Syiah Iraq Suka Syiah Malaysia Lagu Mana

Syiah Iraq suka, syiah di Malaysia lagu mana? terutamanya kepada segelintir Pas yang berfahaman Syiah tu.. Iraq bersedia untuk menghalalkan perkahwinan zaman kanak-kanak. Owhh..mana mungkin akal depa semua ini boleh memikirkan perkara sebegini? kanak-kanak bawah berusia sembilan tahun boleh berkahwin secara sah dan isteri terpaksa akur dengan permintaan seksual dibawah undang-undang baru dibentangkan diterangkan oleh para pengkritik sebagai masalah hak asasi wanita.

Syiah Iraq Suka Syiah Malaysia Lagu Mana
Kanak-kanak Iraq boleh berkahwins secara sah sebelum umur sembilan dibawah undan-undang menyapu dibentangkan pada hari Selasa yang memperkenalkan sekatan agama baru pada hak-hak wanita. Kerana hampir tindakkan terakhir sebelum pilihanraya  pada akhir bulan ini, Parlimen Iraq kelihatan mungkin lulus peraturan baru perkahwinan untuk masyarakat Syiah majoriti dengan draf undang-undang dikritik oleh aktivis  hak asasi manusia sebagai "inquality sisi undang-undang".

Undang-undang yang telah diluluskan oleh parti pemerintah dalam usaha untuk menarik sokongan Syiah umat Islam di 30 April undi. Undang-undang Iraq semasa menetapkan umur undang-undang untuk berkahwin pada 18 tanpa kelulusan ibu-bapa dan kanak-kanak perempuan menyatakan semuda 15 boleh berkahwin hanya dengan kebenaran penjaga itu. Ia tidak membenarkan lagi peruntukan khas mengikut mazhab.

Tetapi undang-undang, yang dikenali sebagai undang-undang  yang Jaafari, memperkenalkan kaedah-kaedah yang hampir sama dengan orang-orang jiran Iran, teokrasi Islam Syiah yang dikuasi.Syiah Iraq suka Syiah di Malaysia lagu mana?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular