MH370 Arah Mana Yang Sebenar

MH370 Arah Mana Yang SebenarArah mana yang sebenar untuk ditumpukan pencariannya? Kehilangan MH370 pencarian pada awalnya adalah di perairan Pantai Timur Vietnam dam dalam pencarian yang tidak beberapa hari dilokasi berkenaan, ada pula pihak yang membuat teori bahawa pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) itu berpatah balik dari jadual penerbangannya ke Beijing dan menuju ke ditinasi yang tidak pasti dan di beri tahu pesawat tersebut berakhir penerbangannya di Lautan Hindi.

Sehingga kini pencarian pesawat berkenaan sudah tertumpu di perairan Lautan Hindi. Sebelum ini ada hujahan yang kuat, mengatakan pesawat yang hilang ini di perarian Vietnam dan tenggelam disana dengan apa sebabnya tidak pula dikenal pasti. Tetapi apa yang penting dari teori tersebut ialah muatan yang ada didalam MH370 ini amatlah paling berharga dan pihak tertentu berbuat sesutu menggagalkan peasawat ini dari mendarat di lapangan terbang di Biejing.

Muatan misteri tersebut..sememangnya misteri..!! yang ingin diperolehi kembali oleh pihak yang berkenaan lalu mereka cuba membuat teori baru untuk mengalihkan pencarian pesawat di perairan Vietnam lalu menyatakan MH370 berpatah balik dari laluannya menuju ke Lautan Hindi dan mendarat disuatu tempat rahsia dengan teoti yang hampir munasabah dan ada diantaranya menyatakan kemungkinan mendarat di Diegi Garcia..!!

Apabila pencarian pesawat telah beralih arah ke Lautan Hindi, pihak yang inginkan muatan misteri tersebut telah meminta rakan sekutunya Singapore, menghantar kapal selam mereka ke perairan Vietnam untuk memunggah muatan misteri tersebut sekiranya terjumpa?

Kenapa dan mengapa? itulah yang dikatakan misteri..!!! muatan yang dibawa oleh MH370 tersebut, adalah barangan kepunyaan Amerika Syarikat yang telah dirampas oleh satu puak Taliban atau Mujahidin dalam satu serangan hendap terhadap tentera Amerika semasa mereka disana sebelum ini.

Peralatan ini memang canggih dan penting kepada negara-negara kuasa besar untuk memilikinya... bagi pihak yang merampas benda misteri ini mereka perlukan 'wang' untuk digunakan. Hendak jual kepada Soviet negara tersebut kalut dengan persengketan dengan Ukraine jadi, pihak yang merampas barangan misteri yang dianggarkan muatan hingga lapan kargo tela berunding dengan negara China.

Pihak negara China telah bersetuju membeli peralatan tersebut setelah diperiksa oleh pakar sainstis mereka dan bersetuju membayar bernilai jutaan Dollar. Dalam pemunggahan tersebut dikhabarkan dua anggota merin Amerika terbunuh dengan secara misteri dari sebuah kapal.

Proses pemunggahan kargo ini seinggalah diterbangkan ke Malaysia dan disimpan sementara di Kedutaan China di Malaysai sebelum dipunggah kedalam pesawat MH370 untu dibawa ke lapangan terbang Biejing. China berasakan pihak risikan barat tidak akan menyangka dan jika ia sekalipun mereka mungkin tidak berbuat sesutu kepada pengangkutan awam (MH370)

Tetapi sebaliknya telah berlaku..!! perisikkan barat yang dibantu oleh perisikan Yahudi Israel tela menghidu perkara ini, itula teorinya yang menyatakan bahawa MH370 telah dirampas dengan sistem kawalan jarak jauh yang dibantu oleh mereka? yang terbabit didalam pesawat.

Semua fakta ini, adalah dari risikan pihak Soviet dan logik untuk dipercayai. Bertepatan juga teori yang diterbitkan oleh seorang blogger 'Brado Kapak" didalam blognya menyatakan bahawa pesawat MH370 sebenarnya ditenggelamkan di perairan Vietnam. (Maaf saya tidak dapat sertakan link-link yang bersangkutan dengan teori ini disini) Saudara-saudara boleh scroll terbitan blog KBE untuk mendapatkan petunjuk yang lebih sempurna.

Menguatkan lagi hujah bahawa MH370 terbenam di perairan Vietnam, kini muncul lagi sebuah kenyataan - LONDON - Seorang ahli arkeologi marin Britain mendakwa telah mengesan bangkai pesawat Malaysia Airlines MH370 pada kedudukan 3,000 batu nautika daripada zon carian semasa ketika ini selepas menjejak pesawat itu menggunakan teknologi buatan sendiri yang diciptanya.

Tim Akers, 56, berkata, imej serpihan berwarna merah yang dirakamkan satelit menunjukkan ekor pesawat, sayap dan beberapa serpihan lain di pantai Timur Vietnam, hanya sekitar 1,000 batu dari pesawat itu berlepas.

Penemuan itu sekaligus menyokong laporan bekas juruterbang Amerika Syarikat Michael Hoebel dari New York, yang mempercayai bangkai pesawat itu berada di luar pantai Thailand.

Aker mendapat imej itu yang dihasilkan dari satelit Landsat 7, Nasa dan menggunakan perisian buatan sendiri bagi mendedahkan serpihan yang ditemui kepada beberapa bahagian yang berbeza melalui spektrum cahaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular