Larang Baca Al Quran Guna Pembesar Suara, Satu Lagi Kejayaan DAP


Hati mana yang tidak sakit, hati mana yang tidak berasa marah..? kedudukan kita sebagai orang Melayu dan beragama Islam di negara ini telah mula tercabar, sedikit demi sedikit. Bermula dengan isu azan di waktu subuh suatu ketika dulu di Kuala Lumpur/Selangor kini lebih panas lagi dengan larangan membaca ayat Al-Quran menggunakan pembesar suara sudah dilarang dilakukan di semua masjid dan surau di Pulau Pinang.


Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) telah mengarahkan semua masjid dan surau di negeri ini menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh.


Agak melucukan alasan tersebut kerana membaca al-Quran bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain didalam dan diluar masjid.
Klik disini - Larang Baca Al Quran Guna Pembesar Suara, Satu Lagi Kejayaan DAP

Yang ini lagi satu hal, sudah berani mereka-mereka yang berkenaan mempersendakan masyarakat Islam dinegara ini khususnya kepada orang Melayu. Islam tiada memusuhi sesiapa, tetapi kenapa orang bukan Islam sentiasa mencari jalan memusuhi kepada orang-orang yang beragama Islam?
Klik disini - umno-online.com/?p=43461

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular