PPBM 50 Sudah Chow

Larut – Hilang kepercayaan terhadap perjuangan dan kepimpinan tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mendorong 50 ahli PPBM Bahagian Larut meninggalkan parti berkenaan dan menyertai UMNO hari ini.
Kesemua ahli PPBM itu menyerahkan borang keahlian mereka kepada Ketua UMNO Bahagian Larut, Datuk Faizul Arby Mohd. Shohor dengan disaksikan Ahli Parlimen Larut, Datuk Seri Hamzah Zainudin.
Bekas Penaja dan Setiausaha PPBM Larut, Shafie Mohd. Khairy berkata, tindakan itu diambil kerana tidak lagi menyakini perjuangan parti tersebut dalam memperjuangkan hak-hak rakyat khususnya kaum Melayu.
Katanya, ini kerana parti tersebut hanya memperjuangkan kepentingan individu tertentu di dalam parti.
“Kami juga tidak lagi mempercayai kepimpinan Pengerusi PPBM Perak, Ahmad Faizal Azumu yang mana pelantikannya dibuat kerana pengaruh DAP.
“Kami tidak mahu bersama parti yang menyokong DAP dimana jika pakatan memerintah negeri ini maka boneka Menteri Besar adalah daripada parti DAP,” katanya dalam sidang akhbar khas di Selama di sini hari ini. – Utusan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular