Mahathir Dicabar Buat Terjah, Ada Beranikah?


Mahathir dicabar buat terjah. Ada beranikah? Tidak perlu tunggu surat undangan, boleh datang bila2 masa sahaja disetiap tempat dan negeri diMalaysia ini dalam acara 'Roadshow' oleh Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda.

Peluang ini wajib bagi Mahathir mengambil kesempatan, jangan biar berlalu sehingga tibanya PRU14 nanti terlepas begitu sahaja. Ayuh Mahathir buktikan kehebatan anda. Anda adalah individu yang memulakan kes 1MDB ini diselewengkan oleh pentabiran kerajaan Malaysia khususnya kepada Najib sasaran anda yang utama. Jadi 'Roadshow' oleh Ketua Eksekutif (CEO) syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terpaksa menjelajah keseluruh negara bagi tujuan untuk menerangkan kepada umum bahawa segala tuduhan anda adalah palsu dan lebih tepat lagi adalah fitnah semata2.

Mahathir boleh berdebat secara terbuka dan disaksikan oleh semua didalam roadshow keseluruh negara Malaysia. Bawalah seberapa banyak bukti yang anda ada untuk menguatkan tuduhan anda itu benar berfakta tapi buka dengan auta.

Rakyat semua akan menjadi saksi atas segala kebenaran dari pihak andakah atau dari pihak kerajaan Malaysia khususnya kepada Najib. Kalau benar anda jaguh rakyat, jaguh dalam mentadbir urusan negara inilah peluang keemasan yang perlu anda ambil.

Segala hujah anda kalau tidak boleh dan tidak dapat disangkal oleh Arul Kanda, bererti anda telah dapat kemenangan terlalu besar sebelum PRU14 tiba dan sudah pasti anda dapat title buat kata isteri anda Datin Hasmah "orang Kedah kata ada dua kali (2x) Ayuh Mahathir cepat sebelum masa berlalu, jika mahu jadi PM pada 2x...!!! Dalam wacana bersama yang dianjurkan akhbar sinar harian, anda telah buat terjah yang sudah dirancang...

KETUA Pegawai Eksekutif (CE0) syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda ketika ini sedang melakukan siri `Roadshow' bagi memberikan taklimat dan menjawab pelbagai soalan 1MDB.


Alangkah menariknya jika ketika program itu diadakan, pengerusi Pakatan Harapan (PH), Dr. Mahathir Mohamad boleh membuat kejutan dengan hadir ke program tersebut. Mahathir boleh datang tanpa jemputan pada majlis penerangan oleh Arul Kanda ini dengan membawa bersama-sama bukti dan tuduhannya terhadap 1MDB.

Mahathir boleh cakap `depan-depan' dengan Arul. Ini kerana pada program yang diterjah oleh Mahathir iaitu Wacana Sinar Harian bertajuk, `Adakah Tun M terlalu Tua untuk jadi PM?', yang bertujuan untuk membincangkan mengenai umur dan kemampuannya untuk menjadi Perdana Menteri pada usia 93 tahun, ia lebih berbaur kepada menyanjunginya.

Jika Mahathir boleh melakukannya pada forum itu, maka boleh beliau melakukan perkara sama pada program taklimat mengenai 1MDB oleh Arul. Mahathir boleh bertekak atau mempersoalkan jawapan Arul dan beliau boleh tunjukkan sekali bukti-bukti yang diperkatakan mengenai 1MDB selama ini. Bila sudah bertemu,

Mahathir tidak perlu lagi menggunakan alasan `saya dengar' atau `saya diberitahu' tatkala beliau menyerang 1MDB ataupun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Selain itu, nyatakan sekali apakah tuduhan khusus terhadap Perdana Menteri berkenaan 1MDB yang boleh dibawa ke mahkamah.

Masalahnya selama ini pihak yang dituduh pula diminta mengemukakan bukti sedang mereka yang menuduh gagal membawa sebarang fakta, sebaliknya lebih bersandarkan spekulasi. Kisah 1MDB telah diolah dan dimainkan secara persepsi oleh pihak Mahathir seolah olah amat mudah untuk wang beralih tangan.

Bagi yang tidak tahu tentang urusan korporat sudah tentu akan mempercayainya dengan mudah. Seperti kata Arul Kanda, kesilapan membuat keputusan korporat ( bad corporate decision ) sememangnya ada tapi itu bukan satu jenayah. Cuba lihat kepada Proton, ia tersilap dalam urusannya selama 30 tahun dan sentiasa meminta bantuan dari kerajaan sehingga RM13 billion perlu disalurkan untuk membela Proton.

Hanya menerusi isu 1MDB, ia dijadikan alat sabotaj oleh Mahathir untuk menjatuhkan Najib kerana beliau enggan menjadi `Pak turut' kepada Mahathir. Dalam hal ini, eloklah jika Mahathir dapat menghadirkan diri pada sesi penerangan mengenai 1MDB ini. Ia tentunya menjadi sesuatu yang ditunggu-tunggu ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular