55expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass='>

Klik to Cala Huala

Klik to Cala Huala
Klik to Cala Huala

hadiPEK Awang berapi-rapi menghentam Ulamak UMNO

Amboi...amboi...amboi bukan main yek lagi ini hadiPEK Awang sejak berkawan dengan Anuvaji Pandikutty, sudah lebih yek punya pasal suka-suka mau hadiPek sama worang...!!

Mentang-mentanglah dia masih diterima lagi manjadi Presiden Pas, dengan penuh semangat lagi didepan penyokongnya menghentam orang. Dia nak sekat ahli dia dari beralih arah supaya tetap didalam perjuangan menyokong Pas memadailah dengan memberi kata nasihat dan peringatan.

Dalam menyampaikan ucapan dasarnya bertajuk "Membangun Negara Berkebajikan" secara tak lansung ini hadiPEK sudah menunjukkan sikapnya sebagai "BANJINGAN".

"Pi lah..lu hadiPEK"
Loghat orang Kedah kata, "cakap hang tu berdegaq-degaq, tapi berak atas gelegaq"

Adakah patut tuan-tuan semua bezakanlah, hadiPEK kata ulamak-ulamak UMNO dilahirkan dalam pendidikan Islam yang lemah dan ulamak UMNO dan BN tak mampu menterjemah kefahaman agama suci Islam.

Hebat sangatkan si hadiPEK ini tuan-tuan???

Tengoklah raut mukanya, adakah nampak keikhlasan sambil memegang
gambar sahabatnya itu?

Jika pembaca yang budiman, tidak faham istilah yang saya bagi diatas iaitu "cakap berdegaq-degaq, tapi berak atas gelegak" maka dia bawah ini saya huraikan.

Pada zaman silam dalam sebuah kampung, almaklumlah zaman dulu keliling kampung dipenuhi hutan rimba. Ada lah sekoq mangkuk hayun yang suka cakap takboq. Dia terer, dia hebat, dia itu ini, begitu begini semua dok boleh ke dia. Dia habaq kat member dia rimau mai pun dia tak takut.

Nak dijadikan satu cerita, suatu malam si mangkuk hayun ni perut dia rasa memulas sangat rasa nak terberak, tapi nak turun pi jamban dia rasa takut. Sebab zaman dulu kalau waktu malam memang ada rimau dok masuk kampung.

Oleh kerana tak tahan sangat, maka dicungkilnya lantai buluh rumah dia tu. Rumah kampung zaman dulu-dulu berlantai dan berdindingkan buluh je. Bila dah tercungkil lantai tu apa lagi si mangkuk hayun ni taboqkanlah hampas perut dia.

Tua-tuan tahu dak? taik dia pun takut jatuh kebumi, kerana si mangkuk hayun ni dah cakap takboq rimau pun dia tak takut. Rupa-rupanya taik dia bertaboq atas gelegaq. Mungkin ada juga yang tak faham apa itu gelegaq. Gelegaq ni adalah kayu-kayu yang dibariskan untuk meletak lantai.

Berbalik kita kepada ucapan dasar si hadiPEK ini, katanya, walaupun ada perbezaan dasar dan konsep dengan rakan-rakan yang lain, tetapi Pas mempunyai titik persamaan dalam perlaksanaan dan objektifnya, dalam aspek pentadbirannya kedalam masyarakat majmuk.

Dan lagi katanya, sudah ramai bukan Melayu dan bukan Islam yang komited mengundi PAS. Porahhh..lah hadiPEK. Itu hari sana Sarawak PRN punya jam, dua bijik telur Pas angkat pegi, nasib baik dua bijik telur juga angkat balik.
Di sini ucapan penuh hadiPEK, sila klik- Hadi Bidas Ulama Pilih Sertai UMNO | MyNewsHub (BM)

2 ulasan:

  1. PSTTTT BROO..NMPK TAK KAT ANGGOTA BDN HJ HADI ADE TALI2 HALUS BERGERAK2?..MCM PUPPET KN KN KN HUHUHUHU

    BalasPadam
  2. SEORANG PEMIMPIN YANG BERWIBAWA , BERKARISMA DAN BERINTELEK ADALAH PEMIMPIN YANG CAKAP BEHEMAH, SARANANNYA MENUJU KEARAH PEMBINAAN NEGARA BANGSA, ALLAH DITAKUTI, MANUSIA DIHORMATI, WAWASAN DICERNAI

    TETAPI

    Hj Hadi sebaliknya ,
    1. Perjuangan tak jelas
    2. Pendirian berubah ubah ikut selera
    3. bercakap merapu ikut sedap mulut
    4. suka memfitnah dan mengkafirkan sesama Islam

    kalau tanya aku ,mana lebih banyak dosa antara Hj Hadi dengan Mat Rempit aku akan jawab Hj Hadi

    BalasPadam

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog K.B.E