Tafsiran Yang Ada Kebenaran

Tafsiran Yang Ada Kebenaran
Penceroboh dan dalang Lahad Datu
Mymassa.blogspot.com mendapat berita dan melaoprkan bahawa pengganas Azumudie Kiram telah dibunuh oleh pengikutnya sendiri...

Ulasan: SALAH PERKIRAAN dipihak penceroboh dan dalang.
---------------------------------------------------------------------
Rancangan Pengganas Azumudie ialah, apabila dibubarkan sahaja Parlimen pada 28 Februari 2013 atau 1Mac 2013, mereka akan melakukan serang hendap keatas kedudukan strategik seperti Balai Polis Lahad Datu dan Balai Polis Semporna.

Rancangan asal mereka ialah untuk mencolek seberapa ramai tikoh-tokoh politik untuk dijadikan tebusan dalam tuntutan mereka kelak.

Pada 19 Februari 2013, mereka mula menikkan bendera kononnya kerajaan Jamalul Kiram di pesisir Kg.Tandou,Tg.Batu, Tg. Labian dan sekitar Sungai Nyamuk. Mereka mula berlatih kawad.

Namun begitu, berlaku kesilapan apabila Parlimen tidak dibubarkan pada masa mereka mendarat

Di pihak Anwar, kesilapan turut berlaku bila mana Rangcangan Anwar mahu melihat Porak-Peranda berlaku di Lahad Datu menjelang Pembubaran Parlimen pada 1 Mac 2013 tidak menjadi. Anwar mendapat maklumat yang tidak tepat tentang tarikh pembubaran Parlimen.

Anwar tahu, untuk berkuasa beliau mesti Menghuru-harakan Sabah, Anwar yakin untuk menang di Semenanjung.

Rancangan Anwar semakin parah apabila Presiden Filipina dan Agensi Risikan Filipina menemui bukti pembabitan Anwar dalam insiden di Lahad Datu. Ianya merupakan proses "give and take" dan "win-win situation" antara pihak Anwar dengan pihak Jamalul Kiram (melalui Nur Misuari)

Kesilapan semakin besar apabila, orang kanannya Tian Chua melakukan kesilapan awal bila mana memperolokan dan memperlekehkan insiden di Lahad Datu sebagai "sandiwara". Malang kepada mereka, apabila hari ini di mana saja Tian Chua pergi Rakyat Bangun menentangnya dan menghalaunya.

Pssttt.. siasatan dan perbicaraan sedang dijalankan, akan terjawab segala kebenaran.
      

3 ulasan:

  1. SLM BROO..AGENDA YG TERSIRAT TUU HUHUHU

    BalasPadam
  2. Besar sangatkah nilai jawatan sebagai PM tu? sehingga sanggup membuatkan banyak kehilangan nya sama ada kepada pasukan keselamatan dan juga di pihak yang di kambing hitamkan..!!

    BalasPadam
  3. Waalaikumsalam Jeffry, terima kasih sudi berkunjung

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular