Antara Gereja Dan Khalid Gereja

Alangkah rugi dan sia-sianya kedua remaja ini terpaksa meringkok di penjara kerana membakar sebuah gereja. Bersabit dengan kesalahan mereka boleh dipenjara 20 tahun dan denda.

Fuuuhh..kalau yang dibakar oleh mereka kedua beradik ini adalah Khalid gereja kan berbaloi  kena penjara pun tak apa he..he..he..

Gambar hanya hiasan
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi disini Jumaat mengekalkan sabitan dan hukuman lima tahun penjara keatas dua beradik yang didapati bersalah membakar sebuar gereja di Desa Melawati, disini, awal tahun lalu.


Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan itu selepas menolak rayuan dan sabitan Raja Mohamad Faizal  Raja Ibrahim, 25, dan adik nya Raja Mohamad Izham, 23.


Mohamad Zabidin berkata keputusan untuk mengekalkan hukuman yang telah dijatuhkan Hakim Mahkamah Seksyen itu dibuat selepas meneliti hujahan, nota keterangan dan alasan penghakiman. Beliau bagaimanapun membenarkan permohonan dua beradik itu menangguhkan perlaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan.


Pada 13 Ogos tahun lepas, Hakim S M Komathy Suppiah menjatuhkan hukuman itu selepas mendapati Raja Mohamad Faizal dan Raja Mohamad Izham, gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah selepas di perintah membela diri.


Raja Mohamad Faizal, seorang penghantar surat dan Raja Mohamad Izham, pekerja bank, didakwa melakukan khianat dengan membakar gereja Metro Tabernacle di Jalan 4/4C, Jalan Desa Melawati, disini, pada 11.50 malam, 7 Jan tahun lepas.


Mereka dituduh melakukan perbuatan itu bersama beberapa orang yang masih bebas, mengikut seksysen 436 kanun keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama, yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.- BERNAMA 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular