HADI AWANG TERLEPAS CAKAP NIK AZIZ TUA NYANYUK!!

Tindakan Nik Aziz yang didakwa Pegawai Pejabat Menteri Besar Kelantan telah mengkritik kepimpinan Hadi Awang akhirnya sampai ketelinganya. Beberapa anggota Dewan Pemuda PAS Gombak yang juga rakan baik bloger Gelombamg Rakyat mendakwa Hadi Awang telah dimaklumkan mengenai hal tersebut. Beliau juga mulanya kelihatan tenang membisu seribu bahasa tanpa sebarang serangan balas. Akan tetapi, satu pekara yang mengejutkan beberapa orang kanan beliau ketika Hadi Awang menjawab satu panggilan telefon dari seseorang yang enggan diberi tahu, Hadi Awang terlepas kata dengan mengatakan "orang tua kritik ana. Dia dah nyanyuk la tu, takpe, jazakallah buat orang tua itu. Ana terima dengan hati terbuka".
Walau pun tidak menyebut individu yang dikaitkan beliau sebagai "nyanyuk", namun mereka yakin bahawa Hadi Awang menggunakan gelaran tersebut ditujukan pada Nik Aziz. PAS yang sebelum ini menafikan terdapat masalah dalaman melibatkan kepimpinan parti akhirnya terbongkar dan pemimpin PAS telah menggunakan kebijaksanaan mengkritik secara sulit dan memastikan pehak media tidak mengetahui akan perbincangan tersebut. Persoalannya, sampai bilakah rahsia yang terpendam ini mampu bertahan? Muktamar PAS pada tahun ini akan jadi kayu pengukur perubahan besar kepimpinan PAS yang akan meneruskan misi parti itu menjelang PRU ke13.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang berfakta disertakan link adalah digalakkan, komen berunsur lucah dan makian tidak dibenarkan dan komen tersebut tidak akan diterbitkan dan dipadam

by
mnorkembalak

Rakan Blog KBE

Catatan Popular