APA DAH JADI, APA NAK JADI DUNIA....DUNIA..

Apabila seseorang manusia itu walaupun sudah belajar memdapat sijil, ijazah atau diploma dan berbagai lagi sijil yang tinggi di dalam keilmuan, soalnya belum tentu lagi segala ilmu yang dimiliki itu dapat di nilaikan dengan akal fikiran mereka.


Apabila nafsu sudah mengawal fikiran maka terjadilah sesuatu perkara yang di luar jangkauwan pemikiran kita. Kisah dibawah ini K.B.E blogspot papar kes ini buat renungan kita bersama.


Seorang ustazah dihadapkan ke mahkamah Seksyen Ampang di sini, semalam atas tiga tuduhan bersubahat dengan suaminya mencabul dan merogol anak perempuannya berusia 15 tahun di kediaman mereka, dua bulan lalu.


Wanita yang berusia 33 tahun itu, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap semua pertuduhan di hadapan hakim, Roszianayati Ahmad.


Dia juga dituduh bersubahat bagi tuduhan yang ketiga memujuk mangsa sama dengan membenarkan suaminya mencabul kehormatan gadis itu di kediaman mereka sekitar Ampang, masa yang sama, pada Mac 2011.


Timbalan Pendakwa Raya Zuraini Abdul Hamid tidak menawarkan sebarang jaminan terhadap tertuduh dengan alasan kesalahan serius dengan mengambil kira usia mangsa yang masih di bawah umur ketika kejadian selain menjaga keselamatan saksi pendakwaan terdiri daripada mangsa dan anak-anak wanita itu.


Roszianayati memutuskan tiada jaminan dibenarkan terhadap tertuduh dan membenarkan permohonan pihak pendakwaan supaya perbicaraan kes itu dijalankan bersama dengan kes suaminya di hadapa Hakim Manira Mohd Nor di mahkamah Seksyen Ampang di sini.


Sementara itu, suami ustazah berusia 36 tahun yang bekerja sebagai pemandu lori mengaku tidak bersalah di Mahkamah Seksyen Ampang disini, semalam atas dua dakwaan merogol anak tirinya itu tanpa kerelaan dan melakukan kekerasan jenayah dengan mencabul kehormatan mangsa, pada dan tempat yang sama.


Pendakwaan yang diwakili Zuraini tidak menawarkan jaminan terhadap tertuduh dengan alasan sama sebelum Manira memutuskan lelaki itu tidak dibenarkan diikat jamin walaupun beliau merayu supaya Mahkamah membenarkan telefon bimbitnya dikembalikan untuk menelefon penjamin.


Mahkamah menetapkan 13 julai depan untuk sebutan bagi pasangan suami isteri itu melantik peguam.     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular