kata dan tidak juga ustaz Nasha kata. Tentu ramai yang telah mendengar dan melihat ucapan beliau didalam sebuah video..ketika selepas beliau dipecat dari menjadi ahli Majlis Syura Pas. Dalam ceremah tersebut juga ustaz Nasha..walaupun tidak menamakan individu berkenaan tapi, semua orang tahun siapa yang beliau maksudkan.

Ustaz Nasha juga mengulang ungkapan kata individu itu? dan mempertikakannya, yang bunynya "ada kah orang yang hendak mencarai perdamaian dan mengeratkan lagi perpaduan..orang itu hendak diludah oleh individu tersebut.. Gambar diatas rasanya bertepatan dari tingkah l;aku Nik Aziz kerana telah melucutkan Ustaz Nasha dari menjadi ahli Majlis Syura Pas. Tanpa memanggil Ustaz Nasha diberi penjelasan terlebih dahulu, dengan serta merta dipecat selepas itu baru diberi surat tunjuk sebab. Jelaslah Nik Aziz menganggap segala kuasa dalam Pas mutlak hanya untuk dirinya.

Makbul dah doa pecah perut

Makbul dah doa pecah perutMakbul dah doa pecah perut yang diminta oleh Pas selama ini. Bukanlah niat penulis berbangga dengan tragidi yang mengguris hati ini, terutamanya ianya telah melibatkan saudara Islam kita. Kita kena ambil ikhtibar dari kejadian ini. Doa adalah senjata orang mukmin...jadi tidak elok dari segi akal dan akhlak memimta sesama islam itu ditimpa bala. Allah maha kaya dan adil..semuanya dipertontonkan kepada kita sekarang ini;

Dalam pada itu, pihak berkuasa perlu mengambil dan mempergiatkan usaha membenteras segala kejadian penyeludupan bahan-bahan api, seperti senjata api dan juga bahan letupan. Kita masih ingat kejadian sewaktu Mahkamah membuat keputusan tentang perbicaraan Anwar Ibrahim juga terdapat bahan letupan ditempat tersebut sewaktu orang ramai sedang menunggu keputusan mahkamah.

Janganlah nanti negara kita Malaysia ditakuti oleh pelncung asing hendak berkunjung kemari, kerana kita sudah meniru ala-ala style Thailand gitu..

DAH BERJUTA

Betul ke? kedua-dua perkara ini...!!


DAH BERJUTA


SELAMAT HARI RAYA

S sebagai menghargai kepada pengunjung-pengujung serta pembaca blog KBE yang beragama Islam, saya penulis blog KBE dengan ikhlas dan rasa rendah diri memohon maaf sekiranya terdapat segala terbitan yang keluar dari blog ini banyak yang tidak berkenan dan meyinggung perasaan para pembaca sekaliannya. Tak lupa juga di ucapkan kepada para admin blog rakan-rakan blogger yang memberi pautan blog KBE didalam blog anda, di ucapkan "Selamat Hari Raya Dan Maaf Zahir Batin".

Adalah amat dikesalkan kerana telah lama saya tidak up-grade blog kerana kesibukan beberapa perkara yang tidak dapat di elakkan - diharap dengan beberapa pautan yang ada didalam blog KBE ini menjadi penawar kepada para pengunjung sekaliannya. Sekali lagi di ucapkan "SELAMAT HARI  RAYA, MAAF ZAHIR BATIN"

SELAMAT HARI RAYA


Nik Aziz Tidak Menghormati Bulan Ramdhan

Nik Aziz tidak menghormati bulan Ramadhan!!! Apa hukumnya orang buat fitnah dan juga hukum orang yang percaya dengan fitnah tersebut? Hanya Allah sahaja yang maha mengetahui. Bagi mereka-mereka yang dah terminum air kaki Nik Aziz akan percaya bulat-bulat segala fitnah yang disampaikan oleh Nik Aziz dalam ceramahnya di PRK Besut.

Nik Aziz Tidak Menghormati Bulan Ramadhan
Dalam ceramah tersebut Nik Aziz menyatakan bahawa beliau dihalang daripada menunaikan sembahyang  disebuah masjid. Bagi manusia yang berfikiran waras walau dikerat empat sekali pun mereka tidak akan percaya dengan fitnah Nik Aziz ini. Satu dalil yang mudah untuk kita semua menilaikannya. Jawatankuasa masjid atau surau sudah pasti terdirinya dari orang yang beragama Islam. Apakah AJK Masjid atau Surau ini tidak tahu hukum? sehingga sanggup menghalang sesiapa sahaja yang ingin menunaikan sembahyang didalamnya..!!


Nik Aziz Tidak Menghormati Bulan Ramadhan


Nik Aziz memang 'biadap dan celako' beliau sebenarnya tidak dihalang untuk bersembahyang cuma diberi tahu sahaja agar tidak membuat ceramah politik didalam masjid tersebut. Agaknya Nik Aziz ni..nak buat masjid dinegeri-negeri lain macam masjid di negeri Kelantan boleh buat sesuka hati..sampai boleh berkhutbah politik didalam masjid. Itulah hakikatnya kalau dah terbiasa dengan amalan yang dibawanya selama ini terbawa-bawa sampai ke usia tua. Lihatlah Nik Aziz mencemar kesucian Ramadhan dalam ceramahnya di PRK Besut

Pssstt..auww gapoh lah dio nih?

Rakan Blog K.B.E