SYABAS KEPADA IRAN

Syabas Kepada Iran - Iran dengan berani menyatakan secara terang-terangan bahawa mereka memberikan teknologi kepada Hamas. Iran memindahkan sistem pertahanan udara ke Gaza untuk melindungi terhadap serangan Israel... tidak seperti pemimpin-pemimpin Arab yang lain yang kita lihat mereka semua mengambil sikap hanya lihat, dengar dan berdiam diri.

Pemimpin-pemimpin negara Arab yang lain nak kita kata mereka ini takut tidak mungkin...tapi kalau kita katakan mereka ini, berasa malu agaknya itu mungkin tepat..!! Hanya Raja Arab Saudi baru bersuara mengutuk serangan udara Israel yang banyak mengorbankan orang awam.

Walaupun negara-negara Arab tiada berani menyatakan sokongan secara terbuka teradap negara Palestin dan rakyatnya, adalah kita harapkan pemimpin-pemimpin ini telah menyalurkan segala bantuan mereka secara senyap terhadap Palestin.

Kembali kita dengan negara Iran, wlaupunpun mereka berfahaman Syiah dan berbeza fahaman agama dengan Palestin yang berfahaman Syunnah demi berasa simpati dan sikap peri kemanusiaan, Iran sanggup berbuat sesuatu untuk menyelamatkan negara Palestin dan rakyatnya dari serangan rejim zionis.

SYABAS KEPADA IRAN
ASAP YANG TERPANCAR DARI TEMBAKAN ROKET DARI GAZA KE ISRAEL
Sikap berani Iran ini sepatutnya dicontohi oleh semua negara Arab dan juga pemimpimpin-pemimpin Islam di Malaysia ini, yang kononnya mereka melaungkan bahawa mereka ini memperjuangankan kepimpinan secara Islam dan mereka juga menyatakan mereka ini parti Islam... tapi Islamkah pemimpin ini yang menghalalkan darah sesama saudara Islam mereka yang yang lain?!! ( Ini terkandung dalam sebuah amanat sesat oleh pemimpin yang mengatakankan kepimpinan mereka adalah secara islam, yang sehingga kini amanat songsang dari pemimpin tersebut tidak pernah ditarik balik sehingga kini..)
KEMBALI KITA KEPADA GAZA
Hamas mampu menembak peluru berpandu ke Israel kerana Taheran menyediakan teknologi senjata kepada kumpulan militan untuk mempertahankan dirinya daripada serangan Israel, kata seorang pegawai kanan Iran.

Para pegawai dari revolusi Pengawal berkuasa Iran telah berkata pada masa lalu bahawa Fajr-5 peluru berpandu adalah sebahagian senjata untuk Hamas di Gaza. Teknologi yang dibekalkan oleh Iran dan dikeluarkan dalam negara tanpa perlu penghantaran lansung.

"Peluru berpandu rintangan  Palestin adalah nikmat pemindahan teknologi" Setiausaha majlis kecerdikan kesesuaian, Mohsen Rezaei, dipetik sebagai berkata oleh Al-Alam, saluran Arab televisyen kerajaan Iran. "Kita perlu memindahkan teknologi pertahanan dan ketenteraan kepada Palestin supaya mereka boleh membina senjata di bawah sekatan dan mempertahankan diri mereka sendiri", katanya.

Hamas telah menembak lebih dari 3,200 roket ke Israel semasa dalam konflik ini, dengan beratus-ratus darinya dipintas oleh sistem pertahanan Iron Dome Israel dan banyak peluru berpandu tersebut mendarat dikawasan terbuka jauh dari bandar-bandar.

Israel, yang melancarkan operasi ketenteraan di Gaza pada 8 Julai untuk membendung api roket dan memusnahkan rangkaian terowong bertujuan untuk menyusup masuk kedalam Israel, telah menjalankan lebih daripada 4,600 serangan udara di seluruh kawasan tepi pantai yang sesak. Lebih daripada 1,880 penduduk Palestin terbunuh dalam pertempuran. Israel berkata beratus-ratus mereka adalah pejuang Hamus...namun sebaliknya adalah orang awam.

Rezaei, bekas ketua komander Pengawal Revolusi, telah menghubungi Presiden Hassan Rouhani, memintanya menyediakan sistem pertahanan udara kepada Hamas untuk menangkis dan menyerang pesawat Israel. Beliau juga berkata, Hamas harus menggali terowong untuk digunakan sebagai tempat perlindungan untuk melindungi penduduk Gaza daripada serangan Israel.

"Saya diminta Rouhani untuk menyediakan sistem pertahanan udara ke Gaza supaya Palestin boleh mempertahankan diri mereka dari serangan jet pejuang", katanya, sambil menambah bahawa Iran tidak gentar untuk mengisytiharkan sokongan ketenteraan kepada Hamas.

Nantikan sambungan ini akan di upgrade kan
Sumber: dari cak cilut at at, jangan tanya daripada mana aku dapat..!!

Sebagai yang dijanjikan, sambungan dari artikel diatas

"Amerika baru-baru ini telah meluluskan kira-kira $300 juta untuk mengukuhkan (Israel) Iron Dome. Anda harus menyediakan sistem pertahanan kepada rakyat Palestin untuk dapat mempertahankan rakyat mereka dari pengeboman udara", katanya dalam rayuan itu kepada Rouhani.

Rezaei juga menggesa Hamas untuk menangkap tentera Israel untuk menggunakannya sebagai cip tawar-menawar dalam peperangan menentang Israel. Cara mereka yang ditangkap adalah tempat untuk melemahkan Israel. Sekiranya ada dua, tiga askar yang ditangkap, semua zionis akan menyerah diri", katanya.

Razaei berkata, matlamat Israel dalam perang yang sedang berlansung adalah untuk melucutkan senjata Hamas dan memusnahkan kuasa peluru berpandu, tetapi bahawa ia telah gagal untuk berbuat demikian walaupun menemui dan memusnahkan beberapa terowong bawah tanah.

"Rejim zionis mereampas bebera terowong tetapi mereka tidak boleh membajak keseluruhan Semenanjung Gaza. Kemudahan senjata yang dihasilkan tetap utuh", katanya.

Komander Pengawal Iran berkata dengan lantang Palestin (Hamas) dapat mempertahankan diri dengan peluru berpandu, terima kasih dengan sokongan Iran.

Pemimpin Agung Ayatollah Ali Khamanei, yang mempunyai kata putus mengenai semua perkara di negeri Iran, menyeru umat Islam di seluruh dunia pada minggu lepas untuk membantu rakyat Palestin di Tebing Barat dan Gaza untuk mempertahankan diri mereka terhadap Israel.

Iran penyokong Hamas, tidak mengiktiraf Israel dan menyokong kumpulan-kumpulan anti Israel militan seperti Hamas Hizbullah Lubnan.

2 ulasan:

  1. Salam Saudara , saya orang baru . Tolong share link blog saya http://bunyilaangau.blogspot.com/ .
    Terima kasih !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam, permintaan Tuan saya tunaikan

      Padam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular