Tiga Abdul Berebut Jadi PM

Tiga Abdul Berebut Jadi PM
 Belum pun Dewan Rakyat dibubarkan dan belum pun lagi diadakan Pilihan Raya sudah menjadi perang dingin didalam Pakatan Haram untuk menentukan siapa calon diantara gabungan ini untuk dipilih menjadi PM.

Inilah yang yang sedang diperkata kan sama ada secara terang-terangan ataupun jua dalaman parti-parti ini sendiri. Kekecohan pastinya berlaku, ketidakstabilan gabungan ini akan membuatkan rakyat dan negara Malaysia akan berada dalam kerugian yang amat besar, jika gabungan Pakatan Haram ini diberi mandat untuk menerajui tampok pimpinan dinegara kita di Malaysia ini. 

Kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang yang mengingatkan Pakatan Pembangkang agar tidak memikirkan jawatan Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan meminta Pakatan menumpukan perhatian untuk menang piliharaya terlebih dahulu. Secara tidak langsung dilihat sebagai satu sindiran sinis kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
   
Sebelum ini, Ketua Pembangkang itu telah membuat kenyataan bahawa Presiden Pas dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bakal menjawat jawatan TPM sekiranya Pakatan Pembangkang berkuasa kelak.

Pastinya penyokong dan ahli Pas berkehendakkan Presiden Pas menjawat jawatan Perdana Menteri dan mereka telah meluahkan hasrat mereka dimuktamar Pas yang lalu. Di sebabkan penyokong dan ahli Pas sudah hilang kepercayaan terhadap Anwar, terutamanya isu yang melibatkan Islam dan Bangsa. Biar pun penyokong dan ahli akar umbi Pas mahukan Presiden Pas menjawat jawatan Perdana Menteri, namun mereka perlu ingat, sekiranya DAP dan PKR memenangi banya kerusi dan kemudiannya bergabung, maka harapan Pas untuk melihat Hadi Awang duduk di kerusi PM hancur berkecai

DAP dan PKR sudah tentunya mahukan Anwar Ibrahim sebagai PM. Sudah tentulah PKR mahukan ketuanya untuk jadi PM. Manakala pula DAP melihat Anwar boleh dipergunakan kerana banyak rahsia Anwar berada dalam tangan mereka.

Jika ini berlaku maka Pas akan kempunan dan hanya menjadi 'kaldai tunggangan' DAP dan PKR untuk membantu mereka dalam apajua segala keadaan. Pas akan terpinggir jika membantah. Seperti yang kita semua tahu DAP dan PKR bercanggah pendapat dengan pendirian Pas terutamanya dalam soal -soal syariat Islam.  

Pssttt..Tak gapoh lah jah..jadi kaldai tunggangan pun asalkan dapat Putrajaya..!!
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular