55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Teori Mana Hendak Dipakai

Kapten Nik Huzlan
Teori mana hendak dipakai? Petunjuk baru bercanggah dengan maklumat terdahulu Kapten Nik. Gambar-gambar terbaru berkenaan dengan laluan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 yang dipercayai disediakan oleh kerajaan dengan keluarga di China telah mengubah anggapan awal tentang kes tersebut.

Menurut bekas Ketua Juruterbang Serantau MAS, Kapten Datuk Nik Ahmad Nik Hussain, gambar itu merupakan satu "pencerahan baru" yang kini bercanggah dengan informasi terdahulu yang mengatakan pesawat membuat satu pusingan ke arah kiri.

Gambar digunakan ketika sesi penerangan kepada ahli keluarga penumpang warga China - sumber theepochtimes.com


Paparan peta itu antaranya menunjukkan pesawat telah membuat pusingan 270 darjah kearah kanan,katanya.

"Teori ini menguatkan lagi segi teori interference (perbuatan disengajakan)", kata Kapten Nik kepada Agenda AWANI pada Sabtu.

Tambahnya lagi, jika laluan itu benar, ia menunjukkan satu tindakkan yang telah difikirkan semasak-masaknya dan teliti oleh pelakunya.

"Pusingan itu besar, tu nampaknya tiada cornering maknanya pesawat dikendali sepenuhnya, ia tiada kerosakan", kata Nik Huzlan yang mempunyai pengalaman lebih daripada 30 tahun dalam bidang penerbangan - Astro Awani.

Siapa Penumpang MH370 Yang Kini Berada DiDiego Garcia?

Siapa penumpang MH370 yang kini berada di Diego Garcia? Bermacam-macam andaian, bermacam-macam teori termasuk juga dengan posting ini..!!! Misteri serta menjadi tandatanya kemana perginya pesawat MH370 dengan penumpang serta anak kapalnya?

Kini muncul pula seorang yang bernama Philip Wood yang telah meminta bantuan, kononnya beliau kini dijadikan tahanan di Diego Garcia ikuti apa yang dikatakan olehnya....

"I have been held hostage by unknown military after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed  to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in the cell. My name is Philip Wood. I think  I have been drugged as well and cannot think clearly".



Anda boleh lihat di- http://archive.4plebs.org/pol/thread/27834494/#27834944 

Jika berminat juga di-sini http://www.nydailynews.com/news/world/texas-family-missing-malaysia-airlines-passenger-hope-alive-article-1.1723968 

Dan disini lebih lengkap- http://www.kaskus.co.id/thread/5332ee7318cb175f068b48dc/misteri-pesan-philip-wood-penumpang-mh370-posting-minta-tolong-dari-diego-garcia/

Diego Garcia

Diego GarciaDiego Garcia - Rusia "hairan" Tentera Laut Amerika Syarikat terlibat dengan Malaysia Airlines? Satu baru laporan yang diedarkan  di Kremlin (14 Mac 2014) disediakan oleh Direktorat Perisikan Utama Ketua Turus Angkatan Tentera (GRU) menyatakan bahawa Aero angkasa Angkatan (Pertahanan VKO) pakar kekal "hairan" tentang mengapa Tentera Laut Amerika Syarikat "ditangkap dan kemudia dialihkan"  sebuah pesawat Malaysia Airlines" sebuah pesawat awam dari bertujuan penerbangan-laluan kepada yang luas dan sangat berahsia Lautan Hindi asas mereka terletak di Diego Garcia.

Menurut laporan ini, Malaysia Airlines Penerbangan MH370 ( juga dipasarkan sebagai China Southern Airlines Penerbangan 748 melalui perkongsian kod a) merupakan penerbangan penumpang berjadual dari Kuala Lumpur, Malaysia, ke Beijing, China, apabila pada 8 Mac pesawat Boeing 777-200ER ini "hilang" dalam penerbangan dengan 227 penumpang dari 15 negara, kebanyakan daripada mereka adalah China, dan 12 anak kapal.

Menarik untuk diperhatikan, laporan ini berkata, dalah bahawa Penerbangan 370 sudah dibawah GRU "pengawasan" selepas ia menerima "sangat mencurigakan" muatan kargo yang telah dikesan Lautan Hindi negara Republik Seychelles, dan dimana ia pernah menjadi kapal berbendera US- kapal kontena MV Maersk Alabama.

Apa pertama membangkitkan syak wasangka GRU mengenai MV Maersk Alabama, laporan ini berterusan, ialah supaya dalam tempoh 24jam kerja-kerja pemunggahan ini "sangat mencurigakan"  beban kargo terikat untuk Malaysia Airlinesh "keadaan yang mencurigakan".
  Penerbangan 370, kedua-dua terlatiah Kuncian Tentera Laut Amerika Syarikat yang ditugakan untuk melindungi ia,  Mark Daniel Kennedy, 43, dan Jeffery Keith Reynolds, 44, dijumpai mati dibawa
Kedua-dua Kennedy dan Reynolds, laporan ini berkata, berkerja berpangkalan di Virginia Beach Virginia, maritim firma keselamatan  Trident Kumpulan yang diasaskan oleh Personel Tentera Laut Amerika Syarikat Operasi Khas (SEAL) dan Kanan Tentera Laut Amerika Syarikat Pegawai Peperangan Permukaan dan telah lama diketahui oleh GRU untuk melindungi pemindahan penting dalam kedua-dua bahan atom dan biologi diseluruh dunia.

Setelah GRU "assests" mengesahkan bahawa ini "sangat mencurigakan" kargo adalah diatas kapal Malaysia Airlines Penerbangan 370 pada 8 Mac, ini nota laporan, Moscow diberi tahu oleh China Kementrian Dalam Negeri (MSS) kebimbangan mereka dan telah menerima "jaminan" bahawa "semua langkah" akan diambil bagi menentukan apa yang telah disimpan begitu tersembunyi apabila pesawat ini memasuki dalam ruang angkasa mereka.

Walau bagaimanapun, laporan ini berkata, dan algi atas sebab-sebab masih tidak diketahui, MSS telah bersiap sedia untuk mengalihkan Penerbangan 370 dari destinasi yang dijadualkan daripada  Beijing ke Lapangan Terbang Antarabangsa Haikou Meilan (HAK) yang terletak di Wilayah Hainan (aka Pulau Hainan).

Sebelum memasuki Rakyat Tentera Pembebasan (PLA) zon yang dilindungi Laut China Selatan yang dikenali sebagai  Kepualan Spratly, laporan ini berterusan, Penerbangan 370 "ketara menyimpang" dari aruspenerbangan dan telah dikesan satelit dan radar VKO terbang ke Lutan Hindi rantau melengkapkan penerbangan hampir 3,447 kilometer (2,142 batu) ke Diego Garcia.

Kritikan untuk perhatian tentang penerbangan sisihan Penerbangan 370, pakar-pakar GRU dalam laporan ini berkata, adalah bahawa ia berlaku dalam tempoh masa yang sama bahawa semua Spratly Pulau komunikasi telefon mudah alih yang dikendalikan olen China Mobile sedang disekat.

China Mobile, ia harus diperhatikan, dilanjutkan liputan telefon di Kepulauan Spratly pada tahun 2011 supaya tentera PLA ditempatkan dipulau-pulau, nelayan, dan kapal-kapal suudagar dalam kawasan itu akan dapat menggunakan perkhidmatan mudah alih, dan juga memberi bantuan semasa ribut dan menyelamat dilaut.

Tentang bagaimana Tentera Laut Amerika Syarikat mampu untuk mengalihkan Penerbangan 370 ke Pangkalan Diego Garcia, laporan ini berkata, nampaknya telah dicapai dari jauh sebagai Boeing 777-200ER ini dilengkapi dengan (terbang-dengan-wayar FBW) sistem yang menggantikan kawalan terbang manual konvensional pesawat dengan antara muka elektronik membolehkan ia dikawal seperti mana-mana pesawat berdengung-jenis.

Walau bagaimanapun, ini nota laporan, walaupun pesawat ini boleh dikawal adri jauh, yang sama tidak boleh dikatakan sistem komunikasi yang hanya boleh diam, diikuti dengan transponder (yang menghantar lokasi dan altitud) yang telah ditutp pada 01:21

Diego GarciaApa yang kekal "membingungkan" mengenai insiden ini
tutup secara manual, dan dalam hal Penerbanga 370 laporan datanya telah ditutp pada 01:07, penganalisis GRU dalam laporan ini berkata, adalah mengapa media arus perdana Amerika masih belum menuntut daripada rejim Obama plot radar dan imej satelit Lautan Hindi dan Laut China Selatan wilayah sebagai tentera AS meliputi kawasan ini keseluruhan dari Diego Garcia seperti tiada laut lain didunia kerana perkapalan dan udara kosong yang amat penting.

Kebanyakannya sedih, laporan ini menyimpulkan, AS sebenarnya dapat menyembunyikan sebab (s) bagi "kehilangan" Pesawat MH 370 kerana mereka telah berbuat demikian selepas peristiwa 11 September 2011 apabila Bush rejim kemudian "hilang" American Airlines Penerbangan 77 dan 64 penumpang dan naka kapal selepas secara palsu mendakwa ia melanda Pentagon, tetapi yang telah disahkan oleh CNN.

p/s harap maaf terjemahan yang kurang memuaskan   

Dah Umum Mana Bukti

Dah Umum Mana Bukti
Gambar Hiasan
Walaupun pengumuman telah dibuat oleh Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib berkenaan sebuah pesawat MH370 berakhirnya diLautan Hindi, namun menjadi tanda tanya bagi sesetengah pihak 'Mana Bukti'?. Apa yang lebih mengharukan persoalan ini begitu gawat kepada mangsa-mangsa pesawat MH370 ini di negara China.

Seluruh ahli keluarga penumpang pesawat Malaysia Airlines MH370 bertempur dengan polis diluar Kedutaan Malaysia di Beijing hari ini selepas mereka menuntut syarikat penerbangan tersebut dan kerajaan Malatsia memberi penjelasan mengenai apa yang berlaku, lapor AFP.

Dah Umum Mana Bukti
Pasukan paramedik cuba memberi bantuan perubatan
Menurut agensi berita antara bangsa itu, ahli keluarga yang marah membaling botol air kepada polis dan membentik rantai manusia dipagar kedutaan. Kebanyakkan peserta demontrasi ditolak polis, menurut seorang saksi kepada AFP. Seorang wanita pengsan ditempat kejadian. -25 Mac 2014.

p/s Dah diberi arahan terbang ke Beijing yang buat U TURN ke Lautan Hindi itu apa-hell?

Untuk BN dan PR

Untuk BN dan PRUntuk Ah Jib Gor khususnya dan UMNO amnya...!! Kalau apa yang aku katakan ini bertentangan dengan apa yang korang fikirkan I'am very sorry lah beb, bukan aku nak meludah kelangit kerana kena balik batang hidung aku...huhuhu.. Dari apa yang aku perhatikan selama aku mula berminat dengan politik aku rasa tercabar untuk menjelaskan apa yang aku lihat dan apa yang au fikirkan.

Dimana-mana sahaja di Malaysia ini khususnya di Semenanjung, jika negeri atau daerah yang majoriti pengundinya adalah masyarakat Cina apatah lagi tempat tersebut dipenuhi dengan DAPigs. PR @ Pakatan Haram letak calonnya 'TUNGGUL' pun yang mewakili mereka pastinya kemenangan berpihak kepada mereka (Pakatan Haram).

Untuk BN dan PRTak payah aku nak huraikan bab ini, cuma dengan ikhlas nak bukak sikit mata korang semua khususnya kepada pihak yang kita tahu ada 'FULL POWER' tu, kalau masih tak sedar lagi, tak taulah aku nak cakap. Perlu juga aku ingatkan, jika tanpa sokong kuat dari Peribumi Sabah dan Sarawak Ah Jib Gor dan BN dah lama dah jadi pembangkang.

p/s sekarang pun BN dan jadi pembangkang, nak tahu dimana gunakan teropong buluh kikiki...aku pejam mata pun nampak ada tiga negeri..?!!




Kapten Zaharie tidak merahsiakan keinginannya

Kapten Zaharie tidak merahsiakan kenginannyaSeperti yang dilaporkan oleh wartawan jika tiada maklumat yang kukuh tentang apa yang berlaku kepada penerbangan Malaysia Airline yang hilang 8 Mac, pihak berkuasa Malaysia mencari petunjuk dalam memori telah dipadam, simulator kepunyaan Kapten Zaharie Ahmad Shah yang disimpan dirumahnya.

Penemuan akaun rangkaian sosial juruterbang juga membawa wartawan, penulis blog dan detektif amatur untuk mencari bukti dalam posting beliau yang mungkin dapat membantu untuk disimpulkan potret seorang lelaki yang berada dikawalan jet yang hilang. Gambaran yang muncul, seorang lelaki yang berminat dalam eletronik dan teknologi, tetapi juga pembangkang yang demokratik dan perbincangannya ateisme di Malaysia ini adalah konsisten dengan apa yang kawan-kawan kapten Zaharie, Kirk Sempel memberi tahu, bahawa dia tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda ekstremisme agama atau politik yang mungkin bermotifkan rampasan.

Di Youtube, beliau memuatnaik lima klip pendek, semua tips menawarkan kira-kira bagaimana untuk cara membaiki sistem elektronik, seperti hawa dingin dan pembuat ais. Antara berpuloh-puloh video dikongsi pengguna lain yang dia 'suka' di platform, kebanyakkan perbaikan perisian bimbang, komedi atau muzik pop, tetapi empat adalah wawancara atau dokumentari artis yang terkenal menjelaskan sebab-sebab mereka untuk tidak mengikuti mana-mana agama. Salah satu klip yang ditandakan sebagai kegemaran oleh seorang lelaki yang diterangkan oleh rakan-rakan sebagai seroang Muslim sederhana adalah versi televisyen "The Khayalan Tuhan" sebuah buku oleh Richard Dawkins. Kapten Zahari juga melanggan saluran Youtube rasmi Richard Dawkins Yayasan Sebab dan Sains. Satu lagi langganan beliau ialah saluranEddie Izzard, pelawak British yang merupakan seorang artis lantang.

Pada Facebook, Kapten Zahari menyatakan dengan jelas bahawa beliau menentang keganasan dan menyokong pembangkang demokratik untuk parti pemerintah Malaysia, yang telah memerintah negara ini ejak kemerdekaan pada tahun 1957.

Kapten Zaharie tidak merahsiakan kenginannyaKapten Zaharie tidak merahsiakan keinginanya untuk melihat pembangkang Pakatan Rakyat, yang diketuai oleh Anwar Ibrahim, memenangi kuasa. Itulah pendirian politik, dan kekecewaan jelas juruterbang  itu dengan keputusan pilihanraya pada Mei 2013, bahawa Anwar Ibrahim berkata telah dicemari oleh penipuan, pada mulanya dicirikan oleh beberapa wartawan konservertif  dan penulis blog sebagai bukti Islam ekstremisme. Salah tanggapan yang mungkin didorogi oleh penerangan seorang pegawai penyiasat yang tidak dinamakan itu kapten Zaharie sebagai "fanatik" penyokong pembangkang.

Sebagai Wiliam Dobson diperhatikan dalam slate, bagaimanapun, pendengaran seseorang adalah "penyokong fanatik Anwar Ibrahim tiada bunyi yang menakutkan selagi anda semua tahu apa-apa tentang Anwar Ibrahim yang bukan seorang fanatik tetapi seorang demokrat komited. (maaf jika terjemahan ini kurang memuaskan - sumber)


Simulator kepunyaan kapten Zaharie kini sedang disiasat

Objek Dijumpai Tapi Belum Pasti

Objek Dijumpai Tapi Belum Pasti
Muktesh Mukherjee & isterinya Xiaomo Bai
Muktesh Mukherjee, 42, adalah naib presiden operasi China untuk Xcoal
Energy & Resources. Isterinya Xiaomo Bai, 37, penyiar CTV Canada.
Objek dijumpa tapi belum pasti..!! sama ada ianya adalah seperhan pesawat MH370 ataupun bukan. Tanpa perkataan untuk ditentukan nasib penumpang-penumpang pesawat tersebut sehingga kini sudah hampir dua minggu hilangnya penuh misteri.

Serpihan objek tersebut telah dikesan oleh satelit Australia terapung di Lautan Hindi dan diumumkan empat hari setelah dikesan oleh satelit. Pencarian objek atau serpihan yang dimaksudkan bukanlah sesuatu yang mudah, kerana selain ianya terapung-apung dipermukaan air malah ianya berada dilautan yang luas dan dalam.

Setelah beberapa hari kehilang pesawat MH370 pihak polis telah mengambil simulator dirumah kaptain Zaharie Ahmad Shah untuk siasatan. Namun penyelidik mendapati beberapa  data telah dipadam, program simulasi biasanya menyimpan data dari daripada sesi sebelumnya untuk mainkan semula kemudian. Mereka tidak pula menjelaskan apa yang mungkin telah dipadam.

Kenapa pesawat Malaysia MH370 disasarkan?

Kenapa pesawat Malaysia MH370 disasarkan?
Sebuah kapal pengangkut America di Diegi Garcia
Kenapa pesawat Malaysia MH370 disarkan? Kehadiran sejumlah besar penumpang Cina didalam pesawat dirancang digunakan hubungannya antara komunis Cina dan Malaysia. ianya boleh menyumbang kepada kemerosotan masa depan hubungan antara kedua negara. Menyebabkan justifikasi peningkatan kehadiran Cina dirantau ini dan mungkin juga pencerobohan Cina akan datang. Ini juga boleh membantu menjelaskan mengapa pesawat Malaysia disasarkan berbanding dengan Indonesia.




Satu laluan penerbangan mungkin penerbangan MH370 dari mana ia
terakhir diperhatikan pada radar di Pulau Pinang
dengan Diego Garcia
Indonesia sudah ditangan globalis dan oleh itu tidak pernah membuat apa-apa mendatangkan bahaya dari komunis Cina, yang merupakan perciptaan globalis. Malaysia adalah satu-satunya negara didunia pemimpin yang terdahulu telah secara terbuka mengkritik IMF, Israel, Malaysia juga didakwa memberi sokongan kejadian 9/11 adalah dari kerja orang dalaman.

Malaysia mempunyai ekonomi sibuk, tetpi lebih globalis lebih suka gaya ekonomi perladangan, seperi negaran jiran Indonesia yang benar-benar dibawah kawalan globalis. Oleh kerana Malaysia tidak boleh tertakluk kepada apa  yang dikenali sebagai perang keatas keganasan melainkan Malaysia mula  secara terbuka menyokong Al-Qaeda. Hanya alternatif ayang lain globalis mempunyai adalah makan kepada Cina dan panda dan panda akan menjeput sendiri untuk makan tengah hari Al-Qaeda ataupun tidak.


Selepas mematikan trasponder, perbangan MH370 berpalin
dan menuju ke arah Diego Garcia.
Media arus perdana telah berkali-kali menekankan bahawa pada sikap tidak sabar Cina dengan Malaysia dan menuduh "ketidaksekapan" walaupun ia adalah benar bahawa keadaan huru-hara ini tidak mungkin  dapat dicapai melainkan ramai pegawai-pegawai Malaysia telah berkompromi, jadi ramai pegawai kerajaan  lain terlibat dalam mencari dan menyelamat usaha.

p/s disini KBE mohon maaf jika terjemahan ini tidak benar-benar Melayunya... lainlah macam nenek DOLL Jijah terlebih Cinanya dari Melayu..!!

Who close FB account Zahari?

Who close Fb account Zahari? Sebelum diketahui oleh umum bahawa juruterbang MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah dengan Anwar Ibrahim dan ahli serta penyokong tegar PKR, akaun FB nya masih ada. Tapi apabila tersebar secara meluas yang dilaporkan oleh dua media di Britain, kini menimbulkan lagi suatu perkara yang pelik dan menjadi tandatanya dengan misteri kehilangan pesawat MH370.

Who close FB Zahari?

"KINI AKAUN FACEBOOK JURUTERBANG TERSEBUT SUDAH TIDAK DAPAT DILAYARI"

Persoalannya siapa sebenarnya yang mematikan akaun tersebut? adakah mana-mana ahli keluarga  Zaharie yang tahu 'password' akaun tersebut yang mematikannya walaupun ia kelihatan agak mustahil untuk berbuat begitu..!! "ADAKAH FACEBOOK YANG MEMATIKAN DAN APA SEBABNYA".

Ada persolan baru yang timbul semankin misteri penutupan akaun fb itu berlaku sejurus identiti serta kecenderongan politik juruterbang itu diketahui. Kini semua sudah mengetahui bahawa Zaharie ada perhubungan keluar dengan keluarga Anwar Ibrahim. Pengakuan Anwar secara tak sengaja mengenali indentiti Zahari secara peribadi tapi Wan Azizah biasalah dengan sikapnya Penafian demi penafian akan keluar dari mulutnya jika sesuatu perkara bersangkutan yang boleh membuka pekung didada mereka.

Missing 777 or Flying Bomb?

Mendedahkan konspirasi jahat zionis Amerika Syarikat dan yang bersekutu dengannya, keatas MH370. Sumber email perisikan Amerika Syarikat telah digodam menunjukkan bahawa Amerika Syarikat aktif  terlibat dalam merancang serangan terorisma keatas fasiliti ketenteraan di Ukraine untuk mengkambing hitamkan Rusia dengan menggunakan pesawat komersial yang telah dirampas dan kemudiannya diubahsuai menjadi "peluru berpandu"



Oleh yang demikian nampaknya, pihak Amerika Syarikat sedang menggunakan senjata "serampang dua mata" malah ia dapat melaksanakan buakan dua, malah tiga agenda serentak.

1) Menghuruharakan keadaan yang tegang di Ukraine dengan Rusia

2) Mencipta huruhara di Malaysia diatas nama "Peperangan keatas Terorisma" yang kononnya melibatkan Al-Qaeda

3)Mengeruhkan hubungan dua hala antara Malaysia dan China.



Namun pada masa yang sama, keselamatan penumpang dan krew pesawat tidaklah boleh dipastikan. Mungkin digunakan sebagai tebusan keatas kerajaan Malaysia. Sekarang tiada siapa boleh mempertikaikan dakwaan-dakwaan akan wujudnya konspirasi besar-besaran yang dirancang oleh pihak Amerika Syarikat dan sekutu-sekutu baratnya, khususnya keatas Malaysia.  Click the link Missing 777 or Flying Bomb?

20140302 Mat Sabu pembekal pemuas nafsu di muktamar




Lokasi: Taman Melawati, Kajang, Selangor
Acara: Ceramah
Tarikh: 2/3/2014
p/s bestnya jadi pejuang Pas, dapat cipap free...

Rakan Blog K.B.E