ALLAHURABBI

ALLAHURABBI
Allahurabbi Tuhan yang menjadikan sekalian alam. Hanya kepada Mu tempat kami bermohon. Dengan sifat Mu yang maha pengasih maha penyayang. Kurniakanlah kepada kami limpah rahmat Mu, sihatkan tubuh badan kami, berilah kami kekuatan iman, cergaskan minda kami, sentiasa berikan kepada kami petunjuk kejalan yang Engkau redhai.

Sesungguhnya segala puji-pujian hanya pada Mu, selamatkanlah kami semua muslimin dan muslimat sentiasa dibawah naungan Mu, berkatilah perjalanan kami didunia hingga ke akhirat...amin ya Rabul alamin.

1 ulasan:

  1. Bismillah! kenapa ada orang Melayu Islam gagal melihat konteks sebenar penggunaan "Allah" dan maksud penggunaannya dan beia-ia benar mahu "Allah" dikongsi dengan ugama Kristian? Tidakkah mereka sedar akibat dari "perkongsian" kalimah inilah orang Melayu Indonesia sewenang-wenangnya mudah melompat agama seperti mereka melompat katak? Tidakkah mereka juga terfikir kenapa orang Kristian beria-ia benar mahu menggunakan perkataan Allah kerana mereka lihat peluang mudah untuk memesongkan akidah umat Islam! Janganlah benarkan diri terjerat dengan hujah orang yang sudah terjerat dan akan melakukan apa sahaja untuk menarik perhatian hanya kerana gila undi untuk dirinya.! Allah orang Islam hanya bagi yang satu yang tiada beranak dan diberanakkan! Allah tiada kesamaan dengan lain sifat tuhan orang lain!

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular