Jadi Kaldai Lebih Teruk dari Jadi Kuda

PAS Kaldai dungu yang jadi tunggangan
Kalau setakat imej kuda tak mengapa juga, ni lebih teruk dari kuda dah jadi kaldai. Itulah nasib PAS didalam status mereka (PAS) bersama Pakatan Haram. Ada hati sering di laung-laungkan oleh (PAS) konon nya nak ganti UMNO. Kalau PAS lebih baik lebih sempurna dan lebih jati perjuangan nya tapi hanya cakap tinggal cakap, hajat dah pasti 100% tak kesampaian.

Penolong Setiausaha Pemuda Umno Bahagian Kuala Nerus, Amir Amri Mohamad berkata, dengan kedudukan PAS yang tidak dominan, ia menjelaskan bahawa penyertaan parti itu dalam PR tidak lain hanya untuk memberi keuntungan kepada parti lain memandangkan PAS mempunyai kelebihan undi kaum Melayu.

Menurutnya lagi, walaupun Setiausaha Agung PAS, Dato' Mustafa Ali menegaskan PAS tetap menjadi tulang belakang PR, namun kenyataan nya itu dilihat cuba menyembunyikan perkara sebenar. "Kalau PAS mahu menjadikan Malaysia negara Islam, dia patut bertanding banyak kerusi di peringkat Parlimen tetapi ini sebaliknya dan pimpinan PAS pula memberi tahu mereka masih lagi tulang belakang. Ini memperlihatkan mereka cuba menutup isu," katanya.

PKR sekali lagi mendominasi bilangan kerusi Parlimen yang ditandingi pada Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU-13) berbanding lagi dua komponen PR, PAS dan DAP. Mengesahkan perkara itu Mustafa bagaimana pun enggan mendedahkan kerusi yang diperuntukan kepada setiap parti.

Mengulas lanjut, Amir Amri berkata, PAS sebenarnya cuba mendapat sokongan rakyat dan cuba memujuk mereka dengan kenyataan  bahawa parti itu tetap menjadi tulang belakang PR. Bagaimana pun katanya, keadaan itu tidak akan berlaku dan PAS sebenarnya tiada peluang mentadbir negara apatah lagi membentuk sebuah negara Islam di bawah PR.

Dalam masa yang sama. beliau menasihatkan rakyat tidak tertipu dengan agenda politik PR yang hanya mahu menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum kelak. Beliau menjelaskan, sekiranya rakyat masih tidak mampu melihat perkara ini sebaliknya, tidak mustahil kuasa politik Melayu tenggelam di negara sendiri.

"PAS TIDAK BOLEH PERINTAH NEGARA SEBAB KERUSI TIDAK CUKUP. JADI KITA MIMTA PENGUNDI PAS BUKA MATA DALAM MENILAI PERKARA INI SEBAIK MUNGKIN".

Pssstt..Kata Khalid Gagap manifesto bukan janji..!!?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular