Kafir dan Kristian Di Malaysia Dapat Pemerintahan Cara Di Pakistan Baru Mereka Tahu

Kafir dan Kristian di Malaysia dapat pemeritahan cara di Pakistan baru mereka tahu untung nasib mereka. Kafir yang ada di Malaysia ini besar kepala dan bagai kaduk naik junjung. Adakah ini kerana kealpaan sikap peminpin Malaysia atau sikap bertolak ansur sehingga oleh di pijak kepala? Kafi-kafir ini memprotes laungan azan, malah yang lebih besar mereka menuntut kalimah Allah di gunakan pada gereja mereka. Jom kita imbas kejadian penganut Kristian di Pakistan. Jom kita tinjau kehidupan Kristian di Pakistan.


Beberapa Kristian Pakistan telah di jatuhkan hukuman mati kerana kekufuran selepas di dakwa menghantar mesej teks menghina Nabi Muhammad S.A.W. Pasangan itu, dinamakan Shafgat Emmanuel dan Shagufta Kausar, di dapati bersalah atas tuduhan menghantar mesej teks kepada imam masjid tempatan.Tuduhan kekufuran terhadap Islam adalah di ambil serius di Pakistan.

Beberapa kes baru-baru ini telahmendorong kebimbangan antarabangsa mengenai pemakaian undang-undang kufur. Imam yang membawa aduan itu terhadap pasangan pasang ini pada julai tahun lalu. Peguam pasangan itu memberitahu BBC beliau akan membuat rayuan terhadap hukuman dan berkata perbicaraan itu tidak di laksanakan secara adil.

Pakistan mempunyai de facto moratorium pada hukuman mati supaya ia tidak mungkin pasangan itu tidak di laksanakan. Mereka datang dari bandar Gojra di Punjab, sebelum tempat kejadian keganasan perkauman. Pada tahun 2009 penodaan khabar angin satu salinan Al-Quran membawa kepada rusuhan membakar hampir 40 buah rumah dan sebuah gereja di Gojra. Sekurang-kurangnya lapan orang anggota masyarakat Kristian meninggal dunia dalam keganasan itu.



Minoriti di sasarkan
Sejak tahun 1990-an puluhan orang Kristian yang telah di sabitkan dengan memijak Al-Quran atau menghina Nabi Muhammad. Walaupun kebanyakkan daripada mereka telah di jatuhkan hukuman mati oleh mahkamah rendah, banyak ayat terbalik kerana kekurangan bukti.

Pengkritik berhujah bahawa undang-undang kufur Pakistan yang sering di salahgunakan untuk menyelesaikan skor peribadi dan bahawa ahli-ahli kumpulan minoriti juga tidak adil di sasarkan. Islam merupakan majoriti mereka didakwa, di ikuti oleh masyarakat minoriti Ahmadi.

Pada tahun 2012 penagkapan seorang gadis Kristian muda, Rimsha Masih, ats tuduhan menimbulkan kemarahan antarabangsa. Selepas di tahan di penjara keselamatan yang tinggi untuk beberapa minggu dia akhirnya di bebaskan dan keluarganya kemudian lari ke Kanada.

1 ulasan:

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular