Dapat Duit Kena sindir


Dapat duit kena sindir, sindir pon sindirlah...janji wang masyuuukkk....

Kuala Lumpur – Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, Datuk Seri Jamal Md. Yunos hari ini tampil memberi sumbangan ikhlas RM7 bilion (AS$1,800 juta) kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM). 

Ia sebagai sindiran bagi membiayai operasi jentera parti kerdil pembangkang itu yang konon miskin sehingga terpaksa tagih ihsan sekali gus membantu gerak kerja mereka menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14. Malah katanya, dana itu diharapkan cukup untuk mengerakkan PPBM lantas meminta menghentikan kutipan derma daripada orang ramai. “Cek ini sah sehingga 2022 sebagaimana selama 22 tahun Pengerusi PPBM, Tun Dr. 

Mahathir Mohamad memerintah sebagai Perdana Menteri. “Ini adalah juga hasil perkongsian perniagaan saya dengan Tun Mahathir selama 22 tahun beliau memerintah terdahulu. “Saya harap selepas ini PPBM tutup sahaja akaun itu, tidak perlu susahkan rakyat negara ini untuk memberikan sumbangan kepada parti itu,” ujarnya. Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan transaksi dana berkenaan di perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini. 

Sementara itu, Jamal turut mendakwa Tun Mahathir memberi wang sejumlah RM1 billion kepada parti kompenan Pakatan Harapan diketuai DAP untuk mendapatkan jawatannya sekarang. “RM 700 juta juga turut diberikan kepada PKR dan Mat Sabu untuk memastikan kedudukannya sekarang. “ Saya akan serahkan semua fail dan bukti yang ada kepada pihak berkuasa mengenai dakwaan saya ini tidak lama lagi,” ujarnya. – 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular