55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

YB membela Tonto dadah di Kuala Sepetang

Ini kesah yang tak ingin kita dengar tetapi terpaksa dikongsikan disini untuk dijadikan penilaian kita. Ini kesah mantan YB Kuala Sepetang yang bawa anggota rela duduk disana.


Anggota Rela tersebut adalah seorang tonto pengedaran dadah di Kampong Seberang. Baru baru ini anggota keselamatan telah membuat satu operasi di kampung tersebut.


Si tonto ini pun mula masuk daun kononnya dia adalah pegawai Rela yang bertanggungjawab untuk menjaga keselamatn kampung dan mulalah menyebuk dan menggangu tugas pasukan keselamatan.


Akibatnya, tauke dadah berjaya melarikan diri dari kepungan pihak keselamatan semuanya gara-gara angkara pegawai rela yang menjadi tonto.


Kerana geram dengan tonto tadi, seorang anggota keselamatan telah menolak tonto tersebut. Akibat dari kejadian itu, si tonto laknat itu membuat laporan kononnya dia ditumbuk dan dipukul teruk oleh anggota keselamatan.


Paling tak seronok ialah YB dan mantan YB bersama-sama membawa tonto itu kebalai polis. Kononnya untuk menjaga hal pengundi kampong Seberang. Kuala Sepetang dari zaman mantan jadi YB sehingga jatuh ketangan PKR, Kuala Sepetang terkenal sebagai kawasan hitam pengedaran dadah. Pembeli dan pengedar dadah akan kesana untuk mendapatkan bekalan. Malah nelayan juga hanya digajikan dengan dadah.


Oleh kerana sikap kedua-dua pemimpin yang membela taiko dadah, jumlah penagih dari Kuala Sepetang sampailah ke Kampung Dew, selinsing semankin parah.


Dengar cerita dari orang kampung terdapat dan ada cawangan baru jual dadah ditempat bakar arang dan ramai juga orang luar datang untuk mendapatkan dadah dari situ. Selain dari dadah, Kuala Sepetang juga terkenal tempat pembelian minyak subsidi nelayan, masih ingat pendedahan Razak Baba..?  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E