Radar TUDM Tak Sehebat Radar Omega

Anwar Ibrahim dalam satu temu bual, mempertikaikan keraguan mengenai siasatan rasmi dengan kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370. Katanya dalam temu bual tersebut bahawa sistem radar 'canggih' dinegara ini akan dapat mengenal pasti selepas pesawat berubah arah dan kembali menyebarangi ruang udara Malaysia.

Anwar Ibrahim secara peribadi mengenali juruterbang Malaysia Airlines Boeing 777-200 yang hilang pada pada awal pagi 8 Mac semasa penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing, mengesa satu jawatankuasa antarabangsa untuk mengambil alih operasi yang di terajui oleh Malaysia kerana 'intergriti seluruh bangsa yang di pertaruhkan'.

Dalam temu bual dengan The Telegraph, Anwar berkata secara peribadi dia kononnya telah membenarkan pemasangan 'salah satu radar yang paling canggih' sistemnya di dunia berdasarkan berhampiran Laut China Selatan dan meliputi tanah besar Malaysia, Timur dan Pantai Barat ketika beliau menjadi menteri kewangan negara pada tahun 1994. Nak tau juga radar jenis apa Anwar pasang? dan diharap ada rakan blogger atau pembaca mengesahkan betul kah dakwaan Anwar ini..!!

Anwar juga meragui sistem radar yang dipasangnya itu tidak boleh di lihat oleh sistem radar Marconi setelan pesawat berubah arus katanya akan mampu di kesan Boeing 777-200 kerana ia menuju timur barat laut di seluruh 'sekurang-kurangnya empat' wilayah Malaysia. Anwar juga berkata tentera udara 'diam' Diam tu apa maksudnya TIDOR KE? katanya lagi mengambil masa tiga minit di bawah SOP (prosedur operasi standard) dan pesawat tentera juga tiada tindak balas.

Radar TUDM Tak Sehabat Radar OmegaKatanya lagi, kami tiada mempunyai kecanggihan  Amerika Syarikat atau Britain tetapi kami mempunyai keupayaan untuk melindungi sempada kita, Ye bebenor ke nak lindung sempadan ni, cam mana pulak sempada sabah boleh di cerobohi di Lahat Datu? Anwar bertambah pening..!! pengendali radar tidak dapat meninjau perkembangan pesawat. Kalau bab ini rasanya telah dijawab oleh rakan blogger yang lain iaitu sistem radar mengesan pesawat masa negara AMAN berbeza dengan masa TIDAK AMAN..!!

Anwar lagi menyalahkan kerajaan kerana, tidak memberi tahu kerajaan China dan Vietnam bahawa operasi patut di hentikan  di Laut China Selatan dan biarkan mereka membelanjakan atau membazirkan berjuta-juta kerana mencari dan menyelamat bukan pada tempat sebenarnya. Agaknya Anwar ni tahu dimana tempat sebenar mh370 ni berada, sebab katanya pencarian pertama itu bukan tempat sebenar. Pada hal semua negara yang terlibat mulanya berpandu arah tempat MH370 putus hubungan.

Kata Anwar lagi, dia percaya kerajaan Malaysia lebih tahu maklumat sebenar, mereka mempunyai kuasa untuk mengarah tentera udara...atau Airlines Malaysia. Mereka mengambil bahagian dengan kebanyakan maklumat yang kritikal kepada pemahaman kita tantang hilangnya MH370.

Anwar juga yakin,adalah satu kemungkinan pegawai-pegawai bersubahat dengan apa yang berlaku pada kapal terbang.Bgaimanapun Anwar kemudiannya menambah itu adalah satu-satu yang kabur dan katanya lagi apa-apa pun boleh berlaku sambail menambah mereka (pihak berkuasa) bersubahat dengan perbuatan pengganas, saya tida dalam kedudukan untuk komen katanya.


Radar TUDM Tak Sehabat Radar Omega
WAH... hebatnya radar OMEGA NUAQ.. dapat mengesan pihak kerajaan Malaysia bersubahat dengan penggnas merampas pesawat MAS MH370. Alahai Nuaq sepatutnya ko bangkanglah pada perkara yang logik untuk mengelokkan bukan tujuaan untuk melingkupkan negara. Aku respek lah radar Omega berkesan mnyembunyikan jam Omega, yang di tunjukkan oelh Datuk Eskay hari itu dahulu dikatan palsu.. klik di sini-jangan tak klik   

1 ulasan:

  1. Radar Omega adalah super radar, boleh nampak berbagai-bagai kahkahkah..

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular