55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Dah Berapa Juta Saman Dikumpulkan?

Dah Berapa Juta Saman No Plat Dikumpulkan? Nasiblah kepada yang dah pun terkena tu...!! yang belum kena lagi tu sabar-sabar lah yer..tunggu giliran, sebab dikhabarkan operasi keatas no plat diberhentikan buat sementara waktu.... tak caya klik sini 


 

Save Telor Kerana Tersepit

Tak perlu tulis panjang berjela-jela, Mungkin ada sorang atau dua yang terkejut dengan keputusan mesyuarat PAS Pusat Tapi umum sudah mngetahui sebelum PAS Pusat bermesyuarat dan keputusan yang akan dikeluarkan dari pihak mereka.

Kalau ada yang masih tidak faham lihatlah gambar telah menceritakan keadaan yang sebenar yang dialami oleh ahlul-ahlul PAS ini

Save Telor Kerana TersepitMasih ada lagi yang tidak faham? Ok sila lihat di bawah ini,

DAP ada 15 kerusi
PKR ada 13 kerusi
Lompat dua orang dari PAS, menjadikan 30 kerusi yang menyokong Jijah si nyonya kipas untuk mengganti TS Khalid sebagi MB Selangor mengatasi sokongan kepada Khalid yang tinggal 28 sokongan sahaja.

PKR tidak perlukan sokong lagi dari PAS. Oleh itu mahu tidak mahu PAS terpaksa tebalkan muka dan entah ditampal dengan kulit apa kita tak pasti, terpaksa buat U-TURN menyatakan sokongan terhadap si nyonya kipas untuk calon MB Selangor yang baru. PAS takut terpinggir dari Pakatan Haram yang lansung tidak pernah berdaftar ini...!!

Keputusan Majlis Syura Ulama Pas kini mereka letakkan dipunggung sebagai perisai bagi mengelak selalu terkena liwat..!! Jelas Majlis Syuara Ulama dalam PAS kini sudah jadi sampah dan HAMPAS oleh PAS Pusat yang rata-ratanya pro kepada Pak Ketum.

NO HAL MAN..!!

Jika status gender nya famale menyebabkab PAS tidak setuju Wan Azizzah jadi MB, ini bukanlah masalah besar pada Pak Ketum..tukar je jantina Kak Jijah tu kan mudah..kan..kan..!!

NO HAL MAN
SIAPA SETUU?

SYABAS KEPADA IRAN

Syabas Kepada Iran - Iran dengan berani menyatakan secara terang-terangan bahawa mereka memberikan teknologi kepada Hamas. Iran memindahkan sistem pertahanan udara ke Gaza untuk melindungi terhadap serangan Israel... tidak seperti pemimpin-pemimpin Arab yang lain yang kita lihat mereka semua mengambil sikap hanya lihat, dengar dan berdiam diri.

Pemimpin-pemimpin negara Arab yang lain nak kita kata mereka ini takut tidak mungkin...tapi kalau kita katakan mereka ini, berasa malu agaknya itu mungkin tepat..!! Hanya Raja Arab Saudi baru bersuara mengutuk serangan udara Israel yang banyak mengorbankan orang awam.

Walaupun negara-negara Arab tiada berani menyatakan sokongan secara terbuka teradap negara Palestin dan rakyatnya, adalah kita harapkan pemimpin-pemimpin ini telah menyalurkan segala bantuan mereka secara senyap terhadap Palestin.

Kembali kita dengan negara Iran, wlaupunpun mereka berfahaman Syiah dan berbeza fahaman agama dengan Palestin yang berfahaman Syunnah demi berasa simpati dan sikap peri kemanusiaan, Iran sanggup berbuat sesuatu untuk menyelamatkan negara Palestin dan rakyatnya dari serangan rejim zionis.

SYABAS KEPADA IRAN
ASAP YANG TERPANCAR DARI TEMBAKAN ROKET DARI GAZA KE ISRAEL
Sikap berani Iran ini sepatutnya dicontohi oleh semua negara Arab dan juga pemimpimpin-pemimpin Islam di Malaysia ini, yang kononnya mereka melaungkan bahawa mereka ini memperjuangankan kepimpinan secara Islam dan mereka juga menyatakan mereka ini parti Islam... tapi Islamkah pemimpin ini yang menghalalkan darah sesama saudara Islam mereka yang yang lain?!! ( Ini terkandung dalam sebuah amanat sesat oleh pemimpin yang mengatakankan kepimpinan mereka adalah secara islam, yang sehingga kini amanat songsang dari pemimpin tersebut tidak pernah ditarik balik sehingga kini..)
KEMBALI KITA KEPADA GAZA
Hamas mampu menembak peluru berpandu ke Israel kerana Taheran menyediakan teknologi senjata kepada kumpulan militan untuk mempertahankan dirinya daripada serangan Israel, kata seorang pegawai kanan Iran.

Para pegawai dari revolusi Pengawal berkuasa Iran telah berkata pada masa lalu bahawa Fajr-5 peluru berpandu adalah sebahagian senjata untuk Hamas di Gaza. Teknologi yang dibekalkan oleh Iran dan dikeluarkan dalam negara tanpa perlu penghantaran lansung.

"Peluru berpandu rintangan  Palestin adalah nikmat pemindahan teknologi" Setiausaha majlis kecerdikan kesesuaian, Mohsen Rezaei, dipetik sebagai berkata oleh Al-Alam, saluran Arab televisyen kerajaan Iran. "Kita perlu memindahkan teknologi pertahanan dan ketenteraan kepada Palestin supaya mereka boleh membina senjata di bawah sekatan dan mempertahankan diri mereka sendiri", katanya.

Hamas telah menembak lebih dari 3,200 roket ke Israel semasa dalam konflik ini, dengan beratus-ratus darinya dipintas oleh sistem pertahanan Iron Dome Israel dan banyak peluru berpandu tersebut mendarat dikawasan terbuka jauh dari bandar-bandar.

Israel, yang melancarkan operasi ketenteraan di Gaza pada 8 Julai untuk membendung api roket dan memusnahkan rangkaian terowong bertujuan untuk menyusup masuk kedalam Israel, telah menjalankan lebih daripada 4,600 serangan udara di seluruh kawasan tepi pantai yang sesak. Lebih daripada 1,880 penduduk Palestin terbunuh dalam pertempuran. Israel berkata beratus-ratus mereka adalah pejuang Hamus...namun sebaliknya adalah orang awam.

Rezaei, bekas ketua komander Pengawal Revolusi, telah menghubungi Presiden Hassan Rouhani, memintanya menyediakan sistem pertahanan udara kepada Hamas untuk menangkis dan menyerang pesawat Israel. Beliau juga berkata, Hamas harus menggali terowong untuk digunakan sebagai tempat perlindungan untuk melindungi penduduk Gaza daripada serangan Israel.

"Saya diminta Rouhani untuk menyediakan sistem pertahanan udara ke Gaza supaya Palestin boleh mempertahankan diri mereka dari serangan jet pejuang", katanya, sambil menambah bahawa Iran tidak gentar untuk mengisytiharkan sokongan ketenteraan kepada Hamas.

Nantikan sambungan ini akan di upgrade kan
Sumber: dari cak cilut at at, jangan tanya daripada mana aku dapat..!!

Sebagai yang dijanjikan, sambungan dari artikel diatas

"Amerika baru-baru ini telah meluluskan kira-kira $300 juta untuk mengukuhkan (Israel) Iron Dome. Anda harus menyediakan sistem pertahanan kepada rakyat Palestin untuk dapat mempertahankan rakyat mereka dari pengeboman udara", katanya dalam rayuan itu kepada Rouhani.

Rezaei juga menggesa Hamas untuk menangkap tentera Israel untuk menggunakannya sebagai cip tawar-menawar dalam peperangan menentang Israel. Cara mereka yang ditangkap adalah tempat untuk melemahkan Israel. Sekiranya ada dua, tiga askar yang ditangkap, semua zionis akan menyerah diri", katanya.

Razaei berkata, matlamat Israel dalam perang yang sedang berlansung adalah untuk melucutkan senjata Hamas dan memusnahkan kuasa peluru berpandu, tetapi bahawa ia telah gagal untuk berbuat demikian walaupun menemui dan memusnahkan beberapa terowong bawah tanah.

"Rejim zionis mereampas bebera terowong tetapi mereka tidak boleh membajak keseluruhan Semenanjung Gaza. Kemudahan senjata yang dihasilkan tetap utuh", katanya.

Komander Pengawal Iran berkata dengan lantang Palestin (Hamas) dapat mempertahankan diri dengan peluru berpandu, terima kasih dengan sokongan Iran.

Pemimpin Agung Ayatollah Ali Khamanei, yang mempunyai kata putus mengenai semua perkara di negeri Iran, menyeru umat Islam di seluruh dunia pada minggu lepas untuk membantu rakyat Palestin di Tebing Barat dan Gaza untuk mempertahankan diri mereka terhadap Israel.

Iran penyokong Hamas, tidak mengiktiraf Israel dan menyokong kumpulan-kumpulan anti Israel militan seperti Hamas Hizbullah Lubnan.

EMAIL SENDER FASTER AND EASY

Email sender faster and easy - Adakah anda yang ingin mengirim email dengan hanya satu klik dan email terkirim sehingga 50,000 sekali gus? dan juga kepada anda yang ingin promosikan segala apa jua produk kepada mereka-mereka yang diluar sana, disini ada sistemnya. Selain itu, anda juga berpeluang secara tidak lansung boleh menjanakan pendapatan anda yang lumayan dengan sistem ini. Berminat? klik >DI-SINI<

Email Sender Faster And Easy
MUDAH DAN CEPAT



kepala lembu Adun Seri Delima, R.S.N. Rayer




Joget serupa pandikuti banyak joke ini worang. Rayer mesti kenal sapa ini worang, di punya joget betul-betul serupa pandikuti langsung tarak serupa Umno punya joget...ayoyo..nalarkia ammmaakkk

Nak Berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan

Nak berambus Tak Perlu Nak Ugut Silakan
Aku dah cukup meluat dengan kerenah Cina yang ada dalam Malaysia ini, sudah rasa geram yang teramat sangat. Cuma satu perkara sahaja yang bangsa ini inginkan iaitu 'kuasa' lain pada itu mereka sudah punya segala-segalanya.

Bab ekonomi kalau ada bangsa-bangsa lain boleh melebehi tahap apa yang Cina di Malaysia ini perolehi, aku memang respek. Bukan tujuan iri hati atas segala apa yang mereka perolehi kerana, bangsa Cina ini sememangnya mereka kuat berusaha, dalam bidang apajua pun mereka tetap dihadapan lebih-lebih lagi dalam bidang perniagaan.

Sikap kerjasama mereka teramat kuat, boleh membantu antara satu sama lain. Tiada perasaan iri hati sesama mereka walaupun berniaga bersebelahan. Tak pernah kita dengan Cina berbomoh-bomoh untuk menjatuhkan perniagaan sesama bangsa mereka. Didalam masyarakat mereka banyak wujudnya persatuan dan persatuan ini untuk membantu sesama mereka tanpa kira apa fahaman yang penting bangsa mereka (Cina).

Sepatutnya orang Melayu semua tahu akan perkara ini dan dijadikan ikutan serta panduan, tapi malang sebaliknya...!! Dah...lah, aku bukan nak puji Cina tapi nak bagi korang semua lihat dan tahu, kalau-kalau ada bangsa melayu yang nak merubah dari keadaan sekarang kepada yang lebih baik dari apa yang Cina ini lakukan.

Berbalik kita kepada perkara perenggan pertama diatas...ini suara aku, suara korang semua dan suara kerajaan itu aku tak tahu. Kalau Cina MCA hendak 'berambus' jika Umno sokong hudud, berambus aje..lah tak perlu nak ugut-ugut. Kalau MCA berani silakan dan aku rasa bagi Umno bagaikan orang mengantuk disurung bantal, pucuk di cita, ulam pun tiba.

Semuanya akan jadi senang yang teramat sangat, tak perlu sentiasa mencabut duri-duri yang sentiasa tertusuk didalam daging.
MCA, lu siapa mau ugut BN. Kerusi lu ada 7 lagi itu 3 kerusi menang orang Melayu yang sokong. Lagi berani mau ugut BN mau keluar, kalau Umno sokong 'hudud'
Selama ini MCA ada buat kerja ke? bersungguh-sungguh sangat ke mereka melobi kaum Cina untuk sokong BN? Ada ke mereka (MCA) support gila-gila untuk BN, sanggup bekorban untuk BN..!!
MCA cakap saja lebih...mana ada  buat kerja..!! seolah-olah sengaja memberi laluan kepada DAP menguasai pemikiran kaum Cina...pilihanraya lepas jadi bukti, MCA banyak bergoyang kaki melepak..macam tak ada kerja nak buat, macam sengaja nak sabotaj BN dan memberikan DAP all out turun padang raih sokongan Cina Semua kena 'Tsunami Cina'
Cina Tetap Cina. walau dimana mereka berada, pernah juga terjadi di Australia. Negara orang mereka nak buat macam negara sendiri. Cina berada dalam Barisan Nasional, Cina berada dalam Pakatan Rakyat ego mereka tetap sama.

Anda tidak perasan ke? sikap kafir harbi ini? Umno jelas sokong Kelantan laksanakan hudud yang MCA ini nak ugut apa pasal? yang DAP pula ugut Pas apa pasal? hudud hanya untuk yang beragama Islam, yang DAP dan MCA ini mereka berasa ugama mereka Islam ke?

Satu perkara yang aku tiada jawapan, goyahkah atau sukarkah Umno jika MCA keluar dari BN? dan kepada PAS pula beranikah bersuara suruh DAP keluar dari Pakatan Rakyat? atau PAS itu sendiri yang keluar dari Pakatan membuktikan bahawa mereka tetap hendak laksanakan hudud di Kelantan...!!

Siapa Jenis Haram Jadah Ini?

Siapa Jenis Haram Jadah Ini? - Se-ekor kerbau membawa lumpur habis semua terpalit. Jika benar perkara ini berlaku, semoga ada pihak-pihak individu atau sesipa sahaja membawa perkara ini kemuka pengadilan. Supaya individu berkenaan dapat dibicarakan, supaya jangan kerana 'kerbau balau' ini yang membawa lumpur, habis semua terpalit. Nak lihat bukti dengan jelas klik [di-sini]
Siapa Jenis Haram Jadah Ini?
 

Cubadak Oh Cubadak

Cubadak Oh Cubadak kenapa kau nak kena roboh, macamana aku tak kena roboh, Datuk Bandar nya macam badak sumbu... ish...ish tak sedap betullah senikata lagu gubahan dari Bangau Oh bangau ni...jelaslah aku ini bukanlah seorang pengarang ataupun pengubah lagu..

Apa yang dikesalkan disini ialah, pada tahun 2006 penduduk di Kampung Cubadak seramai 348 keluarga, kita jangan sebut apa bangsa mereka apa yang pastinya mereka ini semua 'MANUSIA' sekarang tahun 2014, Datuk Bandar sekarang pun 'MANUSIA' juga. Apakah sesama manusia tiada bahasa atau perkataan untuk berintraksi?

Apakah sesama manuisa tidak boleh berunding, apakah jenis sesama manusia ini tiada sebarang perasaan? Jika Datuk Bandar sorang boleh roboh rumah penduduk yang ramai...apakah penduduk yang ramai tidak boleh robohkan rumah Datuk Bandar yang sorang...!! keh..keh ini bukan hasutan tapi hanya 'kiasan' kalau manusia mesti dia faham.

Cubadak Oh Cubadak
Satu memorandum akan dihantar kepada Yang diPertuan Agong dan juga Perdana Menteri sekiranya Dewan Bandaraya Kuala lumpur (DBKL) bertegas. Memorandum yang akan dihantar itu sebagai menunjukkan tanda kemarahan penduduk terhadap kenyataan datuk bandar yang tetap akan melakukan perobohan walaupun rayuan dikemukakan di mahkamah Tinggi.
"Memorandum ini cara yang pertama, keduanya kita akan hantar memorandum kepada Menteri (Wilayah Persekutuan), Perdana Menteri dan Yang di-Pertuan Agung sekiranya tuntutan penduduk Cubadak tidak didengar.
Ahmad Zamri memorandum yang dihantar pada Isnin juga menuntut supaya Datuk Ahmad Phesal Talib menghentikan aktiviti perobohan sehingga tamatnya tempoh injunksi pada 26 Jun nanti.
Selain itu katanya, ia adalah sebagai menuntut supaya datuk bandar berunding dengan penduduk kampung sebelum boleh melakukan sebarang tindakan ke atas rumah penduduk Kampung Melayu itu. Seterusnya sila baca jangan jadi badak sumbu!!
 Yang diatas tu hal terbaru, dan yang ini pula hal yang cukup lama. Kampung Cubadak yang dibuka oleh orang Melayu pada tahun 1880-an, terletak berhampiran dengan Kuala Lumpur. Jawatankuasa bertindak tela menghantar memorandum kapada Perdana Menteri Malaysia, Masa itu Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 16 April 2006. salinan memorandum tersebut juga dihantar kepada Datuk Seri Najib semasa itu merangkap Timbalan Perdana Menteri dan sekarang dan jadi Menteri 1Malaysia...1Malaysia..1Malaysia aiii..datuk Seri nak duduk sorang je ke dalam Malaysia ni?!!!

Sepatutnya perkara ini tidak timbul lagi dimasa ini...maksudnya dah lama selesai...memang akta tanah negara sudah dipinda, kerajaan berhak mengambil tanah rakyat Malaysia dimana-mana jua dengan alasan untuk pembangunan.

Bila disebut 'pembangunan' rakyat tidak berhak menghalang, cuma boleh dibawa ke Mahkamah jika tidak berpuas hati dengan pampasan yang dibayar oleh pihak kerajaan. Jadi rakyat Malaysia kena akur...

Cubadak Oh Cubadak
Tapi bagaimana pula, pemilik tanah dan penduduk tidak mendapat maklumat yang lengkap mengenai urusan pengambilan tanah dan perlaksanaan projek dan hanya tahu mengenai notis penerangan pengambilan tanah ditampal pada pokok dan dinding di Kampung Cubadak ini. Tapi ini cerita lama weh...2005

Dengan cerita lama juga jika di wartakan Kampung Cubadak termasuk dalam senarai kampung tradisonal dalam Pelan Struktur Kuala Lumpur 2020, mungkin tidak terjadi seperti krisis sekarang. Kerajaan Malaysia mengiktiraf hak bumiputra..adakah ini keistimewaan hak bumiputra itu?

Meh lah korang baca disini Ini kesah dari tahun 2005 wooo!!

MH370 Kapten Zaharie Suspek Utama

Kapten Zaharie Suspek Utama - Shah Alam: Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Shah kini kembali dianggap sebagai suspek utama dalam insiden kehilangan penerbangan itu. Menurut laporan berita The Sunday Times, siasatan jenayah tidak menolak kemungkinan pesawat itu hilang akibat kegagalan mekanikal atau keganasan dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berpandangan jika ia melibatkan tindakan manusia, suspek utama ialah juruterbang.

MH370 Kapten Zaharie Suspek Utama

Laporan itu turut menyatakan bahawa Polis Cawangan Khas Malaysia kini memberi tumpuan siasatan ke atas Kapten Zaharie, 53, selepas pemeriksaan perisikan gagal menyokong sebarang syak wasangka terhadap individu lain.

Sehingga hari ini punca kehilangan pesawat tersebut  masih belum ditentukan. The Sunday Times melaporkan bahawa polis sudah menemubual lebih 170 orang dan mendapati Kapten Zaharie, seorang yang periang, suka kepada gadjet dan selalu membuat posting didalam media sosial serta tidak membuat sebarang komitmen sosial atau kerja dimasa depan.

Ia berbeza dengan pelbagai perancangan yang dibuat oleh pembantu pilot, Farq Hamid anak kapal pesawat itu, lapor The sunday Times.

Kapten Zaharie menjadi fokas pada awal kejadian kehilangan pesawat itu apabila simulator penerbangan ditemui dirumahnya yang mengandungi "rehearsal" pesawat sejauh lautan Hindi atau mendarat di sebuah pulau dengan landasan yang pendek.

Fail simulator tersebut didapati telah dipadam, namun berjaya ditemui kembali oleh pakar-pakar yang menyiasatnya.

Bekas rakan sekerjanya berkata, Zaharie gembira menerbangkan Boeing 777 sehingga beliau sanggup menghabiskan masa cutinya dengan membina simulator penerbangan pesawat itu dirumah. Zaharie hidup selesa dipinggir bandar Kuala Lumpur dan tinggal bersama tiga orang anak serta seorang cucu berusia lima tahun, timbul dakwaan mengatakan rumahtangganya mulai retak.

Bagaimanapun perkara itu telah dinafikan oleh keluarga Zaharie. Saudara-mara dan rakan-rakan juruterbang itu menegaskan mempertahankan beliau daripada sebarang spekulasi dan khabar angin.

Sementara itu, anak perempuan Zaharie, Aishah, mengutuk spekulasi mengenai bapanya dan menyifatkannya sebagai 'pembohongan'. Abang iparnya, Asuad Khan berkata dakwaan yang dilemparkan terhadap Zaharie mengenai kehidupan peribadi dan aktiviti-aktiviti profesional adalah tidak benar.

Asuad juga, menafikan bahawa kapten itu boleh menjalankan misi membunuh diri dan mendakwa pihak berkuasa mungkin menggunakan Zaharie sebagai kambing hitam.

Operasi PATI temui remaja OKU dikurung, kurus kering

Remaja lalaki OKU berusia 15 itu berda dalam keadaan baik dan doktor masih dalam proses mengenalpasti bentuk kecacatan yang dialami - Foto BERNAMA 
Anda boleh liat berita penuh di-sini

Admin blog tidak mahu komen apa-apa, anda lihatla sendiri video ini dalam Operasi PATI seorang remaja OKU berusia 15 tahun ditemui. InsyaAllah derita yang ditanggungi olehnya akan terbela setelah ianya ditemui. Amin

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula
Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula. Tapi korang semua tengoklah betapa dah terlampau sikap bangsa Cina di Malaysia ini. Sudah berani mempertikaikan hak bumiputra, sudah berani mempertikaikan laungan azan, sudah berani mempertikaikan dan tidak menghormati sistem beraja yang termaktub didalam perlembagaan negara.

Cina DAP, sememangnya tidak sebulu dalam apa jua dengan kita semua, kerana idealogi mereka yang membuatkan sikap mereka begitu. Kalau dah dasar Cina, memang Cina lah juga. Apa yang nak kita perhatikan sekarang ialah sikap Cina-Cina MCA dan GERAKAN yang berada dalam komponen Barisan Nasional BN.

Selepas keputusan PRU-13, calon-calon dari MCA dan GERAKAN menerima kekalahan yang paling teruk dalam sejarah. Tapi Alhamdulillah, BN tetap juga berjaya mentadbir negara kita Malaysia dan pada PRU-13 itu BN berjaya mendapatkan kembali negeri Kedah yang sebelum itu di tadbir oleh Pakatan Haram @ PR.

Semasa untuk membentuk kabinet di Parlimen, siang-siang dan awal-awal lagi MCA telah berkata mereka tidak mahu wakil mereka dilantik. MCA berkata mereka tidak mahu menerima apa-apa jawatan pun didalam kerajaan baru yang dibentuk. Ini disebabkan mereka malu dengan pretasi mereka yang cukup merosot dan paling teruk selepas PRU-13.

Namun sikap setiakawan yang di amalkan oleh Umno, tetap mempelawa calon dari Cina MCA, Gerakan mesti berada didalam kabinet kerajaan yang dibentuk bagi memudahkan urusan pentadbiran negara. MCA tetap menolak dan menarik diri...

Kononnya mereka (MCA) menunjukkan dan membuktikan mereka tetap kota kan apa yang telah kata, 'jika pretasi mereka merosot didalam PRRU-13 mereka sedia menarik diri dari dan tidak mahu berada didalam kabinet kerajaan

Nahhhh....dulu rupa-rupanya punggung MCA yang bercakap...!!! dan sekarang MCA sudah kembali menagih jawatan malah meminta lebih jawatan dalam kabinet untuk ahli mereka. "dasar lidah biawak dan cakap tak serupa bikin".

Timbalan MCA menarik diri dan kemudianya mahu kembali kedalam kabinet, ini disifatkan sebagai membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Ingat mudah ke hendak digugurkan Menteri atau jawatan yang telah disandang oleh wakil-wakil yang ada sekarang...un tuk diserahkan kepada MCA. Memang patut sangat ditanya "apa lagi Cina mahu"?.

Ahli Majlis Tertinggi Umno yang juga Menteri Komunikasi dan multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, bebanan ini ditambah lagi dengan permintaaan terbaru MCA Terengganu mahukan jawatan lebih banyak dalam kabinet untuk parti itu baca disini cakap tak serupa bikin 

Inilah yang dikatakan duri dalam daging, bangsa ini tidak akan berdiam diri sama ada mereka didalam komponen BN ataupun diluar BN, selagi 'kuasa' belum mutlak ditangan mereka, mereka akan buat sehingga berjaya...tapi malangnya orang-orang Melayu itu sendiri masih tak sedar diri. rela diperalatkan.

Lagi satu terserlah kebiadaban yang terlampau dari pemimpin MCA, Gan Ping Siew, meminta Datuk Seri Jamil Khir disingkirkan dari kabinet. Kenyataan haramjadah MCA ini tela dibidas dan ditempelak oleh Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Haziziz Abd Rahman

Tanya Lagi Apa Cina Mahu Nanti Didakwa Akta Hasutan Pula



Ada berani kah MCA sahut saranan ini "bubar MCA pergi masuk DAP".

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani? - BANGI 18 June, Setiausaha Biro Politik Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman mencadangkan agar parti MCA dibubarkan serta merta dan semua ahli-ahli parti itu disarankan menyertai DAP.

Bubar MCA Semua Masuk DAP Ada Berani?Beliau berkata demikian mengulas kenyataan pemimpin MCA Gan Ping Siew yang dilaporkan meminta Datuk Seri Jamil Khir digugurkan dari kabinet

Menurut beliau, identiti Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan bukan negara sekular adalah berdasarkan fakta dari sudut sejarah, kontrak sosial dan perlembagaan.

"Perkara ini (Malaysia Negara Islam) disebut jelas dalam perlembagaan dan juga dalam sejarah negara kita tetapi Gan Ping Siew dilihat cuba putar belit fakta sejarah dan hanya merujuk  tahun 1963 sebagai asal usul kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan.

"MCA ibarat hidup segan, mati tak mahu. Lebih baik bubar dan masuk DAP," katanya lagi kepada wartawan ISMAweb.

TST (tyre sama tube) jangan jadi duri dalam daging. Lu orang sudah bikin Tsunami pada PRU-13

Adakah Orang Ini Dua Wajah?

Adakah Orang Ini Dua Wajah?Adakah Orang Ini Dua Wajah - LONDON June 17, seorang peminat bola sepakEngland yang fanatik menampilkan wajah kapten pasukan kesayangannya Steven Gerrard di belakang kepalanya, lapor Metro UK.

Sementara ramai yang memilih untuk mengecat bendera pasukan kegemaran mereka di pipi sebagai tanda sokongan dalam perlawanan bola sepak Piala Dunia FIFA di Brazil, Kai Ward melalukan sesuatu yang berbaza.

Pemandu teksi dari Bognor Regis itu mencukur kepalanya dengan wajah Gerrard selepas menyaksikan kecaman yang diterima pasukan England setelah tewas kepada Itali dalam perlawanan pertama Piala Dunia pasukan berkenaan.

"orang melihat saya dengan pandangan yang aneh tetapi saya rasa berbaloi jika ia dapat memberikan tanda sokongan nasib baik kepada England. Ada orang yang sukakan penampilan saya ini dan ada juga yang mengatakan ia sangat menakutkan," katanya.

Sementara itu, Ward berkata, dandanan di belakang kepalanya itu dilakukan pendandan rambut terkemuka di Bognor, Daren Terry.

Hebatnya Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara!!!

Hebatnya Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara - Kepada anda semua jika merasakan diri anda orang Melayu, datuk nenek anda orang Melayu, asal bumi anda 'Tanah Melayu' Sekarang ini anda hanya disyorkan bangun pagi pergi kerja, tanggung anak bini makan, bila balik rumah buat amal ibadat. Bila malam tidur, bangun pagi esok kalau masih hidup pergi kerja dan begitulah seterusnya sampai ke hujung hayat.


Hebat Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh Bersuara
Syabas kepada anak Melayu
Jangan bersuara apa-apa, walaupun hati dan perasaan terluka. Jika ada pihak-pihak menyentuh 'Hak' anda sebagai orang Melayu, anda kena diam dan tutup mulut..!! jangan bersuara apatah lagi untuk menentang dan berhujah 'dengan fakta' sekarang ni  fakta dah tak laku, fakta tiada nilai. Yang bernilai wang ringgit dan kuasa.

Jika peringatan ini anda tidak hiraukan, anda masih nak berhujah dengan fakta, fakta tersebut tidak akan menolong anda dari didakwa, apatah lagi jika anda berhujah dengan auta. Nasib anda akan didakwa sekurang-kurangnya dituduh akta hasutan.

Bila anda didapati bersalah - dah sememangnya bersalah karana fakta dah tiada nilai..!!dan anda akan dipenjara, maka anak bini tiada siapa nak jaga. Lain dari bangsa Melayu boleh buat apa saja, boleh cakap apa saja di Malaysia ini, walaupun menggugat kedaulatan raja-raja Melayu, walaupun menjemput penceroboh dari luar bertujuan menggugatkan kedaulantan negara, rasanya boleh, rasanya mereka tiada bersalah, sebabnya itu mungkin dikatan hak asasi..!!

Ini bukan fakta...!!!???? jika perbuatan mereka tersebut dikatakan bersalah, dah lama kita lihat mereka ini didakwa dan dipenjara, tapi ada kah anda lihat mereka didakwa dan dipenjara? mungkin ada sekor dua bajingan anak haram ini kita dengar didakwa tapi tak dipenjara pun..apatah lagi sebagai yang paling ringan iaitu di denda..tak juga anak-anak haram bajingan ini dikenakan tindalakan.

Satu kesah yang masih segar dalam ingatan iaitu tentang pencerobohan di Lahat Datu, pihak polis terkorban di cincang-cincang lumat. Pihak polis terkorban, ramai yang menjanda dan anak jadi yatim. Sia-sia kematian anggota polis ini, kerana pada pandangan anak-anak haram bajingan ini sedap mulut mengatakan polis mati katak.

Banyak lagi, penaja-penaja berguling-guling atas jalanraya, berdemontrasi begitu dan begini sampai kereta polis di terbalik dan dipijak-pijak nyaris pihak polis tersebut kehilangan nyawa. Tiada terseret pun se ekor penaja-penaja ini. Ada mereka didakwa? tiada, memang tiada, sebab mereka bukan Melayu. Kalau penaja tersebut orang Melayu, mereka juga tidak didakwa sebab mereka bukan orang UMNO. Tapi kalau Orang PKR, orang DAP, orang PAS, pemerintah tak dakwa mungkin mereka ada hak istimewa.

Sekarang ini cuba anda lihat nasib bangsa Melayu, iaitu 'Ikatan Muslim Malaysia (Isma) akan didakwa bila-bila masa saja dari sekarang. Kenyataan ini didedahkan sendiri oleh Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Abu Bakar. Sedangkan pertubuhan ini menyuarakan hak orang Melayu, Tanah melayu yang dipertikaikan oleh anak-anak haram bajingan yang merempat di Malaysia sekarang ini dalam kehidupan yang selesa.

Hebat Malaysia Sekarang Melayu Tak Boleh BersuaraMalang bagi pertubuhan ini, kerana di Malaysia mana ada PM Melayu, mana ada Menteri Melayu jadi kenapa nak perjuangkan 'Hak Melayu' pasukan-pasukan keselamatan yang bertumpah darah dari dahulu sampai sekarang mana ada orang Melayu...!!!

Jadi berbaliklah kita dari awal coretan diatas, jika anda orang Melayu tutup mulut walaupun hati terluka. Bangun pagi pergi kerja. Jangan libatkan diri dari dituduh Akta Hasutan sebab anda orang Melayu. Tapi kalau anda rasa anda adalah Cina DAP, Cina PKR, Cina GERAKAN atau Cina MCA boleh buat apa saja..!!

Nak lihat atau nak baca Isma akan didakwa di-sini, tapi ini orang Melayu yang betul-betul ada telor "aku respek pada anak bangsa Melayu yang ada telor ini"

Ada ke orang-orang Melayu atau pemimpin-pemimpin Melayu yang ada telor untuk membela apabila 42 laporan polis telah dibuat terhadap presiden Isma aku tak pastilah pemimpin-pemimpin melayu yang ada di Malaysia ini masih ada telor atau tidak, sebab aku tak pernah tengok..!! Pada semua kalau dah lupa sejarah negara kita ini, carilah didalam google mesti akan jumpa dan satu daripada nya klik lah haaa ini baru 'FAKTA' bukan auta

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru

Alahai Gelinya Hati Aku Bagai Digaru - gedik-gedik..ekeke...gedik-gedik ekeke..!!! itulah tandanya hati aku bagai dicuit-cuit membuatnya terasa geli yang teramat sangat dan terus membuat aku tertawa KAH...KAH...KAH..? biarlah aku gelak sowang-sowang, korang tanak gelak sama tak apa... tapi jangan kata aku dah sasau udah lah...kikiki...hati aku geli lagi...!!

Korang semua tak hendak ketawa bersama aku tak paksa, korang semua langsung tak ketawa aku tak rasa kecewa. Sebabnya yang membaca artikel aku ini datangnya dari puak sebelah 'sinun' atau pun yang sedang membaca ini dah berulangkali tapi masih tak faham ataupun yang membaca artikel ini sedang 'bertenggek atas pagau @ pagar'.

NAK TAHU..BAIKLAH AKU KONGSIKAN, BACA DIBAWAH INI

Dalam aku berblog walking, (kerana itu hobi aku cari pengalaman) tak kiralah blog sebelah 'sini' atau blog sebelah 'sinun' termasuk juga blog atau portal berbahasa Inggeris, aku boleh baca tapi aku tak faham maknnya huhuhu..dan yang blog berbahasa Cina serta India yang ini lagi aku seronok, boleh tengok tak reti baca dan ' I langsung dont know sepatah haram' :(

Maka terjumpalah aku didalam blog tersebut? dengan tajuk yang berbunyi 'Ucapan Terakhir Anwar Ibrahim Di Parlimen Sebelum Dipenjara 5 Tahun' artikel tersebut yang dipost oleh admin blog berkenaan pada March 19, 2014. Artikel tersebut jadi post yang paling popular pulak tu ekekeke...hati aku dah mula geli lagi..!!

Dibawah ini korang boleh klik keratan artikel tersebut dari blog sinun..!! untuk membacanya dengan jelas tapi aku risau pulak mungkin ada yang tak jelas kang, bengang pulak pada aku, jadi aku sukarela 'Kopi O' untuk korang yang sudi nak baca: coretannya...

Ucapan terakhir Anwar Ibrahim di Parlimen sebelum dipenjara - Sedih dan sayu
apabila membaca ucapan perbahasan terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen
sebelum menjalani hukuman penjara selama lima tahun

Bagaimanapun semangat perjuangan politik tidak pernah luntur yang dimiliki Anwar
harus dipuji termasuk juga kesetiaan isterinya, Datin Wan Azizah.

Pada kami, penganiyaan yang dialami Anwar adalah yang paling teruk dalam sejarah
Malaysia dan ia pasti akan terus di ingati sebahagian besar rakyat Malaysia. Di bawah
adalah isi kandungan ucapan perbahasan terakhir Datuk Seri Anwar di Parlimen.

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru
Inilah kononnya teks ucapan Anwar dalam perbahasan terakhir di Parlimen.
Ada ke agak-gaknya korang semua nak percaya keratan tersebut yang dimuat naikkan dalam blog disinun? Kalau korang nak tau, jika aku ini penjilat tegar pada Anwar aku boleh taipkan kata yang lebih sedap lagi untuk mengelirukan orang-orang yang diluar sana yang sememangnya dah bengap dan mudah dipengaruhkan...piiiraahhhhhh.

Mentang-mentanglah kita tak pernah masuk Dewan Parlimen untuk dengar perbahasan ye dan tak pernah pula lihat kertas ucapan atau perbahasan di Parlimen...maka dijual oleh penulis blog sinun nak kelirukan lagi orang-orang yang bangap yang ada diluar sana. Berapalah imbuhan yang dia dapat agaknya?

Dibawah ini keratan posting blog tersebut aku kongsikan pada korang semua tapi jangan tanya apa nama blog berkenaan , tak baiklah kita nak kondemkan orang ye tak? Dengan disokong oleh para pembaca yang bangap, tolol bahalol lagi badigol, artikel tersebut menjadi 'popular post'  ekekekeke..
 

Gelinya Hati Aku Bagai Digaru
FUIYOOO POPULAR POST WOOOOO..!!

Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan

Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan
Syeikh D. Yusuf Al-Qaradhawi
Gelatin Haiwan Termasuk Babi Halal Di Makan Shah Alam- Ulama tersohor dunia Syeikh Dr Yusuf Al-Qaradhawi memberi tahu gelatin haiwan termasuk babi adalah halal digunakan, termasuk didalam produk makanan setelah ianya di 'transformasikan' menjadi bahan lain.

Memetik kenyataan daripada laman rasmi ulama tersebut, beliau menjawab kekeliruan pengguna. terutamanya dari masyarakat Islam berkenaan status halal sesuatu produk yang dicampuri unsur mengelirukan termasuk haiwan tersebut.

"Disana terdapat perkara yang dilupakan oleh banyak pihak iaitu isu 'transformasi' bahan (perubahan zat), Kami berkata: apabila sesutu najis ditransformasikan, ia menjadi suci, iaitu sesuatu bahan itu mungkin pada asalnya 'babi' tetapi ia diambil dan di trasformasikan menjadi sesuatu yang alin - contohnya menjadi sabun.

"Para fiqaha' berkata, contohnya sesuatu perkara seperti tinja dan sebagainya. apabila ia diambil dan dikenakan api serta dinyalakan, maka abunya adalah halal kerana ianya telah menjadi bahan yang lain. Mereka berkata: Jika se ekor anjing masuk ke dalam takung garam dam mati dalam takung garam itu hingga garam memusnahkannya, hingga apabila kamu mencarinya kamu tidak menjumpainya disebabkan anjing itu sendiri telah menjadi garam, maka garam itu boleh digunakan dan dimakan.

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak Lagi

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak dan Karaoke Lagi - KL 2 June 2014, Walaupun dalam masa yang singkat telah berlaku dalam perkahwinan personaliti Abby Abadi dan suami Noor Farhan Che Bakar baik ketika sebelum berkahwin hinggalah di saat menghadapi perpisahan.

Anak Ustazah Mee Segera Rayu Ibu Tidak Melepak LagiHakim Syarie telah menangguhkan kes pasangan ini sehingga 11 June depan sebelum memerintahkan Abby Abady menfailkan satu lagi permohonan bagi mengesahkan terlebih dahulu status yang dibuat Farhan pada Januari lalu.

Ini kerana Abby mendakwa Farhan telah pernah mengeluarkan kata-kata kepada rakannya bahawa mereka sudah bercerai pada Januari lalu. Sementara itu, dalam masa yang sama, anak lelaki sulung Abby, Mohamad Danish Hakim merayu bapa tirinya, Farhan yang di panggil Abi agar kembali bersama ibunya semula.

Menerusi video yang dikongsikan dalam laman Instagram abby, hari ini, Danish menyatakan kerinduan terhadap farhan. Namun video tersebut dipercayai telah dipadam mungkin kerana Danish meminta bapa tirinya supaya tidak mengikut rakan-rakannya berpeleseran dengan melakukan aktiviti karaoke dan mengunjungi cyber pada setiap malam.

"Abang rindu Abi, Abi jangan ikut geng-geng Abi yang pergi karaoke, cyber cafe malam-malam tu, itu semua duniawi. Ala Abi kawinlah dengan mama balik. Apalah dosa mama tu Abi?." antara ungkapan yang diucapkan oleh Danish menerusi video tersebut.

walau video tersebut dipercayai telah dipadam, tetapi pihak kami akan cuba mendapatkan sedutan video bagi memberikan gambaran kepada anda apa yang cuba dilakukan oleh Abby melalui tindakannya memuat naik video tersebut.

Ini kerana ramai yang mempersoalkan tindakan itu kerana ada yang merasakan dia mahu memujuk Farhan untuk kembali kepangkuannya, manakala tidak kurang yang berkata bahawa Abby cuba untuk membuka aib suaminya yang dinikahi tidak sampai setahun itu dan selain itu menggunakan anak nak pancing semula terhadap suami...keh..keh..keh..!!

Kepada Yang Dah Termakan Cadbury


Kepada anda yang dah termakan coklat Cadbury berDNA babi secara tersalah ataupun tidak tahu berkenaan kewujudan unsur babi tersebut. Menurut hukum Islam, mereka "TIDAK BERDOSA" dan seterusnya TIDAK PERLU menukar atau membersihkan darah.

Kepada Yang Dah Termakan Cadbury
Cadbury ini sah tidak halal
Kepada Yang Dah Termakan Cadbury
Klik gambar untuk baca















 Kepada sesiapa yang dah 'ter' atau 'se' makan Cadbury yang ini sendiri mahu ingatlah..!! Jangan main 'HALAL LUN - BALUN'

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk

Kehebatan yang tiada tandingan kepada para remaja di Kelantan, lebih dari 30 orang menghadiri majlis kenduri tersebut..?!! Kepada remaja Kelantan yang lainnya janganlah anda kecewa kerana anda tidak bersama diantara mereka-mereka yang terlibat. Bukan salah ibu mengandung.. mak dan bapak dah ajar dan beri ilmu yang boleh manfaatkan kehidupan, tapi malangnya anda-anda yang terlibat telah tersalah memilih haluan hidup anda sendiri.

Kepada yang lainnya ambillah ikhtibar akan kejadian yang tidak enak kita dengar, apata lagi kepada mangsa dan keluarga mereka. Simangsa menanggung derita tersiksa, manakala keluarga menanggung aib diatas musibah yang menimpa.

Didalam majlis kenduri tersebut, seorang bapa mithali yang hebat kepimpinan terhadap ke dua orang anak lelakinya kerana sanggup bersusah payah turut sama 'cuci mangkuk'..!! Kejadian ini hanya di Kelantan dan semoga tiada lagi berlaku di negeri lain dan juga tidak berulang lagi kejadian buruk ini di Kelantan.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
10 individu, termasuk seorang remaja perempuan (gambar kecil) dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Baharu, Rabu. Mereka di percayai antara 38 yang terbabit dalam kejadian rogol beramai-ramai seorang pelajar tingkatan dua di ketereh 20 Mei lalu. Foto BH

PASIR MAS
Seorang bapa bersama dua naknya antara 14 yang di tahan bagi membantu siasatan kes rogol membabitkan lebih 30 suspek dalam kejadian di Ketereh pada 20 Mei lalu.

Ketua jabatan Siasatan jenayah Kelantan Asisten Komisioner Lai Heng berkata, tiga beranak yang berumur antara 15 tahun hingga 38 tahun itu di tahan pagi semalam di sekitar Ketereh.

"Anak bernak itu ditahan untuk membantu siasatan kes rogol itu dan terbaharu kita menahan seorang lagi lelaki berusia 20-an juga di sekitar Ketereh pagi ini. Pagi ini, seramai sembilan lelaki termasuk 'tiga beranak' itu di reman selama seminggu yang menjadikan keseluruhan di reman adalah 13 orang termasuk seorang gadis berusia 17 tahun semalam," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar di sini, hari ini.

Yong Heng berkata, seorang lagi suspek yang di tahan pagi ini akan di reman esok. Beliau berkata, gadis yang di reman semalm turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah polis Kota Baharu mendakwa dirinya di rogol dalam kejadian itu.

Polis kini sedang memburu saki-baki suspek yang terbabit dalam kes berkenaan dan di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan, katanya.

Majlis Kenduri Dan Upacara Cuci Mangkuk
Hanya di KELANTAN..!!

Dalam kejadian 7.30 petang itu, seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun dari Kuala Krai dan gadis berusia 17 tahun yang tidak bersekolah dari Ketereh itu mendakwa di rogol secara bergilir-gilir oleh 38 lelaki di sebuah rumah kosong yang di jadikan tempat penagih dadah melepaskan gian.

Sementara itu, Yong Heng berkata polis menahan seorang lelaki berumur 20-an kerana membelasah dua lelaki di syaki merogol adiknya yang berusia 12 tahun dalam kejadian di Tawang, Bachok, pada 24 Mei lepas.

Kes di siasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan menggunakan senjata, katanya, lapor Bernama.

Lawyer Yang Meloyakan

Lawyer Yang MeloyakanAlkesah lawyer yang meloyakan. Kalau tak tipu bukan Cina, kena pulak Cina yang berfahaman DAP yang jelas agenda mereka inginkan kuasa mutlak di bumi Malaysia ini. Hanya kuasa sahaja yang mereka perlu, bab lain ekonomi sudah dalam gengaman sekarang ini yang sukar ditandingi apatah lagi untuk digugat.

Demi menjayakan cita-cita dan harapan mereka (DAP) maka orang Melayu lah yang dilihat dapat dipergunakan untuk mendapat kuasa yang di ingikan mereka selama ini. Justeru itu, kita lihat agenda licik DAP kini telah berjaya, satu contonya Pulau Pinang jangan harap dapat dirampas kembali oleh UMNO walaupun dalam BN ada MCA dan GERAKAN, semuanya itu hanya atas nama sahaja.

Sudah dua penggal berlalu @ 2x PRU berlalu... siapa yang bagi kuasa kepada DAP merampas Pulau Pinang? kalau bukan atas nama orang Melayu, DAP tidak akan berjaya berbuat demikian. Siapa orang-orang Melayu itu? tidak lain dan tidak buka adalah terdiri dari Melayu PKR dan PAS...!!

Apa yang PKR dan PAS perolehi di Pulau Pinang 'YELEK' omputeh kata 'NOTHING' selepas PRU PAS menguasai Kedah dan PKR menguasa Selangor. Tidak di nafikan kuasa PAS di Kedah pada masa dibawah tadbiran Allahyarham Ustaz Azizan mutlak pada PAS dan di Pulau Pinang mutlak pada DAP tapi bagaimana pula di Selangor??? mutlak kah pada PKR? mutlak kah pada PAS, nak tahu anda sendiri boleh fikir..!!!

Lawyer Yang Meloyakan
Pandainya lawyer DAP ni tebar roti canai spender Stopa..!!
Kita liat semasa Pakatan Haram menguasai negeri Perak, walaupun MB nya dari orang PAS tapi anya sebagai 'BONEKA'  yang mengkut arah dan arus kata dari DAP. Walaupun perkara ini sudah jelas...tapi malangnya terlalu ramai orang-orang Melayu yang sanggup di perbodohkan oleh agenda DAP.

Kita lihat agenda tipu dari DAP dengan calon mereka mempergunakan Melayu, dan Melayu tersebut sampai sanggup menggadai nilai pekerti dan sanggup menipu, kononnya lawyer uwekk..!! dah pecah tembelang, manakala Melayu PAS memberi juga sokongan tanpa memberi penentangan walaupun mereka sudah tahu tipu muslihat akan DAP ini.

Mereka tetap juga sokong, oleh kerana dendam kesumat mereka (PAS) terhadap UMNO tetap membara, walaupun yang akan lingkup itu Melayu bangsa mereka sendiri (UMNO) asalkan hati mereka puas.

Kita lihat pula kedudukan PAS di Pulau Pinang dan kedudukan PAS di Selangor, Apa yang PAS dapat? Tapi PAS tidak kesal, kenapa? asalkan dendam mereka di harap terbayar dengan menyokong agenda DAP ini. Cuba lihat penipuan yang dah terkantoi 'manusia yang berlidah biawak'
Setelah baca anda fikir-fikirkan...

Melayu OH Melayu

(Gambar) Shamsiah Fakeh Walaupun orang Islam dan orang Melayu adalah ibarat pakaian yang tidak dapat dipisahkan tetapi malangnya terpengaruh dengan idealogi komunis yang antara lain menolak sebarang bentuk fahaman agama. Keterujaannya dalam fahaman komunis telah meletakkannya sebagai salah seorang pemimpin utama dalam pergerakan komunis. Mula-mula ingat masuk komunis PKM untuk lawan British, tapi bila dah hari-hari didedahkan dengan fahaman komunisme, lansung jadi "PIAW" punya komunis.

Apakah kini sejarah lama berulang kembali? Kedua-dua wanita ini berasal dari Perak, walaupun berbeza daerah. Zaman 40an sehingga penghujung tahun 50an PKM adalah sebuah parti yang beradelogi komunis di label dan di haramkan . Semasa itu PKM berjaya menarik Shamsia Pakeh untuk meraih sokongan orang Melayu pada masa itu. Namun malang sambutannya tidak berjaya. Kini DAP cuba mempraktikkan sejarah silam dengan melantik calon wanita dari orang Melayu untuk meraih undi Melayu. Walaupun DAP dan PKM berbeza atas nama, tapi perjuangan 'Mereka Sama' 

Apakah benar ini gambar calon DAP yang bernama Dyana Sofya? adakah klon yang berkenaan!!! kalau benar dia adalah orang yang sama, sudah pasti akan mendapat undi yang tak berbelah bagi dari 'Lebai-lebai Kera Pas'

Dan ini lagi

Serta ini lagi. Anda orang Melayu fikir-fikirla sendiri

Memang benar..sebagai seorang ibu tak kanlah sanggup membuang seorang anak oleh kerana parti? tidak tepat alasan yang diberi oleh ibu berkenaan, kerana ibunya bukan dari ahli Umno..cuma dikatakan bekas ahli Umno. Maka jawapannya 2x5 lah anak dan ibu sebagai orang Melayu yang meyokong kepada parti tersebut.
Perkara ini telah banyak di keluarkan oleh laman-laman sosial dan media perdana jadi tidak perlu diperkatakan lagi anda boleh lihat di-sini dan sini

Najib Tidak Berlajar Dari Kesilapan!

Najib tidak belajar dari kesilapan! - PETALING JAYA: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sepatutnya belajar dari sejarah Kelantan pada tahun 2003 apabila Datuk Ibrahim Ali dipecat dari jawatan Ketua Penaja Umno Bahagian Pasir Mas.
Najib Tidak belajar Dari Kesilapan! 
Menurut Presiden Perkasa itu, ketika itu Najib adalah Timbalan Presiden Umno dan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Umno. "Saya dahulu dipecat dari jawatan ketua penaja Pasir Mas oleh Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, saya tanding calon Bebas pada tahun 2004 menyebabkan Umno kalah dua kerusi kepada Pas Kelantan," katanya mengulas perletakkan jawatan bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said dari Umno.

Katanya, Najib sepatutnya belajar dari sejarah pemecatan beliau itu apatah lagi BN Terengganu lebih dua kerusi dari Pas. :Sepatutnya Najib kena berhati-hati dan berhema dan tidak gopoh menyelesaikan masalah ini walaupun Ahmad Said berjanji dengan beliau untuk menjadi Menteri Besar untuk setahun sahaja," katanya dalam satu kenyataan kepada FMT.

Katanya lagi, apatah lagi melibatkan Ahmad Said yang sudah jadi Menteri Besar. "Inilah akibatnya bila lupa sejarah dan tidak belajar dari kesilapan lalu," tegasnya.

Ibrahim menambah Ahmad Said meminta perletakkan jawatannya ditangguh sehingga selesai majlis perkahwinan anaknya. "Tapi Najib tidak seteju, sepatutnya Najib patut timbangkan rayuan Ahmad Said dan buat keputusan yang mengembirakan semua pihak," katanya.

Katanya lagi, sekarang nasi sudah menjadi bubur dan keputusan  Ahmad Said itu  sudah tentu memecaahbelahkan perpaduan ahli Umno Terengganu _FMT  

MH370 Arah Mana Yang Sebenar

MH370 Arah Mana Yang SebenarArah mana yang sebenar untuk ditumpukan pencariannya? Kehilangan MH370 pencarian pada awalnya adalah di perairan Pantai Timur Vietnam dam dalam pencarian yang tidak beberapa hari dilokasi berkenaan, ada pula pihak yang membuat teori bahawa pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) itu berpatah balik dari jadual penerbangannya ke Beijing dan menuju ke ditinasi yang tidak pasti dan di beri tahu pesawat tersebut berakhir penerbangannya di Lautan Hindi.

Sehingga kini pencarian pesawat berkenaan sudah tertumpu di perairan Lautan Hindi. Sebelum ini ada hujahan yang kuat, mengatakan pesawat yang hilang ini di perarian Vietnam dan tenggelam disana dengan apa sebabnya tidak pula dikenal pasti. Tetapi apa yang penting dari teori tersebut ialah muatan yang ada didalam MH370 ini amatlah paling berharga dan pihak tertentu berbuat sesutu menggagalkan peasawat ini dari mendarat di lapangan terbang di Biejing.

Muatan misteri tersebut..sememangnya misteri..!! yang ingin diperolehi kembali oleh pihak yang berkenaan lalu mereka cuba membuat teori baru untuk mengalihkan pencarian pesawat di perairan Vietnam lalu menyatakan MH370 berpatah balik dari laluannya menuju ke Lautan Hindi dan mendarat disuatu tempat rahsia dengan teoti yang hampir munasabah dan ada diantaranya menyatakan kemungkinan mendarat di Diegi Garcia..!!

Apabila pencarian pesawat telah beralih arah ke Lautan Hindi, pihak yang inginkan muatan misteri tersebut telah meminta rakan sekutunya Singapore, menghantar kapal selam mereka ke perairan Vietnam untuk memunggah muatan misteri tersebut sekiranya terjumpa?

Kenapa dan mengapa? itulah yang dikatakan misteri..!!! muatan yang dibawa oleh MH370 tersebut, adalah barangan kepunyaan Amerika Syarikat yang telah dirampas oleh satu puak Taliban atau Mujahidin dalam satu serangan hendap terhadap tentera Amerika semasa mereka disana sebelum ini.

Peralatan ini memang canggih dan penting kepada negara-negara kuasa besar untuk memilikinya... bagi pihak yang merampas benda misteri ini mereka perlukan 'wang' untuk digunakan. Hendak jual kepada Soviet negara tersebut kalut dengan persengketan dengan Ukraine jadi, pihak yang merampas barangan misteri yang dianggarkan muatan hingga lapan kargo tela berunding dengan negara China.

Pihak negara China telah bersetuju membeli peralatan tersebut setelah diperiksa oleh pakar sainstis mereka dan bersetuju membayar bernilai jutaan Dollar. Dalam pemunggahan tersebut dikhabarkan dua anggota merin Amerika terbunuh dengan secara misteri dari sebuah kapal.

Proses pemunggahan kargo ini seinggalah diterbangkan ke Malaysia dan disimpan sementara di Kedutaan China di Malaysai sebelum dipunggah kedalam pesawat MH370 untu dibawa ke lapangan terbang Biejing. China berasakan pihak risikan barat tidak akan menyangka dan jika ia sekalipun mereka mungkin tidak berbuat sesutu kepada pengangkutan awam (MH370)

Tetapi sebaliknya telah berlaku..!! perisikkan barat yang dibantu oleh perisikan Yahudi Israel tela menghidu perkara ini, itula teorinya yang menyatakan bahawa MH370 telah dirampas dengan sistem kawalan jarak jauh yang dibantu oleh mereka? yang terbabit didalam pesawat.

Semua fakta ini, adalah dari risikan pihak Soviet dan logik untuk dipercayai. Bertepatan juga teori yang diterbitkan oleh seorang blogger 'Brado Kapak" didalam blognya menyatakan bahawa pesawat MH370 sebenarnya ditenggelamkan di perairan Vietnam. (Maaf saya tidak dapat sertakan link-link yang bersangkutan dengan teori ini disini) Saudara-saudara boleh scroll terbitan blog KBE untuk mendapatkan petunjuk yang lebih sempurna.

Menguatkan lagi hujah bahawa MH370 terbenam di perairan Vietnam, kini muncul lagi sebuah kenyataan - LONDON - Seorang ahli arkeologi marin Britain mendakwa telah mengesan bangkai pesawat Malaysia Airlines MH370 pada kedudukan 3,000 batu nautika daripada zon carian semasa ketika ini selepas menjejak pesawat itu menggunakan teknologi buatan sendiri yang diciptanya.

Tim Akers, 56, berkata, imej serpihan berwarna merah yang dirakamkan satelit menunjukkan ekor pesawat, sayap dan beberapa serpihan lain di pantai Timur Vietnam, hanya sekitar 1,000 batu dari pesawat itu berlepas.

Penemuan itu sekaligus menyokong laporan bekas juruterbang Amerika Syarikat Michael Hoebel dari New York, yang mempercayai bangkai pesawat itu berada di luar pantai Thailand.

Aker mendapat imej itu yang dihasilkan dari satelit Landsat 7, Nasa dan menggunakan perisian buatan sendiri bagi mendedahkan serpihan yang ditemui kepada beberapa bahagian yang berbeza melalui spektrum cahaya.

Badut Buat Lawak Pada 1 Mei

Badut Buat Lawak Pada 1 Mei
Hanya rakyat yang bangang saja boleh dipengarui olehnya
Badut buat lawak pada 1 Mei,memang aku rasa luculah kenyatan ini, tak sangka pandainya Anwar Ibrahim buat lawak. Dalam ucapannya menyatakan bahawa ada pihak dari kalangan menteri cuba memenjarakannya selama sepuloh  pulak tu....

Dan ada lagi yang aku rasakan lebih lucu dalam kenyataannya mengatakan, bahawa pemimpin Islam di London memujuknya agar jangan kembali ke Malaysia nanti kena penjara dan berjuanglah hanya di London ekekeke...sakit perut aku membaca berita yang diterbitkan ole sebuah portal.

DI BAWAH INI AKU PASTE KAN BERITA TERSEBUT:
.....................................................................................
Hari ini Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa ada cubaan untuk memenjarakan beliau selama 10 tahun atas tuduhan meliwat pembantu peribadi beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan enam tahun lalu.

Menurut laporan Astro Awani, Anwar berkata beliau dipujuk oleh pemimpin Islam ketika berada di London baru-baru ini supaya tidak pulang ke Malaysia.

"Ramai (pemimpin Islam di London) yang pujuk saya untuk kekal di London, dia tahu kalau saya balik ke Melaysia saya akan masuk penjara. (Jom pakat gelak..KAH..KAH..KAH..) Oleh itu mereka meminta saya supaya saya berjuang saja di London, tetapi saya kata terima kasih, saya balik untuk berjuang di Malaysia. (Berjuang apa? hanya nak seret rakyat untuk guling-guling atas jalan kehkehkeh..hanya rakyat yang bodo saja bole ikut telunjuk badut ni..!!)

"Walaupun saya tahu, mungkin selepas ini hukuman terhadap saya mungkin lebih 10 tahun, tapi saya tidak peduli mengenai hal itu," katanya ketika menyampaikan ucapan penutup himpunan 1 Mei di jalan Raja berhadapan Bangunan Sultan Abdul Samad petang tadi.

Anwar berkata bahawa terdapat beberapa menteri berusaha untuk memenjarakan beliau kerana merasakan cara tersebut boleh menyekat kebangkitan rakyat.

"Kepada menteri-menteri yang berusaha untuk memenjarakan saya, ingat saya takut ke?KAH..KAH..KAH aku gelak woi..sakit perut aku ni..katanya lagi saya ada kekuatan iaitu doa kepada Allah dan kebangkitan rakyat 

Sebuah Syarikat Penerbangan Australia Dakwa Temui Bangkai MH370

Sebuah syarikat penerbangan Australia dakwa telah temui bangkai pesawatMalaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang pada 8 Mac lalu. Menurut laporan Astro Awani, Syarikat GeoResonance dalam sebuah laporan ole 7News Autralia menyatakan bahawa ia melakukan pencarian sendiri pesawat tersebut sejak 10 Mac dan mengesan objek yang berkemungkinan bangkai pesawat di Telok Bengal, 5,000 kilometer dari kawasan pencarian sekarang iaitu Selatan Lautan Hindi.

(Gambar hiasan)
Menurut jurucakap GeoResonance, David Pope, pihak penyelidiknya telah mengesan elemen pada dasar lautan yang dikatakan konsisten dengan elemen pesawat.

"Teknologi yang kita gunakan pada asalnya untuk mencari kepala peledak nuklear, kapal selam, Pasukan kami di Ukraine memutuskan kita perlu cuba dan bantu," katanya seperti dipetik 7News.

Sainstis syarikat tersebut juga  menumpukan usaha mereka di kawasan utara dengan menggunakan lebi 20 teknologi menganalisa data termasuk reaktor nuklear.

Kata Pope, GeoResonance tela membandingkan penemuan mereka denga imei-imej yang diambil pada 5 Mac, iaitu tiga hari sebelum MH370 dilaporkan hilang, namun mereka tidak berjaya menemui apa yang telah mereka kesan di kawasan itu.

"Bangkai itu tiada disitu sebelum kehilangan MH370, kami tidak kata ia sememangnya MH370, merupakan petunjuk baru bole kami lakukan susulan," katanya. Sementara itu Perdana Menteri Autralia, Tony Abbott, menyatakan pencarian kini tertumpu didasat laut, kerana untuk menjumpai objek yang timbul adalah terlalu sukar Baca di-sini
 

Bas UIAM Terbabas

Bas UIAM Terbabas
Empat pelakar UIAM cedera parah
Lagi tragidi kemalangan bas, KUALA LUMPUR, 27 April - Empat pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) cedera parah, selepas bas yang di naiki mereka terbabas di Kilometer 2.25 Lebu Raya Utara Selatan (PLUS), di sini pagi ini.

DI fahamkan bas yan g membawa 31 penumpang termasuk pemandu itu dalam perjalanan menuju ke Bukit Cherakah, Shah Alam.

Kesemua mangsa yang cedera di bawa ke Hospital Sungai Buluh untuk menerima rawatan. JIka kita nilaikan dari gambar ini, rasanya pelik yang teramat pelik. Bolehkan kenderaan biasa melalui jalan seperti ini? kalau pacuan empat roda pun rasanya sukar dengan permukaan tanah yang baru di ratakan..!!

Nampaknya jelas..akal dan fikiran tidak dapat berfungsi secara serentak dalam menilai sesuatu keaadaan yang dilihat..adakah semuanya ini telah dipengaruhi gejala yang tidak sihat, seperti yang di laporkan di sini - EMPAT PEMANDU BAS EKSPRES POSITIF DADAH



Lagi kesah kemalangan bas ekspres yang sejak akhir-akhir ini selalu terjadi. Kemalangan yang terjadi ianya berpunca dari berbagai perkara, faktor keadaan jalan, cuaca buruk juga bole menyebabkan kemalangan. Keadaan pemandu yang mengantuk atau tela dipengaruhi gejala yang tidak sihat seperti diatas. Kenderaan yang tidak di selenggarakan dengan kemas dan yang lain-lain lagi. Lihat satu lagi kejadian kemalangan bas di sini - KEMALANGAN BAS EKSPRES

Apa dah jadi?

MH370 Pencarian Sudah Masuk Hari ke-47

MH370 Pencarian Sudah Masuk Hari ke-47
Pencarian M370 sudah masuk hari yang ke 47, Mini-kapal selam dalam mencari pesawat M370 telah menyiapkan lebih 80% daripada kawasan dipercayai menjadi harapan terbaik untuk mencaribangkai pesawat, walupun tidak mempunyai objek yang bersangkutan dengan pesawat.

Pusat Penyelaras Agensi Bersama Australia (JACC) ari ini berkata baawa  Bluetin-21 AUV adala melengkapkan misi ke-10 dikawasan terpencil di lautan Selatan India, kira-kira 855 kilometer ke barat laut Perth, dimana pencari yang terletak ping dipercayai mempunyai berasal dari kotak hitam pesawat.  baca terus disini

Mencari pesawat MH370 yang hilangmungkin tidak lama lagi akan menggunakan peralatan sonar lebih berkuasa yang boleh menyelidiki lebih mendalam sebagai carian semasa lokasi kemalangan yang mungkin di Lautan India telah gagal untuk mendapatkan petunjuk atau menghasilkan sesuatu petunjuk dapatkan lagi berita disini dan di-sini

Selamat membaca dan terima kasih sudi berkunjung. 

Sendiri Gagal Kenapa Tanya Orang?

Sendiri yang gagal kenapa perlu tanya orang? Sememangnya pelik soalan tersebut..!! Boleh di katakan banyak operasi yang gagal..banyak sebab yang perlu piak yang berkenaan buat kaji selidik.. Teramat musykil dan hairan rasanya setiap rancangan yang diatur oleh pihak-pihak yang terlibat boleh di hidu oleh orang luar yang tidak bersama dalam membuat keputusan dan atur cara bagi perkara yang berkenaan.
Sebelum penulis huraikan lagi mari kita baca setreusnya - Ipoh: Operasi menahan pendatang asing tanpa izin yang menyalahgunakan pas lawatan sosial untuk kegiatan maksiat menerusi Ops 6P Fasa III sering gagal kerana maklumat serbuan bocor.

Sendiri Gagal Kenapa Tanya Orang?
Operasi Bersepadu 6P di dua pusat hiburan di Ipoh, semalam di ketuai Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi gagal membuat sebarang tangkapan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata pengusaha pusat hiburan, rumah urut da spa di syaki mempunyai rangkaian yang luas dan dapat menghidu operasi di laksanakan oleh pihak berkuasa.

Katanya, Jabatan Imigresen dan pelbagai agensi penguat kuasa lain sukar untuk menjalankan operasi khususnya di permis itu memandangkan pendatang haram dapat melarikan diri sebelum operasi di jalankan.

"Mereka da jaringan, bukan di sebabkan kebocoran (maklumat) dalam kalangan pegawai, tapi saya fikir mereka terhidu bau operasi yang di jalankan, sumber - BH

Ok, penulis kiaskan sedikit sahaja berkenaan (mungkin segala operasi) itu gagal..!! Jangan pula pihak yang berkenaan kata penulis nak ajar itek berenang. Cuma kalau hanya pandai berenang dan tak tahu untuk mengemudi arah..!! maka taklah hebatnya mereka berenang.

Satu contoh, penulis jelaskan untuk pandangan semua, lebih-lebih lagi pehak pegawai tinggi, tidak juga di nafikan Datuk Zahid ada berkata bukan bocor dari pegawai. Penilis nak tanya...hanya pegawai atasan sajakah...atau semua pegawai? Jika jawapannya semua pegawai, maknanya kita semua boleh ketawalah dengan terbahak-bahak..!!

KENAPA-MENGAPA??? sebenarnya pendatang-pendatang ini semuanya di lindungi oleh mereka-mereka yang ada kuasa dan punya kuasa..!! SIAPA MEREKA??? itu sendiri mau ingatlah..!! apa yang penulis kata CONTOH TADI!!! jika di kawasan atau dalam bandar penulis kurang arif dan tak berani nak cerita..tapi jika pendatang-pendatang tanpa izin yang ada di kampung atau tinggal di ladang-ladang kelapa sawit dan sebagainya...mereka-mereka ini telah membayar YURAN BULANAN..!!untuk di peringatkan jika ada OPERASI. Jadi dah fahamkan???

Contoh yang perlu mereka (pegawai-pegawai tinggi) sebelum operasi di jalankan jangan bagi tahu lansung kepada pegawai-pegawai bawaan..!! tentang satu-satu operasi dan bila waktu dan hari operasi hendak di laksanakan atau hendak di mulakan. "CUKUP DENGAN MENYURUH SEMUA PEGAWAI-PEGAWAI BAWAHAN STANBY (PADAHARI DAN WAKTU) Dengan cara ini operasi pasti berjaya kerana maklumat tidak sempat di sampaikan kepada pendatang-pendatang yang telah di ambil atau mereka telah membayar YURAN BULANAN.

Harap-harap tidaklah KDN datang mencari penulis dengan penjelasan terbuka ini..  

Rakan Blog K.B.E