Antara Yang Terherot Dan Yang Tersiot

Herot Tersiot
PKR Parti anak beranak
Parti Keadilan Rakyat hanya gah pada nama sedangkan ianya dipenuhi 'habuk' yang sentiasi mencemari setuasi dan pemikiran rakyat. Apa yang anehnya parti ini? tidak ternampak pun keanehan yang terserlah jika diukur dari pada nama parti tersebut. Kalau ada juga keanehan didalamnya cuma keanehan yang terherot-herot.

Kalau diumpamakan baju atau pakaian, hendak dipakai terherot disana terherot disini. Diantara keanehan yang terherot pada parti PKR ini, paling berkuasa bukan nya Presiden parti tapi pada penasihatnya..! walaupun semua tahu Datin Seri Wan Azizah adalah Presiden namun beliau seolah-olah tiada kuasa. Hanya akan muncul jika sesuatu yang membabitkan suaminya. Tapi tidak semua boleh dijawabnya termasuk dimana 'Jam Tangan Jenama Omega'...

Hebatnya PKR ini sibapa (Anwar) menjadi penasihat, Wan Azizah menjadi Presiden, manakala pula sianak Nurul Izzah menjadi Naib Presiden. Perkara sebegini jika berlaku didalam Umno, sampai reputlah mereka akan kutuk kroni dan sebagainya. Jadi inilah parti pertama didalam Malaysia tiga beranak memegang jawatan penting dalam parti.

Terherotnya lagi (PKR) berjaya menanam politik kebencian, berjaya menghasut rakyat serta mengajar demontrasi jalanan. Sebelum tahun 1998, demontrasi jalanan adalah sesuatu yang asing bagi rakyat Malaysia. Bagaimanapun bermula pada tahun tersebutlah demontrasi jalanan seolah-olah menjadi 'senjata' baru dalam Pakatan Haram.


Ada lagi, PKR kerajaan pertama disaman kerana tidak tunai janji dalam manifestonya. Kerajaan dalam pimpinan PKR Selangor, menjadi kerajaan pertama yang disaman. PKR hanya pandai menabur janji. Kerana janji manis inilah mereka pakatan haram telah berjaya mendapat beberapa negeri pada PRU-12 yang lalu.

Satu kehebatan PKR ialah mempolitikkan segala-galanya termasuk juga tentang keselamatan negara termasuk kes terbaru pencerobohan di Lahad Datu.. sedangkan ini angkara siapa? Mereka suka membut tomahan dan tuduhan tanpa disertakan bukti. Sedangkan bukti yang sah, jelas dan nyata akan keburukan terhadap penasihat parti tersebut di spin kembali ini adalah kompirasi Umno. Namun nak mengkui hakikat jauh sekali.

'Terherot dan tersiotnya mereka berjaya mempengaruhi PAS, yang suatu ketika dahulu mengecam hebat Umno adalah kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC. Pemimpin PAS berjaya ditampalkan dengan 'kulit kinzir' kemuka mereka oleh PKR agar tidak terasa malu kerana tuduhan yang mereka lemparkan selama ini terhadap Umno.

Inilah pengaruh Dajal. DAP yang menentang kuat segala prinsip PAS dari dahulu sehingga sekarang boleh ditidurkan oleh PKR, dengan satu bantal dan sanggup bersekelambu...geh..geh..get tersiot betul terherot-berot terhencut-hencut penganut PAS ini.

Demikianlah diantara terherot dan tersiotnya PKR seperti yang dikatakan oleh penganalisis politik, Ahmad Masrizal Muhammad, PKR tidak akan dapat bertahan lama. Katanya PKR bukanlah sebuah parti yang ditubuhkan atas dasar perjuangan rakyat atau bergantung kepada 'grass root' tetapi individu.

Kalau pada tahun 2008 Anwar mendapat perhatian dari rakyat, tapi kini sudah banyak yang tergugat. Menurut Ahmad Masrizal lagi, pemimpin-pemimpin pembangkang lain amat mengetahui keadaan itu sebabitulah  tiada kesepakatan siapa yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia jika pembangkang menang pada PRU-13 akan datang.

Psstt...PKR sedang menuju kehancuran     
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular