55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Perempuan belasah sampai pengsan

Ta Mim Mim Ta

Ta Mim Mim TaKeputusan rasmi pemilihan Naib Presiden Umno 2013
Zahid Hamidi - 185
Shafie Apdal - 174
Hishammuddin Hussien - 100
Mukhriz Mahathir - 91
Ali Rustam - 7
Isa Samad - 7

Bahagian terikat undi antara Mukhris dan Hishammuddin bahagian Baling, Keningau dan Semporna.

Hanya Lembu Saja Yang Pileh Lembu

Hanya Lembu Saja Yang Pileh Lembu
Hanya lembu saja yang pileh lembu, Sempena Raya Korban ni lembu menjadi pilihan..!! kepada tuan-tuan lembu bersedialah anda menghadapi cabaran mungkin yang lebih hebat lagi. Sebabnya atas dasar lembu memang tak reti 'basa', kalau ianya menceroboh tanaman serta menceroboh kebun atau ladang, lembu tidak boleh diperslahkan. Yang wajib bertanggungjawab ialah Tuan lembu.

Cukuplah apa yang dapat aku suarakan, kepada yang reti basa tu fahamlah dia, kepada yang tak reti atau buat tak faham tu, siapkan sebanyak perisai dan kalau boleh gunakan juga silat...!!! untuk menepis atas keliaran lembu yang anda pilih.

Biarlah Gambar Yang Bercerita

Biarlah gambar saja yang bercerita, nak cerita lebih nanti ada pula yang marah

Biarlah Gambar Yang Bercerita


Biarlah Gambar Yang Bercerita

Biarlah Gambar Yang Bercerita

Patutlah Tukar MB Baru Rupanya Nak Pinjam 2Bilion

Patutlah tukar MB baru rupanya nak pinjam RM2Bilion. Kih..kih..kih jangan marah aar..kalau orang-orang Pas sessedap mulut boleh mengumpat, tidak salah pula bagi aku untuk mengutuk. Bila dah terantuk baru nak tengadah...kalau tidak sebelum itu masih tak sedar diri, inilah namanya peribahasa. Nak jelas lagi maksud peribahasa tersebut bukalah kamus Dewan Bahasa dan Pustaka.

Cantik sangat ditujukan kepada rakyat Kelantan walau bukan am nya, Macam mana orang nak simpati dengan masalah korang semua yang dah berlarutan lebih daripada 22 tahun. Korang sendiri yang pilih, korang sendiri yang suka, kurang sendiri yang puja dan macam-macam lagi korang semua memang bijak dalam membuat keputusan.

Nak selesaikan masalah air perlukan RM2 Bilion ..ish..ish ada orang nak bagi ke? aku cadangkan kutiplah derma pada rakyat Kelantan Kan ke sebelum PRU-13 yang telah berlalu kerajaan Barisan Nasional sudah berjanji akan selesaikan masalah bekalan air untuk korang semua, tapi adatlah korang kenalah sokong BN dan bagi BN tadbir sekurang-kurangnya empat tahun tapi akhirnya siapa yang korang pilih?

Dengan MB baru tak lah segan nak minta pinjam ngan kerajaan pusat ye? ataupun ianya berlaku secara kebetulan, mungkin jika Kelantan MB nya masih Nik Aziz segan lak nak buka mulut. Dah puas korang hentam korang kutuk kerajaa Pusat begitu dan begini nak pula minta bantuan. Kalau korang nak pinjam Hah nah hambikkk disini
 
Patutlah Tukar MB Baru Rupanya Nak Pinjam 2Bilion

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBE

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBE. Kita tidak tahu apa yang tersurat dan apa yang tersirat..?!! Hanya yang boleh kita ajukan pertanyaan apakah tujuan beliau mengeluarkan kenyataan yang terbuka didalam sebuah akhbar tempatan yang link nya akan saya sertakan dibawah ini nanti, boleh membantu kerajaan BN sekarang ini mendapat atau menambahkan sokongan rakyat? Bagaimana jika kenyataan tersebut berlaku sebaliknya..!!

Satu Teguran Untuk Tun M Dari KBESatu pertanyaan lagi? apakah Tun M masih ada rasa sayang kepada negara Malaysia ini dan rakyatnya, khususnya kepada bangsa Melayu. Jika ada berbuatlah sesuatu yang bijak..!! dan lagi jangan hilangkan kasih sayang rakyat Malaysia ini kepada nya yang masih lagi terpahat dihati. Untuk membeli kasih sayang bukanlah sesuatu yang mudah tapi jika ingin mendapat kebencian adalah sesuatu paling mudah.

Tidak salah kepada rakyat bagi sesebuah negara untuk bersuara..lebih-lebih lagi kepada rakyat Malaysia ini yang mengamalkan sistem demokrasi. Begitu juga kepada Tun M, mantan Perdana Menteri Malaysia yang kita kasihi, telah banyak menabur bakti memberi serta menaikkan taraf ekonomi kepada negara serta kepada rakyat. Dimasa-masa yang akan datang buatlah kenyataan yang boleh menmbatkan hati rakyat cintakan negara dan kerajaan yang memerintah (Barisan Nasional)

BACA DIBAWAH INI SUARA HATI KBE YANG MUNGKIN JUGA MEWAKILI RAKYAT MALAYSIA YANG DILUAR SANA.

Semua rakyat Malaysia membayar cukai sehingga rakyat yang baru lahir juga membayar cukai tidak kira apa bangsa dan agama. Adalah tidak bijak dengan kenyataan terbuka beliau mengatakan itu tak perlu, ini tak perlu dan sebagainya seolah-olah menasihati kerajaan pimpinan sekarang ini memberi sesuatu kepada rakyat. Ulasan beliau lagi mengatakan bahawa rakyat tidak akan kenang apa yang diberi oleh kerajaan. Tidak tepat sama sekali. Tidak juga dinafikan ada juga yang sedemikian tapi hanya segelintir iaitu mereka-mereka yang berkenaan..???!!!

Kerajaan tidak dapat mengawal harga barangan keperluan seperti barangan makanan yang setiap hari dibeli oleh pengguna. Kerajaan juga tidak mampu memantau harga barangan keperluan diseluruh pelusuk jualan didalam Malaysia ini. Peniaga-peniaga ada lasan tersendiri untuk menikankan harga barangan jualan mereka iaitu kos pengangkutan.

Mahu tak mahu, oleh kerana pengguna nak makan..maka terpaksa juga membeli. Bagi rakyat yang berpendapatan lebih dari RM3K bolehlah "sikit-sikit no hell" tapi bagaimana kepada rakyat yang berpendapatan rendah yang kurang dari RM1K? Contoh sebagai pekerja kilang gaji yang kecil rumah bersewa kos sara keluarga api dan air serta perbelanjaan anak sekolah. Begitu juga kepada penoreh getah dan pengambil upah kerja-kerja dikampung, selain pendapatan terpaksa dibahagi dua dengan tuan kebun. Itu belum dikira hari hujan, masalah sakit demam, tiub motor bocor atau motor rosak?

Kerajaan sedar ke? dua perkara yang rakyat berpendapatan rendah paling takut iaitu kerajaan mengeluarkan kenyataan tentang kenikan harga minyak dan kenyataan tentang kenikan gaji kakitangan kerajaan...maka siaplah dua perkara ini diumumkan, harga barangan keperluan turut dinaikan oleh para peniaga.

Rakyat yang berpendapatan rendah akan terasa kesempitannya. Jadi amatlah tidak wajar menaikan kemarahan rakyat kepada kerajaan dengan kenyataan terbuka yang dikeluarkan oleh Tun M, "Tak perlu diteruskan BR1M" kepada rakyat dan kononnya tidak mahu rakyat hanya bergantung kepada kerajan >>KERAJAAN BERGANTUNG KEPADA SIAPA?<<

Jangan naikkan kemarahan rakyat..!! khususnya kepada yang berbangsa Melayu. Sedangkan kerajaan pimpinan DS Najib dan kita semua sudah tahu akan kesan "TSUNAMI CINA" pada PRU-13 yang lepas Tak mahu keluarkan BR1M lantak lah tapi jangan buat kenyataan terbuka..senyap-senyap je.. tanpa diketahui oeh rakyat tak boleh ke? Kalau kerajaa pimpinan sekarang ini masih mampu untuk memberi tanda terima kasih kepada rakyat kenapa perlu dihalang?

Ingat dan terus ingat tanpa orang sokongan orang Melayu Barisan Nasional tidak akan dapat berdiri megah, korang nak harap sokongan Cina berapa kerat? kalau tak ada Melayu dan peribumi dari Sabah dan Sarawak pociklah BN. Sekarang fikirlah Sayanglah kepada orang Melayu dan peribumi Sabah dan Sarawak yang rata-ratanya sentiasa hidup dalam kesempitan. 

Rakan Blog K.B.E