DAP mahu calonnya jadi MB terutamanya di Perak, Pas jangan nak perasan

DAP pada kali ini mahu calon dari partinya sendiri menjadi Menteri Besar terutamanya di negeri Perak. Mohamad Nizar Jamaluddin dan parti Pas boleh belah dan jangan berharap serta menaruh harapan lagi.


Come..on..DAP kasi tunjuk lu..orang punya taring dan kuku besi sama ini Pas, supaya ini Pas boleh sedar dia punya pungkoq ada masam dan DAP sudah tatak suka..!


Bukan saya keterlaluan dengan berbahasa begini, tapi inilah hakikatnya semua kita sudah faham hanya Pas sahaja yang masih dungu lagi biul dalam mengenalisis perkara ini.


Sebagai yang kita semua maklum, Pas dan DAP mempunyai idealogi yang bertentangan. Di antara kedua parti ini wujudnya sikap prejudis dan prasangka. Jadi pada adatnya relakah jika Pakatan Rakyat jika dapat menawan sesebuah negeri dalam piliharaya DAP akan merelakan rakan sekutu mereka menjadi menteri besar?
klik disini :-UMNO Online - Letak Calon Melayu Kerana DAP Tak Percaya Pada Pas – Khoo Kay Kim
Pengalaman yang lalu sudah mengajar DAP akan semua ini;
Ini dibuat berdasarkan pegalaman pada PRU 2008 di Perak iaitu walaupun mereka (DAP) mempunyai jumlah kerusi yang banyak tetapi wakil mereka tidak boleh menjadi Menter Besar kerana Perlembagaan negeri Perak tidak mengizinkan orang bukan Melayu menyandang jawatan itu.


Sekarang DAP akan kata lebih kurang macam ini "Lu olang Pas ka.. PKR ka.. kalau mahu join boleh..tapi..arr..lu olang luluk..kita punya kaki bawah lo...!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular