Nik Aziz, Husam pembelot Melayu

Gambar yang menunjukkan Nik Aziz yang gilakan kemewahan di Penthouse Hotel mewah yang sewanya beribuan ringgit sewaktu meginap di hotel tersebut semasa di Makah, dan bukanlah Low Profile sebagai yang dikatakan oleh pencacai-pencacai Pas.
Macang 13 Mac - Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Exco Ekonomi, Datuk Husam Musa dilihat telah membelot Melayu setelah gagal membela 1.9 juta rakyat Kelantan. Apa tidaknya, perbuatan yang nyata ialah memberikan tanah di Kelantan yang kita tahu hak Melayu kepada kaum India untuk ladang rakyat. Ianya satu pembelotan yang nyata demi meraih keuntungan dan menjaga kepentinag politik parti sekutunya, sedangkan ramai lagi rakyat Kelantan yang memerlukan pembelaan.
Apa yang malang ialah, ketika Pas sedang sibuk agihkan ladang rakyat kepada kroni, 14,000 rakyat Kelantan tiada rumah. Ketika pengusaha Cina sibuk meratakan tanah ladang rakyat di Hulu Kelantan, 7,000 rakyat kehilangan hasil tanaman dan punca pendapatan mereka setelah tanah mereka diambil balik oleh kerajaan Pas untuk ladang rakyat.
Itu baru di kawasan pendalaman, kalau dikawasan bandar bayangkan ramai Melayu muda tiada pekrjaan iaitu seramai 50,000 menjadi penganggur akibat kerajaan Pas sibuk menjual tanah untuk Cina dan berpolitik diceramah, sampaikan hendak bangunkan ekonomi terlupa.
Kalau diharapkan dengan program Al'itam Pas dengan bahagikan debgan sekampit beras, manalah hendak cukup menampung kehendak rakyatnya yang begitu besar. Sedarkah Pas bahawa program kosmetik itu, yang memapangkan wajah Nik Aziz da Husam, sudah tidak di makan rakyat kerana sudah 21 tahun memerintah, rakyat ingin melihat sesuatu yang mega untuk mereka.
Sedagkan rakyat sedar ahli politik Pas sedang mengaut hasil balak dan sewa tanah bernilai berpuloh juta ringgit. Sejauh manakah rakyat perlu bersabar dengan sikap sombong pemimpin Pas kini. Lebih menyedikan Nik Aziz semakin sombong apabila menegur rakyat supaya tidak mengkeritk wakil rakyat Pas seperti Exco Pas Datuk Anuar Tan, biar pun para peniaga Arked Uda dan Pasar MPKB kata Anuar tidak pernah melawat dan membantu mereka ketika mereka dilanda kemelut perpindahan ke Bazar Tok Guru.
Husam pula dengan temberangnya yang menyalahkan Uda Holdings isu itu.- kelatekito.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular