DAP Sudah Tunjuk Belang


Andainya keputusan PRU14 berpihak kepada PH, Mahathir akan diserang sakit jantung terkejut beruk harapan untuk menjawat jawatan PM pasti tiada tempat olehnya. Sekarang ini pun Mahathir sudah tahu tiada layak bagi dirinya untuk jadi PM kerana fakta yang ada ada harus diterima hakikat.

Mahathir bukan ada parti...!! bertanding dalam PRU14 ini pun tumpang parti PKR Dari segi layak jadi PM adalah pengerusi PKR iaitu Wan azizah. kerana parti PKR kedua terbesar bilangan kerusi dari Bos PH iaitu DAP. Parti PAN tolak tepilah wujudnya parti ini dari serpihan PAS yang diacu suai oleh DAP.

Aku tidak kesian perkara ini berlaku kepada Mahathir, tapi aku kesian kepada penjilat2 dan macai2 Mahathir yang bodo lebih dari tunggul kayu, kerana tidak tahu percaturan politik. kus semangat terlonjak2 terjerit2 Mahathir boleh jadi PM. Berhujah pula didalam group fb kita beri fakta dijawab dalam komen dengan maki hamun. low calss tiada moral punya macai2 Mahathir ini walau dinilai dari sudut mana pon.

DAP nampaknya telah mula menunjukkan nafsu untuk menyusun kabinet harapan mereka menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 ini.

Baru-baru ini, DAP telah mengumumkan dua tokoh mudanya, Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong akan dilantik sebagai menteri kalau mereka menang Putrajaya dalam pilihan raya nanti. Pengumuman ini sebagai satu strategi menarik undi orang Cina dengan cara menunjukkan calon-calon mereka bakal menjadi menteri.

Tapi apa yang sebenarnya ditunjukkan ialah nafsu DAP untuk mengetuai kerajaan pusat akan datang dan dominasinya sebagai ketua dalam Pakatan Harapan. DAP akan bertanding paling banyak kerusi berbanding parti-parti PH yang lain, dan memegang remote control sebuah parti komponen PH, Parti Amanah Negara (PAN).

Parti Cina ini telah menunjukkan kesombongan sepanjang menguasai PH dan telah menunjukkan bagaimana ia menggunakan kuasa sejak menguasai kerajaan Pulau Pinang. Strategi menamakan dua pemimpin muda sebagai bakal menteri ialah tawaran DAP kepada orang Cina.

Mereka menawarkan calon-calon yang bakal menjadi menteri, maka mereka menuntut agar orang Cina mengundi calon yang mereka tawarkan. Kalau menteri pun mereka sudah rancang dan idamkan, bermakna mereka akan mahu melantik lebih ramai menteri lain.

Kalau pemimpin muda sudah dicanang akan dilantik menteri, tentulah pemimpin yang lebih senior dan daripada kumpulan yang rapat dengan keluarga Lim akan dilantik juga. Sudah tentulah pemimpin DAP yang lebih senior seperti Lim Guan Eng akan dilantik ke jawatan menteri yang lebih kanan seperti timbalan perdana menteri.

Ini semua menunjukkan DAP sudah cukup yakin akan menang besar dalam PRU14 ini, dan ia berani menunjukkannya kepada pengundi. Sejarah penguasaan DAP di Pulau Pinang dan Selangor telah menunjukkan kerakusan mereka terhadap musuh politik apabila berkuasa.

Di dalam parti sendiri pun, sudah terserlah sikap diktator mereka sehingga sebarang kritikan akan menyebabkan tercantas. Memberi undi kepada parti gila kuasa seperti ini hanya akan memudaratkan rakyat dan negara.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular