55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

Seruan Kepada Semua Rakyat Sabah

DajJal
DajJal ini sepatutnya dibunuh
Seruan ini ditujukan khusus kepada rakyat Sabah tanpa berkecuali. Se-ekor DajJal yang persisnya gambar diatas, bukan sahaja anda semua perlu menolaknya malah ianya sepatutnya dipijak-pijak sampai lumat sehingga mati. KERANA perkara ini dinilai dari segala maklumat-maklumat yang diperolehi, serangan pengganas diSabah adalah didalangi oleh ketua pembangkang Anwar Ibrahim dan juga rakan seperjuangan nya dari Sabah Pairin Katingan.

Perkara ini disahkan juga oleh perisikan dari Filipina, Hebuh dari sejak tarikh kejadian sehingga kini segala media memaparkan segala bukti-bukti pertemuan antara Anwar Ibrahim dengan Nur Mishuari, empat bulan sebelum kejadian pengganas ini datang menceroboh. Dalam masa yang sama seorang lagi rakyat Sabah Pairin Katngan berjumpa dengan Sultan Kiram III.

Seluruh pelusuk negeri perkara ini sudah jadi hebahan dan diperkatakan oleh orang ramai, dengan ini adalah diharapkan Kementerian Dalam Negeri (KDN) segera membuat siasatan dan siasatan diRaja perlu dilakukan. Jika benar DajJal ini yang menjadi DALANG nya perkara ini sudah tidak boleh dimaafkan dan dibiarkan begitu sahaja.


Nyawa pasukan keselamatan sudah tergadai dan nyawa orang awam sudah menjadi TARUHAN. Contoh: seorang lelaki yang dipercayai pengganas telah turun dari sebuah bukit sambil berteriak mengatakan bahawa dialah yang telah menembak mati anggota keselamatan negara.

Lelaki tersebut dalam lingkungan usia sekitar 50an, yang berpakaian serba hitam memegang senjata M-16 melepaskan tembakan di Kampung Sri Jaya Siminul, Semporna. Pengganas tersebut mungkin ingin membuat perisai manusia kerana dia membuka setiap pintu rumah serta mengarahkan penduduk tersebut berkumpul disatu tempat.

Malang nasib penceroboh yang bersenjata tersebut, kerana kealpaannya ketika penduduk kampung sudah dikumpulkan, dia sambil bertinggung meletakkan senjata kerana ingin memasang api untuk menghisap rokok..lalu orang ramai yang telah dikumpulkan itu tidak melepaskan peluang terus bertindak dan menyerang penceroboh tersebut sehingga mati.

Syabas kepada penduduk kampung tersebut. Apa yang anda lakukan itu adalah yang terbaik walaupun ada baik dan ada buruknya. Sepatutnya perkara tersebut tidak dihebahkan oleh wartawan, kerana nyawa penduduk kampung tersebut kini dalam bahaya.

Bagi pihak pengganas tersebut mereka akan bertindak balas, ini kemungkinan akan berlaku walaupun tidak dimasa sekarang. Kita bukanlah bertujuan menakut-nakutkan, cuma diharapkan anda semua berhati-hati. Jika benar segala punca kejadian kekacauan sehingga menganggu gugat ketenteraman serta telah meragut nyawa adalah wajar siasatan diRaja perlu dilakukan dengan segera.

Peringantan kepada Menteri KDN, kalau keris itu telah bengkuk sila diluruskan dengan segera dan tak perlu untuk diusap dengan kemenyan lagi. Terus laksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan kepada anda tanpa menunggu sehingga banyak lagi akan berlakunya pertumpahan darah dibumi Sabah dan amnya di Malaysia.

Seruan ini bukan habis hanya diketika ini malah ianya seruan yang berterusan sehingga segala kebenaran dapat dibuktikan dan jika ada yang bersalah dapat diadili dengan segara dan dihukum setimpal dengan segala kesalahan yang dilakukan olehnya.

Tegakkan undang-undang dengan adil, tiada sesiapa pun rakyat Malaysia yang kebal dengan undang-undang. Jika penjenayah tersebut dapat dihadapkan kemuka keadilan, perlu ditegaskan, jangan ada lagi perkataan dan alasan SILAP DISEGI TEKNIK kalau dah tahu silap disegi teknik kenapa tidak di perbetulkan?

Pssttt...Anwarlah yang sepatutnya dipijak-pijak oleh rakyat SABAH. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E