55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Ahli Parlimen Teresa Nak Cock

Ahli Parlimen Teresa Nak CockAhli Parlimen berpakaian tidak seonoh menghadiri sidang Parlimen, beliau Teresa nak cock..!! Pensyarah kontroversi, Dr Ridhuan Tee Abdullah menyelar Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ismail Mohamed Said kerana tidak mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang tidak mematuhi etika pakaian di Parlimen minggu lalu.

Ridhuan berkata, sejak Bariasan Nasional (BN) tidak mengekalkan lagi majoriti dua pertiga kerusi Parlimen, etika pakaian sudah tidak diendahkan, Parlimen menjadi pasar dan tidak mustahil ada yang berseluar pendek hadir ke Parlimen.

"Tiba-tiba kita dikejutkan dengan seorang ahli Parlimen berpakaian seperti nyonya pergi pasar, Malangnya, speaker Dewan Rakyattidak mengendahkan teguran ahli Parlimen terhadap wanita tersebut. Tidak mustahil nanti ada yang datang dengan berseluar pendek atau mungkin tidak beseluar. Peraturan tetap peraturan, tidak kira hari apa sekali pun", katany menerusi kolumnya diakhbar Sinar Harian.


"Skirtnya (singkat) sehingga paras lutut, saya boleh lihat lututnya, bagaimana pakaian itu boleh dibenarkan? Bajunya seperti baju T, semuanya warna merah. Ini bukan cara perkahwinan di Parlimen", katanya.

Kenyataan itu menyebabkan 'cock' bangun..! dan meminta Bung menarik balik kenyataan tersebut "awak tidak ada lain kerjakah", katanya. Ridhuan berkata, sikap berlembut yang ditujukkan kepada pemimpin pembangkang  tidak sedikit pun mengubah pendirian mereka untuk membantah segala dasar kerajaan.

Katanya, Malasia perlu berlajar dari Singapura kerana ketegasan negara Republik menjadikan mereka merasakan keharmonian pada hari ini. "Parlimen adalah intsitusi tertinggi negara. Rakyat sedang melihat anda semua di Parlimen. Jagalah akhlak dan tingkah laku. Makna perlu bertegas, kita kena tegas.

sikap berlembut kita tidak menjadikan mereka hormat atau menyokong kita. KADUK SUDAH NAIK JUNJUNG. Kepala kita sudahpun dipijak. Masihkan tidak sedar", katanya. pengacara rancangan realiti Pencetus Ummah itu turut mencabar pemimpin hari ini bertegas mengubah kepincangan yang berlaku pada hari ini.

Katanya, banyak keputusan Mahkamah akhir-akhir ini juga tidak menyebelahi Islam termasuk pesta berhibur dan minum arak sehingga ada yang mati sia-sia. "Boleh dikatakan apa jua perkara berkaitan dengan Islam akan ditentang dan dicabar. Apakah kita masih tidak sedar atau sengaja memejamkankan mata?

Jangan jadi pemimpin jika tidak berani bertegas, saban hari membaca berita, sudah naik muak. Kita asyik mengalah. Apakah kita sudah tidak mengenal dosa dan pahala? Syurga dan neraka?". katanya. katanya lagi semua perubahan itu dapat dilakukan jika institusi Parlimen tidk dinodai demi menyelamatkan agama dan umat Islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E