Panjang Rambut Dan Janggut Belum Tentu Panjang Akal

Panjang Rambut Dan Janggut Belum Tentu Panjang Akal
Panjang rambut dan janggut belum tentu panjang akal. Satu gelaran yang tinggi yang telah dinobatkan sebagai Sastewan Negara sepatutnya mematang lagi karya dan mencipta sesuatu yang boleh menjadi ikut dimasa hadapan oleh generasi baru namun pemikiran serta tafsiran ilmunya tidak mencerminkan keilmuannya tinggi, itulah dia A Samad Said.


Tindakan tertentu mengibarkan  bendera yang digelar "Sang Saka Malaysia" dan bukannya Jalur Gemilang pada malam sambutan ulang tahun kemerdekaan negara di ibu negara disifatkan sebgai mencabar kedaulatan negara, kata pakar sejarah Prof Datuk Dr Ramlah Adam.

"Ini sola negara bukan soal politik, bagi saya kumpulan tertentu sudah mencabar kedalautan negara walaupun Malaysia mengamalkan sistem demokrasi, tetapi kita bercakap mengenai soal negara".

Jadi jelas sangatlah kepada kita gelaran Saterawan negara yang diberikan kepada A Samad Said ini tidak mencerminkan perwatak kan nya pada gelaran tersebut. JELASLAH PANJANG RAMBUT DAN JANGGUT BELUM TENTU PANJANG AKALNYA...!!


1 ulasan:

  1. Badigol punya sasterawan gelaran saja tinggi otak letak dekat lutut

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular