PAS Buat Dakwaan Yang Tidak Boleh DiSangkal

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dakwaan yang dikatakannya memang tepat. Bebanan ekonomi negara Malaysia masih ditanggung oleh semua rakyat sehingga kini. Ini semua dari akibat sikap rakusnya beberapa pemimpin Kerajaan Umno-Barisan selama 22 tahun yang lepas. Banyak kerugian Dana negara hilang lesap begitu sahaja. Sedangkan Bank Negara Malaysia, tidak pernah terbakar...malangnya wang boleh hilang berbilion RM.

Itu sebab pembangkang kepada kerajan Umno-Barisan pada masa itu, menjaja bahawa kerajaan UMNO-Barisan rasuah dan amalkan utamakan kroni. Memang tepat dakwaan tersebut ianya dinilai dari banyak fakta yang ada. Tapi pada masa itu, rakyat tidak mendapat info kerana kebebasan akhbar dikawal @ disekat. Kakitangan kerajaan tidak berani buka mulut atau dedahkan keburukan yang berlaku dalam pentadbiran. Sehinggakan bidang kehakiman dikawal.

Pembangkang yang menentang dan bermulut lancang dikuarantin dalam ISA dan tidak boleh mendapat pembelaan dari mahkamah. Nasiblah PAS sedah sedar dan keluar dari gabungan pakatan haram, itu pon sebabnya si Maha Firaun kini sudah ada didalam gabungan pakatan haram ini.

TAHNIAH PAS KERANA SUDAH SEDAR+ Tapi nak tanya Hadi awang bila nak tarik amanat songsangkata lawan UMNO itu kalau mati pon mati SYAHID

KUALA LUMPUR: PAS mendakwa segala kesukaran berkaitan ekonomi yang ditanggung oleh kerajaan dan rakyat pada masa ini adalah peninggalan beberapa pemimpin Pakatan Harapan diketuai DAP semasa mereka berada dalam kerajaan. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, masalah ekonomi berbentuk legasi itu berpunca daripada mereka yang memerintah negara sejak tahun 1980-an lagi, tetapi kini tidak lagi bersama parti pemerintah, UMNO dan Barisan Nasional. 

Beliau bagaimanapun tidak menamakan pemimpin tersebut tetapi dipercayai merujuk kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun dari tahun 1981 hingga 2003. “Masalah ekonomi dihadapi oleh negara, sama ada kerajaan atau rakyat adalah peninggalan pemimpin yang berada di dalam Pakatan Harapan hari ini yang memerintah negara sejak 80-an,” katanya semasa siaran langsung Facebook malam tadi.

 Dr. Mahathir sering dituduh oleh pembangkang termasuk oleh DAP dan PKR sendiri kerana mengamalkan kronisme sepanjang pentadbirannya dengan menawarkan kontrak kerajaan berat sebelah yang memberi manfaat kepada golongan tertentu. Kontrak konsesi tol dan penjana tenaga bebas merupakan antara bentuk kontrak berat sebelah yang sinonim dengan pentadbiran Dr. Mahathir dan beberapa tempoh konsesi yang ditandatangani kekal sehingga hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular