Manifesto Bukan Janji - Kalau Bukan Janji APA..?

7.3 Juta Rakyat Terima BRIM 2.0
Telah bermula sekarang ini pemberian BRIM 2.0 kepada seluruh rakyat Malaysia sedang di agih-agihkan kepada yang layak menerima. Janji ditepati bukan sahaja BRIM pertama dan BRIM ke2, malah janji-janji yang lain sudah juga ditunaikan. Tapi cuba tanya janji Pakatan Haram terhadap negeri-negeri yang di perintah oleh mereka. Sehingga kini sudah hampir PRU-13 janji tinggal janji.

Pembangkang bukan sahaja gagal menunai janji walaupun memerintah di empat negeri, tetapi paling memalukan menganggap "MANIFESTO BUKAN JANJI". Menurut dalam Islam, ciri-ciri orang munafik adalah mungkir janji yang dibuat, hakikat tersebut sedang dilakukan oleh Pakatan Haram sama ada di Pulau Pinang, Selangor, Kadah dan Kelantan. Lebih malang lagi di Kelantan mentadbir negeri dah 23 tahun kemudahan asas seperti bekalan air masih lagi menghantui rakyat negeri tersebut.

Tanya golongan ibu tunggal di Selangor, mana elaun untuk mereka? (Pakatan Haram) yang janjikan, mana janji nak turunkan cukai pintu? Tanya penduduk Kampong Buah Pala di Pulau Pinang, apa sudah jadi? yang tinggal sekarang cuma buah pala. Manifesto pilihan raya adalah janji kepada rakyat tetapi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, boleh kata itu bukan janji.

Pssttt...dalam Islam tidak tunai janji itu adalah ciri-ciri munafik. Cuba rujuk kepada Ustaz@ustazah ciri orang munafik apa hukumnya? 

1 ulasan:

  1. Orang berbudi kita berbahasa
    Orang memberi kita merasa
    Jom ambik pitih..

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular